شناسهٔ خبر: 33692336 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

اساسنامه شرکت فرودگاه‌ها در شرف تصویب است

​معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در چهلمین برنامه مهمان هفته اولویت نخست برنامه های خود را تامین رفاه بیشتر و برطرف کردن دغدغه ها و مشکلات نیروی انسانی شرکت عنوان کرد.

صاحب‌خبر -
تین‌نیوز | 
​معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در چهلمین برنامه مهمان هفته اولویت نخست برنامه های خود را تامین رفاه بیشتر و برطرف کردن دغدغه ها و مشکلات نیروی انسانی شرکت عنوان کرد.
 
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، علی شورمیج در این برنامه که سوم تیر با حضور مدیران و کارکنان ستادی در سالن اجتماعات شرکت برگزار شد، ضمن ارایه مهمترین برنامه های خود به پرسش ها و ابهام های مطرح در حوزه کاری معاونت توسعه مدیریت و منابع پاسخ گفت.

شورمیج در ابتدای سخنان اخود اظهار امیدواری کرد: در این برنامه بتواند به بیان نظرها و سیاست های تیم جدید معاونت مدیریت و منابع انسانی شرکت بپردازد. به گفته وی اخیرا اتفاق های خوبی در این مجموعه رخ داده و امیدوار است شاهد پیشرفت هرچه بیشتر در امور مرتبط با این معاونت و برطرف کردن دغدغه های کارکنان باشیم.

درباره سابقه کار خود در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران صحبت کنید.

من حدود 26 سال سابقه کار در شرکت دارم و از نخستین افرادی بوده ام که وارد مجموعه شدم. سال 74 بود که به دلیل گذراندن دوره امور مالی از سازمان هواپیمایی وارد شرکت شدم. کم کم شرکت دوران تکوین خود را سپری کرد و بسیاری از مسوولیت ها و درآمدها از سازمان به شرکت منتقل شد. در 28 سال شکل گیری شرکت هر سال شاهد رشد هرچه بیشتر این مجموعه هستیم و امیدواریم با ورود تیم جدید مدریتی گام های مثبتی در توجه خاص به نیروی انسانی برداشته شود.

برنامه مهم راهبردی شما چیست؟

من از 24 اردیبهشت با ابلاغ رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شدم و از اول خرداد کار خود را آغاز کردم. با توجه به اینکه سابقه کار هشت ساله در ذیحسابی دارم نگاهم تعاملی و به سمت مثبت است و به همکارانم نیز توصیه می کنم که چنین دیدگاهی داشته باشند. اولویت نخست من توجه ویژه به امور رفاهی و ورزش نیروی انسانی و تلاش برای برطرف کردن مشکلات و دغدغه های همکاران است. خوشبختانه در مجموعه مالی نیز شاهد شفاف سازی فعالیت ها و تسهیل پرداخت ها و وصول مطالبات هستیم و امیدواریم در پایان سال یک صورت مالی شفاف و بدون بند گزارش را ارایه کنیم. در حوزه تدارکات با توجه به تجربه و تخصص مدیرکل تدارکات و تامین تجهیزات اقدامات خوبی در حال انجام است که از جمله آنها می توان به نصب دوربین های مدار بسته در 21 فرودگاه کشور اشاره کرد. همچنین یکی از برنامه های ما جداسازی اداره رفاه از اداره کل آموزش و توسعه نیروی انسانی و الحاق آن به اداره کل تدارکات و تامین تجهیزات است. همچنین پیگیر هستیم که دفتر تشکیلات و برنامه و بودجه به معاونت توسعه مدیریت و منابع منتقل شود.

بزرگترین مشکل نیروی انسانی شرکت را چه می دانید؟

دغدغه اصلی همکاران، تامین امور رفاهی است و امیدواریم بتوانیم فوق العاده دریافتی ها را افزایش دهیم. به ورزش نیز توجه خاص داریم و مدیرکل آموزش و توسعه نیروی انسانی با ابلاغ بخشنامه ای به واحدهای ستادی و فرودگاهی همکاران را به استفاده از مجموعه های ورزشی دعوت کرده است.

