شناسهٔ خبر: 33693871 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیام «شباب المقاومت» به سران صهیونیست/«معامله قرن» محکوم به شکست است

دومین همایش «شباب‌المقاومت» با حضور چهره‌های شاخص جبهه مقاومت اسلامی از جمله آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، نمایندگانی از کشورهای بحرین و فلسطین و جوانانی از 60 کشور مختلف اسلامی در شهر مقدس قم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، دومین همایش بزرگ «شباب‌المقاومت» با هدف تکریم شهدای مقاومت بحرین و اعلام مرگ معامله قرن دوشنبه شب با حضور جوانان بیش از 60 کشور اسلامی در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

در این مراسم شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان، حجت‌الاسلام والمسلمین هاشم‌الحیدری معاون حشدالشعبی و آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین به ایراد سخن پرداختند.

آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری و حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی مدیر جامعه‌المصطفی‌العالمیه از جمله شخصیت‌های حاضر در دومین همایش شباب‌المقاومت بودند.

همچنین کنفرانس تخصصی با حضور اسامه حمدان عضو دفتر سیاسی حماس،‌ ماهر طاهر عضو مجلس سیاسی جبهه الشعبیه التحریر فلسطین و داود شهاب عضو مجلس سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به منظور بررسی وضعیت فلسطین و معامله قرن در این همایش، برگزار شد.

کنفرانس منامه خیانت بزرگی به فلسطین است

شیخ نبیل قاووق در این همایش با اشاره به اینکه جبهه مقاومت به برکت خون شهدا به جایگاه قابل توجهی رسیده است، اظهار کرد: در شرایط فعلی هیچ هراسی از استکبار جهانی نداریم و اجازه نمی‌دهیم ظلم ظالمان پایدار باشد.

وی اضافه کرد: ملت بحرین، ملتی است که هیچ وقت تسلیم نشده و همواره با رژیم صهیونیستی درحال مبارزه هستند و با همه ظلم‌هایی که ملت بحرین نیز از آن‌ها رنج می‌برد همچنان محور اصلی مقامت ملت‌های مسلمان از جمله بحرین و ایران اسلامی، فلسطین است.

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: قم همواره از فلسطین و موضوع‌های مرتبط با جبهه مقاومت حمایت کرده اما در بحرین رژیم آل خلیفه به دنبال حمایت از اهداف دنیای استکبار است، در این شهر برای احقاق حقوق فلسطین همایش برگزار می‌کنند اما در بحرین حکومت‌های خودباخته برای حمایت از استکبار حق فلسطینان را زیر پا می‌گذارند.

وی ادامه داد: همایش‌های قم برای حمایت از مسلمانان است اما همایش‌های بحرین برای حمایت از استکبار است و می‌توان گفت که بحرین تنها کشوری است که هزینه عقب‌نشینی از حقوق ملت فلسطین را پرداخت می‌کند.

نبیل قاووق با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواهند هزینه عقب‌نشینی از حقوق فلسطین را حکومت‌های عربی پرداخت کنند، مطرح کرد: کنفرانس منامه خیانت بزرگی به فلسطین است و ما هیچگاه از موضوع خود کوتاه نمی‌آییم و رژیم‌هایی که از آمریکا می‌ترسند نیز باید به امام خامنه‌ای اقتدا کنند.

وی تصریح کرد: موضع واحدی که گروه‌های مردمی فلسطین و جبهه مقاومت گرفته‌اند در مقابل کنفرانس منامه محکم و با صلابت است و هیچ محدودیتی برای حرکت  جبهه مقاومت وجود نخواهد داشت.

این چهره جبهه مقاومت گفت: ترامپ باید بداند که اگر حق این ملت‌های مسلمان زیرپا گذاشته شود دیگر ساکت نخواهند نشست و ابزار جنگ خود را به دست گرفته و از هیچ اقدامی برای احقاق حقوق خود دریغ نخواهند کرد.

وی ادامه داد: ترامپ مقابل ایران ذلیل شده و امروز به دنبال مذاکره به این کشور است اما رهبر انقلاب اسلامی جواب قاطعی به او دادند که این اقتدار باید در فضای بین‌المللی مورد توجه قرار گیرد؛ حکام عرب نیز باید بدانند برای رسیدن به این عزت باید از امام خامنه‌ای تبعیت کنند.

