شناسهٔ خبر: 33692000 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاکید بر برنامه ریزی مشترک و هم افزایی دفاتر موسیقی ارشاد و صدا و سیما

محمد اله یاری مدیر کل دفتر موسیقی با نراقیان مدیر دفتر موسیقی سازمان صداوسیما دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اله یاری مدیر کل دفتر موسیقی در دیدار با نراقیان مدیر دفتر موسیقی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز موسیقی صدا و سیما دو مجموعه تآثیر گذار در عرصه موسیقی کشور هستند.

وی ضمن اشاره به نقش صدا و سیما به عنوان مهمترین رسانه جمعی، در آگاهی بخشی و انعکاس رویداد‌ها در عرصه موسیقی گفت: صدا و سیما امروز رسالت خطیری برعهده دارد و می‌تواند نقش حلقه ارتباطی مردم، مسئولین و هنرمندان باشد.

اله یاری در ادامه افزود: با همکاری مشترک فی مابین می‌توان در ترغیب مردم علاقه مند جهت شناساندن آثار موسیقای فاخر اقدامات موثری به عمل آورد.

محمد مهدی نراقیان هم عنوان داشت: این دو مجموعه به لحاظ محتوایی و ارتقای آثار موسیقایی کشور می‌توانند همکاری‌های مشترکی برای هم افزایی، ارائه و گسترش آثار فاخر در این عرصه را پایه ریزی نمایند.

دراین جلسه مقرر شد جلسات دو مجموعه به صورت منظم و با حضور کارشناسان موسیقی تداوم یابد.

کمک به توسعه عادلانه هنر برای همه اقشار جامعه

محمد اله یاری فومنی مدیر کل دفتر موسیقی همچنین در جلسه دیدار با محمد معتمدی خواننده مطرح کشور طی سخنانی آمادگی دفتر موسیقی راجهت کمک به توسعه عادلانه هنر برای همه اقشار جامعه اعلام کرد.

در ابتدای این جلسه محمد معتمدی با بیان توضیحاتی گفت: پس از حادثه سیل که در فروردین ماه امسال عده زیادی از هموطنان ما را دچار مشکل کرد، کنسرتی خیریه برای کمک به سیل زدگان برگزار کردم؛ ولی مدت‌ها بود که دغدغه‌ این را داشتم که بخش بزرگی از مردم عزیز کشورم هرگز مخاطب هیچ کنسرتی نبوده اند. زیرا یک خانواده متوسط با درآمدی که دارد، برای حضور دریک کنسرت باید بخش بزرگی از حقوقش را هزینه نماید.

معتمدی در ادامه افزود: بخشی از مردم جامعه ما، کنسرت هنرمندان این مرزوبوم را یک کالای فرهنگی، هنری و دور از دسترس می‌دانند. با توجه به این مسئله و در راستای پیاده کردن ایده هنر برای همه، از نوروز امسال اقدام به برگزاری کنسرت‌هایی برای مردم با درآمد متوسط کردم.

مدیر کل دفتر موسیقی ضمن تقدیر از این ایده و اظهار تأسف از مشکلاتی که برای هموطنان سیل زده به وجود آمده گفت: این دفتر آمادگی آن را دارد تا برای اجرای کنسرت‌های مردمی و عمومی با هدف کمک به توسعه عادلانه هنر برای همه اقشار مردم، با هنرمندان عرصه موسیقی همکاری نماید.

انتهای پیام/ 

 

برچسب‌ها:

نظر شما