شناسهٔ خبر: 33689881 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۴۳ هزار حلقه لاستیک در استان مرکزی توزیع شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در بحث لاستیک از استان‌هایی بودیم که موفق عمل کردیم و نزدیک به ۴۳ هزار حلقه تاکنون توزیع شده، در برخی از سایزها مشکلاتی وجود دارد اما نگذاشته‌ایم خیلی احساس شود.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی زندی‌فر پیش از ظهر امروز در آییت تجلیل استاندار مرکزی از و تکریم از خدمتگزاران در سیل اخیر و افتتاح نیروگاه برق خورشیدی اداره کل راهداری با اشاره به بهره‌برداری از نیروگاه برق خورشیدی در این ادره کل اظهار داشت: افتتاح نیروگاه برق خورشیدی 20 کیلوولت در محل اداره اتفاق خوبی است که 30 درصد از مصرف ساختمان اداره کل را تامین می‌کند.

وی افزود: همچنین افتتاح استودیو مستقیم ارائه گزارش رادیویی را با همکاری صدا و سیمای استان داشتیم و به جرات می‌توان گفت که جزو سه استانی هستیم که این سامانه را راه‌اندازی می‌کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اقدامات و برنامه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تصریح کرد: امسال ساخت 6 زیرگذر را بعد از 4 تا 5 سال بلاتکلیفی در دستور کار داریم که در مرحله مناقصه یا عملیات اجرایی هستند و برنامه داریم که برای هفته دولت از آنها بهره‌برداری کنیم.

زندی‌فر بیان کرد: همچنین ساخت سه راهدارخانه را در دست اقدام داریم و سعی می‌کنیم که در هفته دولت آنها را به بهر‌ه‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به پاسگاه پلیس راه توره ادامه داد: پاسگاه پلیس راه توره نزدیک به 15 سال معطل جا به جایی بود که با تلاش‌هایی که انجام شد موفق به گرفتن زمین مناسب برای انتقال آن شدیم. یک پاسگاه از پیش ساخته شده نیز به استان اختصاص یافت، بودجه مورد نیاز لحاظ شده و امیدواریم ظرف هفته آینده عملیات اجرایی این پاسگاه نیز انجام و در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی عنوان کرد: برای تقاطع آشتیان-راهجرد که از دغدغه‌های چندین ساله مسئولان بود، بودجه لازم دریافت شده است، مناقصه به زودی برگزار و تا 10 روز آینده نیز عملیات اجرایی آغاز و تلاش می‌شود تا قبل از فصل سرما به اتمام برسد.

زندی‌فر با اشاره به نیاز سالانه استان به 60 هزار حلقه لاستیک افزود: در بحث لاستیک از استان‌هایی بودیم که موفق عمل کردیم و نزدیک به 43 هزار حلقه تاکنون توزیع شده، در برخی از سایزها مشکلاتی وجود دارد اما نگذاشته‌ایم خیلی احساس شود.

وی تصریح کرد: استان مرکزی دارای 32 نقطه حادثه‌خیز است که تاکنون 21 نقطه را به شکل کامل ایمن‌سازی و اصلاح کرده‌ایم. نهضت اصلاح شیب شیروانی در استان درحال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: سال گذشته نزدیک به 14 تقاطع پرحادثه را با صرفه‌جویی در اعتبارات نگهداری و روشنایی، روشن کردیم، علی‌رغم همه محدودیت‌ها، اجازه خاموشی در محورهای مواصلاتی استان داده نشده است.

زندی‌فر با اشاره به ایمن‌سازی مدارس ادامه داد: در بحث ایمن‌سازی مدارس، آموزش‌هایی را در 25 مدرسه داشتیم و 2 هزار و 500 دانش‌آموز را تحت آموزش قرار دادیم.

وی با اشاره به دیگر اقدامات راهداری گفت: طرح ایمنی موتورسواران در 7 روستا را داشتیم که در این راستا 700 کلاه ایمنی بین موتورسواران توزیع شد. آموزش مدیران فنی، کنترل ناوگان حمل و نقل و کنترل‌ بارهای اضافه از دیگر اقداماتی بود که انجام داده‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی افزود: علی‌رغم رکود اقتصادی موجود در کشور، سه ماهه نخست امسال در بحث حمل کالا 2.66 درصد افزایش بارنامه، 12.77 درصد افزایش تناژ و 68 درصد افزایش درآمد سازمانی را در استان شاهد بودیم.

زندی‌فر با اشاره به جذب اسناد خزانه تصریح کرد: 12 میلیارد تومان اسناد خزانه را هفته پیش از مرکز گرفته‌ایم که کمکی درراستای تسویه بدهی پیمانکاران حوزه ایمنی بود.

وی با اشاره به عملکرد خوب مدیریت استان در بحران سیل بیان کرد: با تلاش‌ها و مدیریت‌هایی که بود خوشبختانه مشکلی در تردد خودروها با وجود اینکه در ایام نوروز و پیک ترددها قرار داشتیم ایجاد نشد اما سیل خسارت‌هایی را به راه‌ها وارد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: در برآورد اولیه 110 میلیارد تومان خسارت را تخمین زدیم اما پس از فروکش کردن سیل و در برآورد دوم که میزان خسارت اصلی ارزیابی شد، 72 میلیارد تومان خسارت داشتیم.

زندی‌فر عنوان کرد: خوشبختانه نخستین ابلاغ جبران این خسارت را هم دریافت کرده‌ایم که در این راستا هفته گذشته 10 میلیارد تومان به استان اختصاص داده شده و به منظور جبران خسارت‌های اولویت‌دار هزینه می‌شود.

وی افزود: در بحث سیل، علاوه بر اینکه در استان تلاش کردیم تا مشکلی پیش نیاید، رفع مشکلات محورهایی از استان لرستان هم به ما واگذار شده بود که اقداماتی را هم در این استان داشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: در گردنه گله‌بادوش شهرستان الیگودرز، ارتفاع برف به 3 تا 11 متر می‌رسید. با تلاش‌های نیروهای راهداری توانستیم راه 147 روستا را که به مدت سه ماه مسدود بود باز کنیم.

زندی‌فر بیان کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا قبل از فصل سرما و شروع بارش‌ها، محورهایی از استان را که دچار چالش هستند بهسازی و احیا کنیم.

زندی‌فر ادامه داد: در بحث کمک به استان لرستان، اعزام 33 دستگاه ماشین‌آلات راهداری به ازنا و علیگودرز و 12 دستگاه ماشین‌آلات به پل دختر را داشتیم.

انتهای پیام/ ع

نظر شما