شناسهٔ خبر: 33691030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران بخش کشاورزی

فرماندار مراغه برحمایت از سرمایه گذارای بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در زمینه کشاورزی این شهرستان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حمید شکری فرماندار مراغه در جلسه رفع موانع تولید، بخش کشاورزی مراغه گفت: قوانین دست و پاگیر اداری، پرداخت نشدن بموقع تسهیلات و استمهال نشدن وام از مشکلات مطرح شده است.

وی اضافه کرد:در این جلسه موانع تولید سرراه ۸ طرح در زمینه آبزی پروری، پرورش پرندگان زینتی، شیلات، تولید گیاهان دارویی و ایجاد گلخانه بررسی شد.

شکری افزود: تمامی مشکلات مطرح شده، به جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مربوطه ارجاع شد تا در کمترین زمان مشکلات با درنظر گرفتن قوانین بررسی و رفع شود.

وی با بیان اینکه، موانع باعث دلسرد شدن سرمایه گذاران و تولید کننده گان می‌شود افزود: برای رونق تولید و اشتغال در بخش کشاورزی باید از سرمایه گذاران در زمینه‌های مختلف کشاورزی بویژه گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی حمایت جدی شود.

فرماندار مراغه افزود: موانع سرمایه گذاری، یکی از دلایل عقب افتادگی و سنتی ماندن بخش کشاورزی است که گریبان این بخش در مراغه را گرفته است.

وی با بیان اینکه این شهرستان از قطب‌های مهم کشاورزی در آذربایجان شرقی است افزود: باسرمایه گذاری در بخش فرآوری و صنایع تبدیلی کشاورزی می‌توان تولیدات را با ارزش افزود روانه بازار کرد.

شهرستان مراغه با تولید بیش از ۳۰۰ هزار تن محصول باغی قطب اول تولید میوه در آذربایجان شرقی است.

 

انتهای پیام/ش

شهرستان مراغه  از قطب‌های مهم کشاورزی در آذربایجان شرقی

نظر شما