شناسهٔ خبر: 33692772 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تأکید بر جدیت در اجرای مصوبات رونق تولید

خبرگزاری صداوسیما

استاندار خراسان جنوبی گفت : مدیران باید در اجرای مصوبات رونق تولید جدی تر باشند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، استاندار خراسان جنوبی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در شهرک صنعتی بیرجند برگزار شد، گفت: حضور مدیران در شهرکهای صنعتی باید به رفع مشکلات آنان کمک کند.

معتمدیان افزود: توجه به مباحث اقتصادی و رفع مشکلات تولید کنندگان، اولویت اول دولت و نظام در شرایط فعلی است و مهمترین دغدغه هم در این زمینه، تلاش برای احیا و افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی است.

وی با بیان اینکه بیشتر واحدهای صنعتی استان زیر 50 تا 60 درصد ظرفیت، تولید می کنند گفت: انتظار من از مدیران اجرایی استان و بانکها این است که با شرایط سخت تولید کنندگان، خود را تطبیق دهند چرا که صنعتگران، امروز شرایط ویژه ای دارند که بعضا خارج از اراده آنان است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: از مدیران انتظار داریم خود را با استان و سیاستهای استانی تطبیق دهند و اگر هم مشکلی در اجرای مصوبات وجود دارد با پیگیری در تهران آنها را رفع کنند.

معتمدیان با تاکید بر اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: مدیران مصوبات را جدی بگیرند و هر مدیر و دستگاهی که خود رامکلف به اجرا نمی داند باید پاسخگو باشد.

وی افزود: برای پیگیری مشکلات بانکی، مالیاتی، بیمه ای و زیرساختی تولیدکنندگان، دنبال تشکیل مجموعه ای هستیم تا در یک زمان بندی مشخص، خواسته های تولید کنندگان به نتیجه برسد.

استاندار خراسان جنوبی همچنین از تولید کنندگان خواست برای رونق تولیدات، به دنبال بازارهای جدید در خارج از کشور باشند.

معتمدیان افزود: افغانستان بازار بکری برای فروش تولیدات استان است که تولیدکنندگان نباید فقط بازار هدفشان را ولایت فراه این کشور قرار دهند بلکه کل افغانستان باید جامعه هدف صادرات استان باشد.

وی گفت: بازار پاکستان می تواند مقصد بعدی باشد و بازارهای عراق و سوریه هم اگر برنامه ای باشد، می تواند بازار خوبی برای استان باشد.

استاندار خراسان جنوبی همچنین گفت: همانگونه که از مدیران انتظار کمک به رفع مشکلات تولید را داریم، از تولید کنندگان هم می خواهیم که به مسائل کارگری توجه ویژه ای داشته باشند و مطالبات معوق کارگران را پرداخت کنند.

امروز همچنین استاندار از 6 واحد صنعتی دان و طیور، آرد، فرآوری زرشک، تولید عرقیات گیاهی و مربا بازدید کرد.

تولید کنندگان در این بازدید تسهیلات سرمایه در گردش با نرخ سود پایین، خرید سبوس از کارخانه های آرد، صدور مجوز برای تولید شربت عناب، و افزایش سهمیه خرید گندم با کیفیت از سایر استانها را مطرح کردند که با دستور استاندار این خواسته ها در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بررسی و تبدیل به مصوبه شد.

 

نظر شما