 

فلسطین آماده سرنگون کردن معامله قرن است

اسامه حمدان نیز در دومین همایش بزرگ «شباب‌المقاومت» با بیان اینکه معامله قرن معامله‌ای صهیونیستی آمریکایی برای تسلط بر جهان اسلام است، اظهار کرد: برخی در امت ما وابسته به دنیا هستند به همین علت از این معامله حمایت می‌کنند تا به مقام و پول برسند که در این همایش ما به آن‌ها می‌گوییم ملت فلسطین آماده سرنگون کردن معامله قرن است چراکه امروز بیشتر از هر زمان دیگری به بهانه معامله قرن کشورهای اسلامی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و مقابل ظلم ظالمان بسیج شده‌اند.

وی اضافه کرد: افراد ناآگاه بدانند که روزی حسرت موقعیت‌های فعلی را خواهند خورد چراکه ملت فلسطین هیچگاه خط خود را نفروخته  و نخواهد فروخت و همچنان در مسیر مقاومت گام برخواهد داشت.

عضو دفتر سیاسی حماس خاطرنشان کرد: ما در بهترین شرایط هستیم و دشمن از حمله به ما می‌ترسد چراکه ما نسبت به گذشته پیشرفت‌های بسیاری داشته‌ایم.

وی از اشغال جنوب لبنان توسط اسرائیلی‌ها یاد کرد و گفت: این مناطق را بازپس‌گیری کرده و قدرت خود را به رژیم صهیونیستی نشان داده‌ایم و بازهم در صورت نیاز می‌توانیم درس بزرگی به آن‌ها بدهیم.

حقیقت رژیم‌های عربی در معامله قرن برای همگان آشکار شد

ماهر طاهر در بخش دیگری از این همایش با بیان اینکه برای آزاد کردن فلسطین همیشه مبارزه خواهیم کرد، اظهار کرد: توطئه‌ای که در کنفرانس منامه علیه فلسطین انجام می‌شود توطئه‌ای روشن است درحالی‌که دشمن باید بداند ما فلسطین را به چند میلیارد دلار نخواهیم فروخت و از قم به آن‌ها می‌گوییم که هیچگاه نمی‌توانند در فلسطین به اهدافشان برسند.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها به دنبال محروم نگه داشتن فلسطینی‌ها از حقوق خود هستند، تصریح کرد: رژیم‌های عربی همیشه می‌گفتند که ما حرف ملت فلسطین را قبول داریم و از آن‌ها حمایت می‌کنیم اما در جریان معامله قرن به‌خوبی مشخص شد که این رژیم‌ها حامی استکبار جهانی هستند.

عضو مجلس سیاسی جبهه الشعبیه التحریر فلسطین خاطرنشان کرد: در جریان معامله قرن، حقیقت رژیم‌های عربی برای همگان آشکار شده‌ و پیروزی‌های راهبردی جبهه مقاومت در کشورهای مختلف از جمله یمن و سوریه درحال تحقق است.

وی ادامه داد: ما به ترامپ می‌گوییم که شما می‌توانید ساختمان‌های ما را ویران کنید اما نمی‌توانید اراده ما را از بین ببرید چراکه ما با تکیه بر این اراده به مسیر خود ادامه خواهیم داد.

 

شکست معامله قرن حتمی است

داود شهاب هم در دومین همایش بزرگ «شباب‌المقاومت» که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: ترامپ امروز با معامله قرن می‌خواهد به ملت‌ها مسلط شود اما باید بداند که زمان تسلط به پایان رسیده و اگر چند نفر از این امت با آن‌ها همراه شده‌اند به معنای همراهی امت اسلام با او نیست.

وی اضافه کرد: جوانان امت اسلام مسؤولیت‌های خود را می‌دانند و مقابل دشمن ایستادگی خواهند کرد همانطور که جوانان فلسطینی خواب را از دشمن گرفته‌اند.

عضو مجلس سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد: پشت ملت فلسطین به جبهه مقاومت گرم است، جبهه‌ای که به جوانانی آگاه اتکا دارد به همین علت توطئه دشمن از بین بردن آگاهی جوانان است و ما باید در جبهه مقابل به دنبال تقویت این آگاهی باشیم.

وی از نزدیکی شدن به زمان برگزاری کنفرانس منامه علیه ملت فلسطین یاد کرد و گفت: آن‌ها می‌خواستند که این کنفرانس تاثیرگذار باشد اما به برکت موضع گیری‌های ملل اسلامی دشمن نتوانست به هدف اصلی خود برسد.

