شناسهٔ خبر: 33692594 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار عنوان کرد:

تلفات تصادفات درون و برون شهری استان مرکزی قابل توجه است

نمایندگی مرکزی

استاندار مرکزی گفت: آمار تلفات تصادفات درون و برون شهری استان مرکزی قابل توجه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سید علی آقازاده در آئین تکریم و تجلیل از خدمات‌رسانی مجموعه راهداری استان در سیل اخیر با اشاره به اینکه راهداران در تمام ۳۶۵ روز سال فعال هستند و در محورها و صحنه‌های مختلف مشغول خدمات‌رسانی هستند، افزود: استان مرکزی دارای بیش از ۶۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه است که به لحاظ حجم حمل و نقل بار و مسافر استانی اثرگذار در کشور است و همین امر حساسیت کار راهداری و راهداران را چند برابر کرده است.

وی تصریح کرد: در نوروز ۹۸ تعداد مسافران استان مرکزی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافت و خوشبختانه خدمات مناسبی نیز ارائه شد و در بارندگی شدید نیز راهداران به خوبی درخشیدند. با وجود خسارت‌های وارد شده به راه‌ها و محورهای مواصلاتی استان، اما کوچک‌ترین مشکلی برای رانندگان، مسافران و روستاییان و روستاها ایجاد نشد و در صورت وجود انسدادی در مسیرها و ارتباطات به سرعت راهداران نسبت به رفع آن اقدام کردند.

آقازاده با تاکید بر اینکه شرایط بحرانی را با حداقل خسارت پشت سر گذاشتیم و امروز زمان جبران خسارات است، گفت: استان مرکزی در سیل اخیر به عنوان معین چند استان وارد میدان شد و به سرعت ماشین‌آلات فنی و مهندسی، تجهیزات، نیرو و ارزاق را به استان‌های سیل زده گلستان، لرستان و خوزستان ارسال کرد.

وی بیان کرد: استان مرکزی به عنوان استان معین با حضور به موقع خود عملکرد بسیار خوبی از خود به جای گذاشت به طوری که این امر توسط استان‌های سیل زده مذکور، وزارت کشور، سازمان مدیریت بحران و سازمان راهداری کشور اذعان شده و مورد قدردانی قرار گرفت، البته این کمک‌ها تا جبران کامل خسارات و آلام مردم سیل زده ادامه خواهند داشت و بعد از گذشت سه ماه از بحران سیل می‌توان ارزیابی درستی از اقدامات داشت.

استاندار مرکزی در ادامه با اشاره به افتتاح پروژه‌های مؤثر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار کرد: نیروگاه برق خورشیدی ۲۰ کیلوولت به منظور صرفه‌جویی در محل اداره کل راه‌اندازی شد، موتور برق اضطراری با ظرفیت ۱۵۰ کیلوولت ویژه مرکز مدیریت راه به بهره برداری رسید، همچنین از یک سوله که در جهت تحقق سیاست‌های اقتصادی مقاومتی و صرفه‌جویی بازدید شد که اقدام به انجام امور فنی، تعمیرات و خدمات‌رسانی به خودروهای راهداری خواهد کرد و این امر قدم مؤثری در جهت رونق و استفاده بهینه از امکانات است چراکه تعمیر و ساخت قطعات مورد نیاز خودروها در درون مجموعه راهداری انجام خواهد شد و اداره کل راهداری استان مرکزی می‌تواند در این راستا الگویی برای دیگر استان‌ها در حوزه صرفه‌جویی باشد.

وی با اشاره به افتتاح استودیوی راه افزود: این استودیو امکان ارتباط مستقیم مرکز مدیریت راه‌ها با رانندگان و سرنشینان خودرو را فراهم می‌کند و از این طریق امکان کاهش حوادث، خسارات و تلفات جاده‌ای میسر می‌شود و استان مرکزی در واقع اولین استانی است که رسماً این استودیو را راه‌اندازی کرده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر سفرهای مردم در کشور رشد چشمگیری داشته است و با توجه به این سفرها بسیاری از مردم حساسند که قبل از هر سفر اطلاعات مربوط به مسیر را دریافت کنند، گفت: راه‌اندازی استودیو راه استان مرکزی قطعاً نقش مؤثری در اطلاع‌رسانی درست و به موقع به مردم خواهد داشت و به جهت ارتباط مستقیم این استودیو با مرکز مدیریت راه‌های استان یکی از ماندگارترین خدمات اداره کل راهداری استان قلمداد می‌شود.

آقازاده در خصوص وضعیت تلفات جاده‌ای و شهری استان گفت: تلفات ناشی از تصادفات درون و برون شهری استان مرکزی قابل توجه است که لازم است رانندگان عوامل اصلی در کنترل تصادفات، ضوابط رانندگی را مورد توجه قرار دهند تا در کنار خدمات راهداری، شاهد کاهش آمار تلفات باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما