شناسهٔ خبر: 33692670 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پیاده راه بافت تاریخی در اراک ایجاد می‌شود

شهردار اراک گفت: میدان ارگ، خیابان حصار، خیابان محسنی، تا میدان شهدا و میدان ۷ تیر تا دو سال اینده به پیاده‌رو تبدیل می‌شوند.

صاحب‌خبر -

محمدکریم شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اجرای طرح پیاده‌راه در شهر اراک اظهار داشت: میدان ارگ، خیابان حصار، خیابان محسنی، تا میدان شهدا و میدان 7 تیر تا دو سال اینده به پیاده‌رو تبدیل می‌شوند.

وی افزود: خیابان حصار تردد ترافیکی نداشته و بیشتر پارکینگ بوده، این خیابان دارای بافت تاریخی و قدیمی است که باید از آن محافظت کرد.

شهردار اراک تصریح کرد: معمولا پیاده‌راه در شهرها محلی برای آرامش، استراحت و گفتمان بوده و تردد وسایل نقلیه در این محل‌ها محدود است و تنها خودروهای امدادی و افراد ساکن در این مناطق می‌توانند در این قسمت‌ها تردد داشته باشند.

شفیعی بیان کرد: پرشس‌نامه‌هایی به همه ساکنان و مشاغل این خیابان داده شده و براساس نظرسنجی بیشتر مردم دغدغه تردد ماشین خود و یا وسیله نقلیه مهمانان خود را دارند.

وی عنوان کرد: برهمین اساس برای ساکنان این مناطق کارت تردد صادر شده و 6 متر از مسیر نیز گذر امدادی و مابقی پیاده‌راه می‌شود، ساکنان این مناطق می‌توانند از این گذر امدادی برای تردد و انتقال وسایل نقلیه خود به پارکینگ‌ استفاده کنند.

شهردار اراک خاطرنشان کرد: مشاغل موجود در پیاده‌راه‌ها مشاغل خدماتی، تفریحی و تفرجی بوده و معمولا کارواش، آهنگری و یک سری از این مشاغل این چنینی باید به خارج از این محدوده هدایت شوند.

انتهای پیام/ ع

نظر شما