برای یکسان سازی قراردادهای همکاران چه برنامه ای دارید؟

از اول مهر ماه با انجام یکسان سازی، تمام کارکنان قراردادی مشخص و معین تحت عنوان قراردادی معین شناخته می شوند. همچنین امیدواریم برای برطرف کردن تبعیض های موجود در قراردادهای دیگر از طریق رایزنی با سازمان امور اداری و استخدامی به نتایج مثبتی برسیم. از جمله برنامه های در دست اقدام خود می توانم به مواردی چون همسان سازی قراردادها، ارایه تسهیلات به کارکنان انتقال یافته از خدمات درمانی به قانون کار برای جبران بدهی انباشته آنها با تغییر صندوق، پیاده سازی رتبه شغلی برای همکاران، افزایش امتیاز فوق العاده شغل کارشناس مسوولان، افزایش دو درصدی ضریب فوق العاده ویژه به کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی، اعمال یک مقطع تحصیلی بالاتر برای ایثارگران، کسب شش ماه به ازای هر سال تعهد خدمت در مناطق محروم، افزایش سرانه آموزشی از 60 به 70 ساعت، اعمال اضافه کار در خدمات رفاهی و ارایه تسهیلات در قالب وام به تمام کارکنان شرکت اشاره کرد. همچنین در حال بررسی وضعیت کارکنان قراردادی فاقد شناسه و ارایه فوق العاده ویژه حق اشعه، مناطق مرزی و غیره هستیم.

در بخش دوم این برنامه شورمیج به پرسش های مکتوب کارکنان و نیز مسایل حاضران در جلسه پاسخ گفت.

شورمیج در پاسخ به سوالی در خصوص پیگیری برطرف شدن زیان مالی کارکنان در طرح مسکن پرند گفت: یکی از وکلای خبره  شرکت پیگیر این موضوع بوده و امیدوارم این مشکل برطرف شود.

وی همچنین از پیگیری برای ارایه تسهیلات خرید مسکن اقساطی در تهران یا حومه پایتخت برای کارکنان فاقد منزل مسکونی خبر داد.

شورمیج از تلاش برای دریافت مجوز استخدام در حوزه عملیاتی نیز خبر داد و گفت: برای تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی به پیمانی نیازمند دریافت مجوز استخدام هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید بر اینکه درحوزه های مرتبط با این مجموعه تمام بخشنامه های دریافتی در جهت منافع کارکنان اجرا می شوند، به طرح اینگام نیز اشاره کرد و افزود: نام این طرح را نباید نسل آینده مدیران گذاشت، در عین حال نفس طرح، خوب بوده و به دنبال بازنگری اساسی در آن و اجرا در سطوح مختلف هستیم.

وی همچنین یکی از سیاست های اصلی مدیریت جدید شرکت را توسعه ورزش عنوان کرد و گفت: هفته گذشته نخستین جلسه کمیته ورزش شرکت برگزار شد. اعضای این کمیته را ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش تشکیل می دهند و برای توسعه ورزش بانوان علاوه بر انتصاب یکی از بانوان به عضویت کمیته قرار است از حضور یک مدیر فنی خانم نیز استفاده شود. یکی از مشکلات ما واگذار شدن مجموعه ورزشی به مدت سه سال به بخش خصوصی است که پیگیر بازگرداندن مجموعه به شرکت هستیم.

شورمیج همچنین از تلاش برای پرداخت حقوق و مزایا بر اساس شایستگی و تجربه کارکنان خبر داد و عنوان کرد: امسال ارزیابی عملکرد، جدی تر از سال های گذشته انجام می شود و امیدواریم شاهد امتیازدهی واقعی و بدون نقص باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع همچنین در خصوص بیمه تکمیلی کارکنان نیز گفت: در حال بازنگری مخصات فنی بیمه هستیم و امیدواریم توافقات آینده، مشکلات مورد نظر کارکنان برطرف شود.

وی از نهایی شدن اساسنامه شرکت در هیات وزیران نیز خبر داد و گفت: این اساسنامه در شرف تصویب است، آیین نامه مالی و معاملاتی نیز آماده شده و آیین نامه استخدامی نیز در مرحله بازنگری قرار دارد. امیدواریم سال 98 شاهد اجرای این اساسنامه باشیم.

نظر شما