شناسهٔ خبر: 33692292 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیران دفاع ناتو درباره ایران گفتگو خواهند کرد

تهران - ایرنا - " ینس استولتنبرگ " دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در کنفرانس خبری روز سه شنبه پیش از نشست وزیران دفاع ناتو ضمن تاکید بر اهمیت کاهش تنش ها در خلیج فارس گفت: وزیران دفاع ناتو درباره ایران گفتگو خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

استولتنبرگ در پاسخ به سوالی درباره تنش های اخیر در خلیج فارس ادعا کرد: ما درباره اوضاع خلیج فارس و همچنین اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه، حمایت از گروههای تروریستی، برنامه موشکی و همچنین اعلام ایران مبنی بر ازسرگیری غنی سازی اورانیوم نگرانی داریم و همه متحدان ناتو در این نگرانی شریک هستند.

وی افزود: هر چند موضوع ایران در دستور کار رسمی نشست وزیران دفاع قرار ندارد اما انتظار دارم که وزیران دفاع ناتو هم در جلسه و هم در دیدارهای دوجانبه در حاشیه نشست وزیران درباره ایران گفتگو کنند.

دبیر کل ناتو خاطرنشان کرد: انتظار داریم که "مارک اسپر" سرپرست وزارت دفاع آمریکا سایر وزیران دفاع ناتو را در جریان آخرین اطلاعات و اخبار قرار خواهد داد.

استولتنبرگ افزود: گمان می کنم که این مباحث سودمند است زیرا جسله ناتو فرصتی برای تبادل دیدگاه و تحلیل درباره چالش های پیش روی ما در منطقه خلیج فارس است.

دبیر کل ناتو در پاسخ به سوال خبرنگار واشنگتن پست درباره هشدار احتمالی ترامپ درباره حمله هوایی به ایران و اینکه اقدامات آمریکا در منطقه را چگونه ارزیابی می کند، گفت: ما در ناتو بطور منظم به تبادل تحلیل درباره بسیاری موضوعات از جمله درباره اوضاع خلیج فارس و ایران می پردازیم اما من وارد جزئیات مربوط به رایزنی ها و تبادل اطلاعات جاری نمی شوم.

وی افزود: همانطور که می دانید ناتو بطور مستقیم مداخله ای در اوضاع جاری در خلیج فارس ندارد هر چند برخی از اعضای ناتو هستند؛ مساله مهم در حال حاضر کاهش تنش است و از ابراز آمادگی آمریکا برای گفتگو با ایران به منظور کاهش تنش و جلوگیری از محاسبات اشتباه که می تواند وضعیت خطرناکی ایجاد کند، استقبال می کنم.

وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در بروکسل دیدار می کنند.

ادامه نوسازی ناتو، موضع روسیه در ارتباط با معاهده "آی ان اف" و ماموریت ناتو در افغانستان از جمله محورهای مذاکرات اعلام شده است.

نظر شما