داوود شهاب با بیان اینکه ملت فلسطین، ملتی دارای رسالت و هدف است، تصریح کرد: دشمن امت اسلامی را هدف قرار داده است به همین علت فشار به ایران فشار به امت اسلامی است.

وی ادامه داد: با وجود دشمنی‌های مستمر دشمن، امروز آگاهی جوانان و ملل مسلمان نسبت به گذشته بیشتر شده است و امت اسلام همچنان در مسیر درست حرکت می‌کند و توطئه‌های دشمن به شکست می‌ انجامد چراکه ملت مسلمان ملتی متمدن هستند و به دنبال شکست‌های گذشته دشمن، معامله قرن نیز شکست می‌خورد و اسرائیل از صحنه روزگار محور می‌شود.

 

معامله قرن به سیلی در گوش صهیونیست‌ها تبدیل خواهد شد

سید هاشم الحیدری نیز در این همایش با اشاره به اینکه آمریکا واقعا دچار ترس است اظهار کرد: سپاه قوی‌ترین پهپاد امریکا را سرنگون کرد ولی امریکا نتونست جواب بدهد و‌بهانه آورد که بخاطر جان ۱۵۰ ایرانی این کار را نکرد ولی ببینید که امریکا در کشور خود با سیاهپوستان چکار می‌کند اینها نشان می‌دهد که دلشان برای جان مردم نمی‌سوزد بلکه می‌ترسند چون می‌دانند که پاسخ ایران چه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امارات و عربستان با وجود همه امکاناتشان از موشک‌های یمنی می‌ترسند گفت: ملت یمن و انصار الله حق دارند که پاسخ دهند چون عربستان سعودی روزانه آنها را بمباران می‌کند و انها را محاصره کرده است ولی وقتی چند موشک یمنی در عربستان می‌افتد پادشاه عربستان سه کنفرانس برگزار می‌کند و می‌گوید بیایید ما را نجات دهید.

معاون حشدالشعبی با بیان اینکه در نتیجه محور تنها راهبرد پیش روی محور مقاومت ایستادگی است، افزود: آیت الله خامنه ای امام مقاومت در طول 30 سال رهبری هیچوقت کوتاه عقب نشینی نداشته اند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار نخست وزیر ژاپن یادآور شد: ایشان به او گفت که ترامپ شایسته پیام نیست و این تجلی موضع امام حسین(ع) است.

هاشم الحیدری با اشاره به پیروی جوانان بحرینی از شیخ عیسی قاسم خاطرنشان کرد: شیخ عیسی به جوانان بحرین گفت که آنها فقط مرا می‌خواهند و با شما کاری ندارند بروید؛ ولی جوانان بحرینی مانند شهدای کربلا جواب دادند که اگر ما را هزار بار بکشند و بسوزانند و خاک ما را به باد دهند و دوباره زنده شویم شما را رها نخواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست ها از از حزب الله، رهبر حزب الله و حتی از خون شهدای حزب الله هم ‌می‌ترسند گفت: آنها از ملت فلسطین، مرد و زن، مقاومت و سنگ فلسطینیان می‌ترسند.

معاون حشدالشعبی تاکید کرد: این مقاومت با رهبری امام خامنه‌ای، سید مقاومت در لبنان و گروه‌های مقاومت لبنان و فلسطین ادامه پیدا خواهد کرد و معامله قرن به سیلی در گوش صهیونیستها تبدیل خواهد شد و فلسطین به اغوش فلسطین باز خواهد گشت.

 

دولت ترامپ دولت شیطان است

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم نیز در بخش پایانی این همایش با بیان اینکه قتل در اسلام بزرگ‌ترین گناه است، اظهار کرد: هر کاری که موجب قتلی گناهی بزرگی است اما قتلی که برای رضای خداوند متعال و احیای دین باشد گاهی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی کاری که موجب احیای زندگی مردم شود بسیار لازم است، تصریح کرد: اگر با کفر مبارزه نکنیم زندگی خود را نابود کرده‌ایم چراکه آن‌ها درخت زندگی انسان‌ها را از بین می‌برند بخاطر همین می‌گویند که فرد کافر باید در شرایط خاصی کشته شود.

رهبر شیعیان بحرین با اشاره به آیاتی از قرآن کریم خاطرنشان کرد: در دین ما شوق به شهادت بسیار مورد تاکید قرار گرفته و کشتن کفار در شرایط خاص در روایات مختلفی آورده شده است.

