شناسهٔ خبر: 33692774 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

شهردار جدید منطقه ۵:

برای حفظ باغ‌های کن تلاش می‌کنیم

سال‌هاست رسیدگی به مشکل باغ‌های محله کن و به نتیجه رساندن طرح‌های تفصیلی برای احیا و حفظ آنها در کنار توجه به بافت فرسوده و رونق گردشگری در این محله تاریخی یکی از مهم‌ترین گزینه‌هایی است که روی میز مدیران شهرداری منطقه ۵ گرفته است.

صاحب‌خبر -

دومین جشنواره توت کن می‌تواند خیرمقدمی به شهردار باشد که اهالی امیدوارند نگاه ویژه‌ای به این محله داشته باشد و طرح‌های ناتمام توسعه و احیای کن را به سرانجام برساند.همچنان که «فریدون حیدری» شهردار جدید منطقه ۵ خود در حاشیه برگزاری دومین جشنواره توت بر این نکته تأکید می‌کند و می‌گوید: «برای من خیلی ارزشمند است که در خدمت اهالی کن هستم و با مردم آشنا شدم. چنین برنامه‌هایی باید بیشتر و در قالب بزرگ‌تری برگزار شود و مردم پرشورتر حضور داشته باشند. همه کن را می‌شناسند و من هم از کودکی کن را می‌شناسم و وصف میوه‌های کن را همه شنیده‌اند. باغ‌های کن مثل هدیه‌ای است که اگر قدرش را ندانیم از دست می‌رود. امیدوارم باغ‌ها همچنان زنده و پابرجا بماند و برای مردم خیر و برکت داشته باشد و اینجا به محل گردشگری تبدیل شود.» 

او در ادامه می‌گوید: «برگزاری چنین جشنواره‌هایی قطعاً در توسعه باغداری و حفظ آن بی‌تأثیر نخواهد بود ولی این به تنهایی کافی نیست و مستلزم انجام کارهای دیگری است. برای اینکه شهرداری از نظر اقتصادی بتواند کمک بیشتری به این محله کند، مصوبه‌ای در رابطه با محدوده کن تنظیم شده است که تا حدی خواسته‌های مردم را برآورده می‌کند. مسلماً این تصمیم‌گیری‌ها باید به گونه‌ای باشد که به اقتصاد محله کمک کند و موجب حفظ باغ‌ها شود و مردم و مخصوصاً مالکان باغ‌ها از آن بهره‌مند شوند. »

برچسب‌ها:

نظر شما