شناسهٔ خبر: 33693456 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بولتون: ایران برجام را نقض کرده است!

مشاور امنیت ملی آمریکا در نشستی خبری در فلسطین اشغالی با ادعای اینکه ایران توافق هسته‌ای را نقض کرده، تهدید کرد همه گزینه‌ها همچنان روی میز است.

صاحب‌خبر -

بولتون: ایران برجام را نقض کرده است!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید بدون اشاره به خروج یکجانبه و غیرقانونی واشنگتن از برجام مدعی شد مدارک فزاینده‌ای درباره نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران وجود دارد که یکی از آن‌ها عبور از حد تولید اورانیوم غنی‌سازی شده است.

او که بعد از نشست سه‌جانبه با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دبیر شورای امنیت ملی روسیه در فلسطین اشغالی، مقابل دوربین خبرنگاران حاضر شد، همچنین ادعا کرد: اگر ایران برای دستیابی به راه حل جدی بود، توافقنامه هسته‌ای را نقض نمی‌کرد. ایران که معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای را نقض کرده، نمی‌تواند ثابت کند که خواهان گفتگوست.

وی در ادامه ادعاهای خود، به اتهام‌زنی علیه تهران پرداخت و گفت: امیدواریم کنفرانس بحرین بدون هر نوع مانع و تحرکی از سوی ایران برگزار شود. تهران در حملات بدون دلیل به نفتکش‌ها دست داشت و هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را سرنگون کرد. 

بولتون افزود: به اعمال تحریم بر ایران تا زمان بازگشت این کشور پای میز مذاکره ادامه خواهیم داد و می‌خواهیم شاهد آمادگی صادقانه تهران برای مذاکره باشیم.

این مقام جنگ‌طلب آمریکایی باز هم به تهدید تهران پرداخت و مدعی شد: ایران باید تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را متوقف کند. همه گزینه‌ها همچنان درباره این کشور مطرح است. 

امروز نشست سه‌جانبه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌ صهیونیستی با «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا در فلسطین اشغالی برگزار شد.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در این نشست نیز مدعی شد این کشور آماده مذاکره است و همه آنچه ایران نیاز به انجام آن دارد گام نهادن در راهی است که باز گذاشته شده است. 

مشاور امنیت ملی روسیه در این نشست بر دوستی تهران و مسکو تاکید کرد و گفت دو طرف تدابیر مشترک برای مبارزه با تروریسم اتخاذ کرده‌اند.

شب گذشته نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع سرنگونی پهپاد آمریکایی به درخواست این کشور برگزار شد و بدون نتیجه پایان یافت.

در نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه (۳۰خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما