شناسهٔ خبر: 33692343 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما مطرح شد؛

واسطه‌ها؛ مانعِ​ کاهش واقعی قیمت گوشت در بازار

معاون وزیر جهاد کشاورزی: برغم کاهش چشمگیر قیمت دام زنده، واسطه‌ها اجازه کاهش واقعی قیمت گوشت را در بازار نمی‌دهند

صاحب‌خبر -

مرتضی رضایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: در حال حاضر قیمت دام زنده کاهش چشمگیری داشته، ولی قیمت گوشت در بازار به این میزان کاهش نیافته که علت این امر وجود واسطه‌هاست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: برآورد تولید ۸۶۰ هزار تن گوشت قرمز برای امسال شده است و با توجه به شرایط مطلوب مراتع، پیش بینی افزایش تولید و ادامه روند کاهشی قیمت گوشت قرمز مطمئنا می‌شود.

<div id="video-display-embed-code_3657912"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2460115/3657912?width=350&height=250"></script></div>

وی ادامه داد: در چند ماهه اخیر حدود ۱۰ هزار تومان قیمت گوشت قرمز به ازای هر کیلو کاهش یافته، ولی این کاهش کمتر از کاهش قیمت دام زنده است در واقع واسطه‌ها اجازه کاهش واقعی را به قیمت گوشت قرمز نمی‌دهند، بطوریکه قیمت گوشت قرمز در بازار باید حدود ده هزار تومان کمتر از قیمت فعلی باشد.
رضایی گفت: باید امکاناتی فراهم شود تا دامداران از طریق تشکل هایشان امکان عرضه مستقیم گوشت را پیدا کنند و واسطه‌ها حذف شوند.
 میزان تولید مرغ مازاد نیاز داخلی است 
معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: فروردین ۱۲۰ میلیون قطعه، اردیبهشت ۱۲۷ میلیون قطعه و خرداد ماه نیز ۱۱۵ میلیون قطعه جوجه پرورش داده شده است و تولید فعلی، مازاد نیاز داخلی است.
وی گفت: میانگین مصرف داخلی گوشت مرغ ۲۰۰ هزار تن در ماه است در حالیکه تولید به بیش از ۲۲۰ هزار تن رسیده است و همین امر موجب افزایش ذخایر پشتیبانی شده است.
رضایی افزود: با توجه به افزایش حجم تولید مرغ، قیمت این محصول بعضا به کمتر از ۱۱ هزار تومان هم رسیده که برای جلوگیری از متضرر نشدن تولید کنندگان تصمیمی در این زمینه اتخاذ شده که میزان مازاد تولید را از مرغداران توسط شرکت‌های پشتیبانی امور دام خریداری و به عنوان ذخیره استراتژیک، در زمان نیاز وارد بازار شود.
 با افزایش قیمت سبوس مخالفیم
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سبوس یکی از نهاده‌های مورد نیاز در تولید گوشت قرمز است که افزایش قیمتش موجب افزایش قیمت گوشت و شیر می‌شود، گفت: قیمت این محصول تا اواخر سال گذشته به ازای هر کیلو ۸۶۰ تومان بود، ولی اکنون ۱۲۵۰ تومان رسیده و وزارت جهاد کشاورزی هم مخالفت خود را با این افزایش قیمت اظهار کرده است و امیدواریم برای جلوگیری از افزایش هزینه‌های تولید گوشت قرمز، این خواسته وزارت جهاد کشاورزی مورد توجه قرار گیرد و این محصول با قیمت قبلی به دست دامداران برسد.

نظر شما