شناسهٔ خبر: 33692526 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی:جام خوشه جین گامی موثر در توسعه ورزش روستایی و عشایری است

جلسه هماهنگی برگزاری رقابت های منطقه ای روستائیان و عشایر کشور با حضور معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی و مسئولین استان های میزبان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر عبدالحمید احمدی در این جلسه گفت: وزیر ورزش و جوانان در جلسات متعدد بحث توجه ویژه به ورزش روستائیان و عشایر کشورمان را مورد تاکید قرار داده و خواستار توسعه مناسب و مطلوب آن هستند.
وی افزود: بخش قابل توجه جمعیت کشورمان را روستائیان و عشایر تشکیل می دهند و توسعه ورزش روستایی از اولویت های وزارت ورزش و جوانان است و در سال های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده اما کافی نیست.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی تاکید کرد: در حوزه های ورزش همگانی، قهرمانی و توسعه زیرساخت های ورزش روستایی باید بیش از پیش اقدامات جدی انجام شود. ادارات کل استان ها باید توسعه ورزش روستایی، تجهیز و بهره برداری مناسب از خانه های ورزش روستایی و توجه به سلامتی و تندرستی از راه گسترش فعالیت بدنی براس ساکنان مناطق غیر شهری را مد نظر قرار دهند.
احمدی تصریح کرد: بخش رقابتی ورزش روستایی و عشایری در قالب جام خوشه چین برگزار می شود که نیازمند اهتمام ویژه است. باید با بهره گیری از تمام ظرفیت ها این مسابقات به خوبی برپا شود و همه نهادهای مسئول پای کار بیایند تا شاهد حرکتی ملموس در ایجاد امید، شور و نشاط در جامعه روستایی کشورمان باشیم.
وی جام خوشه چین را گامی موثر در توسعه ورزش روستایی و عشایری دانست و گفت: با برگزاری این جام و توجه ویژه به مناطق روستایی و عشایری کشورمان می توانیم گام های جدی، موثر و ملموس برای توسعه ورزش روستایی و در نهایت سلامتی و نشاط جامعه روستائیان در تمامی نقاط کشور برداریم.
مدیرکل توسعه ورزش روستایی و عشایری نیز در این جلسه ‌گفت: ما متکفل توسعه ورزش همگانی در مناطق روستایی و عشایری هستیم که نزدیک به یک سوم جمعیت ایران را تشکیل می دهند. جام خوشه چین با هدف ایجاد انگیزه در بین روستائیان و عشایر کشورمان به منظور توسعه و ترویج فرهنگ ورزش کردن و فعالیت بدنی برگزار می شود. هدف اصلی ما ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت حداکثری جامعه روستایی در موضوع ورزش و تندرستی از طریق فعالیت بدنی است.
رضا حجتی افزود: در این جام ۶ رشته فوتبال، والیبال و طناب کشی در بخش تیمی و دو و میدانی، چوب کشی و هفت سنگ مهارتی در بخش انفرادی در دو گروه بانوان و آقایان برگزار می شود. این مسابقات در سطوح بخش، شهرستان و استان در سراسر کشور برگزار شده و اکنون در مرحله منطقه ای هستیم.
وی تصریح کرد: پنج استان به عنوان میزبان انتخاب شده اند که هر کدام مسابقات منطقه ای را برای ۶ استان برگزار می کنند و در نهایت برگزیدگان منطقه ای به مرحله کشوری راه می یابند. مسابقات روستا پایه است و تیم های روستایی به مرحله نهایی صعود می کنند و تیمی به عنوان منتخب استانی تشکیل نخواهد شد. در نهایت برگزیدگان با عنوان روستای خود معرفی می شوند.
مدیرکل توسعه ورزش روستایی و عشایری آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، البرز، مرکزی و خراسان جنوبی را پنج استان میزبان رقابت های منطقه ای عنوان کرد و گفت: برگزاری شایسته مسابقات، نظم و یکپارچگی، پوشش رسانه ای مطلوب، جوایز نفیس و امنیت و ایمنی مسابقات و شرکت کنندگان برای ما در درجه اول اهمیت قرار دارد و استان های میزبان و اعزام کننده باید در تمامی مراحل برگزاری این رویداد ملی، مباحث فوق را به خوبی رعایت کنند.
شایان ذکر است مرحله منطقه ای جام خوشه چین از شهریورماه تا آبان ماه سال جاری به میزبانی پنج استان برگزار می شود.

نظر شما