شناسهٔ خبر: 33692760 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

دکتر طهرانچی:

برنامه 3 ساله ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی تدوین و اجرایی خواهد شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تأکید بر لزوم برنامه‌محور بودن ورزش در این دانشگاه، از تدوین و اجرایی شدن یک برنامه 3 ساله در این حوزه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی در جلسه شورای عالی ورزش دانشگاه اظهار کرد: این شورا به دنبال این است تا حرکتی را پایه‌گذاری کند که ورزش دانشگاه با تبدیل به یک شبکه و بر اساس ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای، ارتقا یابد. بر این اساس دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در المپیک‌های آتی قهرمان‌ساز باشد.

وی ضمن تأکید بر لزوم برنامه‌محور بودن ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: یک برنامه سه‌ساله در این حوزه تدوین و اجرایی خواهد شد تا ورزش دانشگاه به سمت تعالی حرکت کند و نشاط به واحدهای دانشگاه وارد شود.

مهدی علی‌نژاد، رئیس فدراسیون ووشو و دبیر شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی، در ادامه این جلسه با بیان اینکه در خصوص تیم‌های ورزشی دانشگاه آزاد، دو رویکرد اصلی باید دنبال شود، گفت: یکی از این رویکردها، توجه به رشته‌های با مخاطب بالاست. رویکرد دوم این است که بدانیم مزیت نسبی در ورزش کشور کجاست تا با فعالیت‌های دانشگاه به حل مسائل ورزشی کشور کمک کنیم.

وی با مروری بر جایگاه ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی و وضعیت تیم‌های ورزشی این دانشگاه در لیگ‌های کشور، اظهار کرد: توجه بیش‌ازپیش به تیم‌های بانوان و آقایان در رشته‌های کشتی آزاد، ووشو، کاراته، تکواندو، وزنه‌برداری، دوومیدانی، کبدی، سنگ‌نوردی، قایقرانی، شمشیربازی، تیراندازی، تیرکمان، واترپلو و تنیس روی میز باید در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه، کمال جوانمرد، مدیرکل تربیت‌بدنی و ورزش دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ارائه نقشه ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در کشور، گزارشی از بازی‌های یونیورسیاد ارائه کرد.

جوانمرد با بیان اینکه بازی‌های یونیورسیاد از 12 تا 23 تیرماه در ایتالیا و در 18 رشته برگزار می‌شود، گفت: از 42 ورزشکار جمهوری اسلامی ایران در این بازی‌ها، 22 نفر دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند که 52 درصد کل شرکت‌کنندگان ایرانی را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای با رویکرد حرفه‌ای که نهایتاً منجر به درآمدزایی شود، محور اصلی حوزه ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: برنامه‌محوری، بودجه‌محوری و اخلاق‌مداری سه اصل مهم سند راهبردی ورزش دانشگاه است. این سند در راستای گام دوم انقلاب اسلامی تدوین‌شده تا مباحث فرهنگی ورزش را پررنگ‌تر کند.

انتهای پیام/4115/4084/پ

نظر شما