وی ادامه داد: انسان از جنگیدن و کشتن فراری است و این فطرت انسان است اما گاهی قتالی خاص که احیای زندگی انسان‌ها را به دنبال دارد نیاز است که این همان جنگیدن در مسیر دین و حاکمیت الهی برای رفع ظلم ظالمان است.

شیخ عیسی قاسم یادآور شد: بر اساس آیات قرآن کریم ما باید خود را آماده کنیم تا با این آمادگی دشمنان خدا را بترسانیم، این آمادگی قوت و نیرو نکته بسیار مهمی است چراکه دشمنان خداوند نیز همیشه درحال آمادگی هستند و ما نیز باید آماده باشیم؛ آن‌ها به دنبال ظلم در زمین هستند و در نقطه مقابل ما وظیفه حمایت از مظلومان را داریم.

وی با تاکید بر اینکه جنگ میان حق و باطل همیشه بوده است، تصریح کرد: اگر در مسیر خداوند متعال جهاد نشود توسط نیروهای شیطان محیط زندگی انسان مورد تهدید قرار می‌گیرد به همین علت ما دشمن دشمنان انسانیت، عدالت، محبت و دشمن هر کسی که با خداوند متعال دشمنی می‌کند، هستیم و در این مسیر به شهادت و جهاد عشق می‌ورزیم.

شیخ عیسی قاسم دولت ترامپ را دولت شیطانی خواند و گفت: جبهه استکباری در باطن خود هیچ چیزی ندارد و فقط داد و فریاد می‌کند درحالی‌که جبهه مقاومت تاکنون در کشورهای مختلف به پیروزی‌های مختلفی دست یافته است و جایگاه جبهه پیروان حق با کفار قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه معامله قرن یک معامله استکباری است، مطرح کرد: در این معامله باید همه چیز خود را بدانیم چراکه ما در این معامله باید دست خدا را رها کرده و دست ترامپ را بگیریم و این ننگ بزرگی است به همین علت باید بیشتر دقت کنیم و آماده باشیم تا ننگ نپذیریم.

شیخ عیسی قاسم اضافه کرد: اگر صبر کنیم و تن به ذلت این معامله ندهیم رسیدن به نصرت الهی حتمی خواهد بود، درحالی‌که اگر این معامله را بپذیریم هیچ تضمینی برای آینده نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: اگر فهمیدیم جهاد در راه خدا برای ما مفید است به دنبال آن می‌رویم و دیگر کسی را مشاهده نخواهیم کرد که در مقابل حق عقب‌نشینی کند اما اگر متوجه اهمیت این جهاد نباشیم در آینده نتیجه این بی‌توجهی را خواهیم دید.

این چهره جبهه مقاومت با بیان اینکه معامله قرن همان دین‌فروشی است، مطرح کرد: هیچ مسلمان عاقلی دست خدا را رها نمی‌کند تا دست شیطانی را بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کنفرانس منامه در بحرین برای ما خجالت‌آور است که امیدواریم با موضع‌گیری‌های مناسب مسلمانان و کشورهای اسلامی مقابل این معامله قرن بایستیم و حریت، آزادگی، و عبودیت خداوند متعال را برای خود حفظ کنیم.

عیسی قاسم معامله قرن را یک امتحان دانست و گفت: ما هیچگاه حریت خود را نمی‌فروشیم و مقابل ترامپ خم نمی‌شویم و تنها راه مقابله با معامله قرن مقاومت است.

وی با بیان اینکه مقاومت یکی از آموزه‌های مقدس اسلام و دفاع از آزادگی ملل اسلامی است، مطرح کرد: ما باید از مردم فلسطین حمایت کنیم و این مقاومت برای هر ذره از خاک اسلام و برای هر فرد مسلمان لازم و ضروری است، مقابله با کشورهای استکباری از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی تا رسیدن به استقلال کامل و پیروزی باید دنبال شود.

عیسی قاسم با تاکید بر اینکه شهادت و جهاد ما برای امت و زمین خاصی نیست، مطرح کرد: مقاومت برای سعادت انسان‌هاست و به افراد خاصی محدود نمی‌شود؛ همه عالم باید بفهمند که ما به هیچ کسی تجاوز نمی‌کنیم چراکه به دنبال عزت، کرامت و شرف هستیم و به اذیت و آزار هیچ امتی راضی نیستیم چراکه اسلام به ما درس عزت و کرامت را داده است.

بر اساس این گزارش در پایان این همایش از لوگو، فرش مقاومت و تمبر شیخ عیسی قاسم رونمایی شد.

انتهای پیام/2258/خ

نظر شما