شناسهٔ خبر: 33692387 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسئولان قوه قضاییه روی خط «پیام عدالت»

تهران- ایرنا- تهیه کننده برنامه «پیام عدالت»، گفت: در برنامه رادیو عدالت هر روز با مسئولان و شخصیت‌های قوه قضاییه گفت‌وگو می‌شود.

صاحب‌خبر -

عبدالله علایی، تهیه‌کننده مجله حقوقی «پیام عدالت» که هر روز صبح ساعت ۹:۱۵ از رادیو عدالت پخش می‌شود با اعلام اینکه این برنامه از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است، گفت: در این برنامه محمد صادق رزاق مهر کارشناس حقوقی برنامه در خصوص رویداها و خبرهای حقوقی روز این حوزه صحبت می‌کند.

وی ادامه داد: در بخش «نگاهی به قوانین موضوعه کشور» کارشناسان متخصص و اساتید دانشگاه در باره قانون‌های مدنی، اساسی، جزایی، خانواده و کار صحبت و نه تنها آن موارد را بررسی بلکه به صورت کاربردی و مصداقی برای مخاطب بیان می‌کنند و از تاریخچه قوانین نیز صحبت می‌شود.

علایی تصریح کرد: در بخش معرفی شخصیت‌های حقوقی و قضائی کشور، شخصیت‌های حقوقی و قضائی مخصوصاً شخصیت‌های بعد از انقلاب به طور مثال شهید بهشتی، مرحوم آیت الله شاهرودی، مرحوم آیت الله محمدی گیلانی معرفی می‌شود. ضمن اینکه صحبت ها و نظرات دیگران در مورد زندگی این شخصیت‌ها نیز مطرح می‌شود. ارتباط با مرکز مشاوره و پاسخگویی قوه قضائیه نیز از دیگر بخش های این برنامه است همچنین شماره ۱۲۹ به صورت رایگان به صورت تلفنی به مردم مشاوره می‌دهد که در این بخش با کارشناسان و مشاوران و مسئولین آن بخش صحبت کرده و مشکلات مردم را بیان می‌کنیم.

علایی ادامه داد: معرفی مجلات حقوقی مثل مجلات دادگستری، مجله حقوقی و مجلاتی که در دانشگاه‌ها و ادارات حقوقی منتشر می‌شود و بیان تأثیر آنها در قانون‌گذاری در مجلس و پژوهش‌هایی که در خصوص حقوق و قوانین انجام می‌شود.

این تهیه کننده اعلام کرد: ارتباط با مسئولین و شخصیت‌های قوه قضائیه و گزارش کار از آن‌ها، گزارش از همایش‌هایی که با موضوع قضائی در کشور در حال برگزاری است را از دیگر بخش‌های برنامه است. هر روز سوالی از مخاطبان در خصوص مسائل قضائی مطرح می‌شود و شنوندگان می‌توانند نظرات و مشکلات حقوقی خود را با عوامل برنامه در میان بگذارند.

علایی با اشاره به حضور کارشناسان قضائی در این برنامه خاطر نشان کرد: قاسم تبریزی تاریخ‌دان، اساتید دانشگاه و رشادتی مرکز پاسخگویی قوه قضائیه از دیگر کارشناسانی هستند که با برنامه همکاری می‌کنند.

مجله رادیویی حقوقی «پیام عدالت» هر روز ساعت ۹:۱۵ به مدت یک ساعت با گویندگی لیلا صفری، تهیه کنندگی عبدالله علایی، مجری کارشناس علی رضا محمدی وکیل ۱ پایه دادگستری و آیتم سازی زهره سربازی محمد علی علایی از رادیو عدالت موج fm ردیف ۵/۹۵ مگاهرتز پخش می‌شود.

نظر شما