شناسهٔ خبر: 33693015 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

وقتی حقوق ۳۸ میلیونی نجومی محسوب نمی‌شود؟! ‏

فردی ‏دیگر به نام محمدرضا رستمی، مدیرعامل و عضو هیأت‌مدیره هلدینگی دیگر که در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی و... فعالیت ‏داشته، در‌سال گذشته ماهیانه ٣١‌میلیون تومان حقوق گرفته!

صاحب‌خبر -
حقوق ۳۸‌میلیونی نجومی محسوب نمی‌شود؟ ‏

روز گذشته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از انتشار لیست حقوق و مزایای مدیران عامل و هیأت‌مدیره صندوق ‏بازنشستگی کشوری و شرکت‌های تابعه برای نخستین بار خبر داد‎.
 
به گزارش شهروند این خبر که با بازتاب‌های فراوانی همراه بود، با گشت و گذار ‏بین این فهرست از سوی خبرنگاران و فعالان رسانه همراه شد و نکته قابل تأمل این است که حقوق‌هایی با ارقام بالا هم از آن ‏کشف شده. این موضوع نشان می‌دهد صندوق بازنشستگی در نخستین گام‌ها برای شفاف‌سازی از واکنش‌های احتمالی پرهیز نداشته. ‏
 
سید میعاد صالحی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی هم در اینستاگرام خود به همین موضوع تأکید کرده و نوشته بود: «سال‌های ‏سال است که مردم خواهان انتشار عمومی حقوق و مزایا و سایر دریافتی‌های مدیران هستند، اما این امر مهم، همچنان در تعارفات ‏دستگاه‌های قوای مختلف عملی نشده یا به‌صورت ناقص اجرا شده است‎.
 
این نخستین بار است که میزان مجموع حقوق، مزایا، اضافه ‏کار، کارانه، پاداش و ... یک دستگاه اجرایی منتشر می‌شود و افراد می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی از جزییات ‏حقوق و مزایای مدیران صندوق بازنشستگی مطلع شوند. ‎‏ در این شرایط سخت اقتصادی برای مردم، دریافتی‌های چند ده میلیونی ‏برخی از مدیران، قلب ما را هم مانند شما به درد می‌آورد.
 
بویژه مدیرانی که عملکرد ضعیفی داشته و بیشتر به فکر جیب خودشان ‏بوده‌اند تا جیب بازنشستگان‎. ‎‏» طبیعتا بعد از انتشار این لیست، خیلی‌ها سراغ فیش‌های مربوطه رفتند که با ذکر نام، حقوق‌شان ‏مشخص شده بود.
 
ازجمله موارد نجومی مربوط بود به فردی به نام مهدی اکبرپور که حوزه فعالیت او در هلدینگ عمران و ‏ساختمان است و به‌عنوان مدیرعامل و نایب‌رئیس هیأت مدیره، در‌سال ٩٧، ماهیانه حدود ٣٨‌میلیون حقوق دریافت کرده!
 
فردی ‏دیگر به نام محمدرضا رستمی، مدیرعامل و عضو هیأت‌مدیره هلدینگی دیگر که در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی و... فعالیت ‏داشته، در‌سال گذشته ماهیانه ٣١‌میلیون تومان حقوق گرفته! صالحی که از مدیران جوان کشور به شمار می‌آید، با تأکید بر این‌که ‏جزو نسل سومی‌هاست و قرار بر این دارد تا به قولش برای شفافیت عمل کند در ادامه نوشته: «سایر دستگاه‌های دولتی، حاکمیتی و ‏عمومی را نیز به چالش اعلام حقوق دعوت می‌کنیم تا شفافیت را نه در شعار بلکه در عمل محقق کنند.‎‏» ‏

نظر شما