شناسهٔ خبر: 33689807 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نماینده اصولگرا:

وای بر ما اگر فیلم منتشرشده از اقدام نیروی انتظامی صحت داشته باشد

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس، با بیان اینکه برخورد با مجرمان و خطاکاران نباید خارج از عدل باشد، گفت: وای به حال ما اگر محتوای فیلمی که از نیروی انتظامی در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است، صحت داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران، درنطق میان دستور خود، در بیان دلیل بکار بردن واژه اضطرار برای نطق های اضطراری، گفت: این اصطلاح به سرنوشت انقلاب برمی گردد که بدان وفادار هستم و افتخار می‍‌کنم و شاید از زمانی به آن پیوسته ام که 10 سال بیشتر نداشتم.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ، تکاب در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه امیدوارم پژواک نکته ای که می خواهم بدان اشاره کنم به نخبگان بیرون برسد، ادامه داد: ما چند انقلاب بزرگ در دنیا داشتیم در قالب برداشت های خودم سرنوشت آنها را منظومه بندی می کنم و نگاهی هم به انقلاب خودمان خواهیم انداخت که چه مسیری را طی می کند.

محبی نیا تصریح کرد: یکی از انقلاب های بزرگ جهان که با صفت کبیر شناخته می شود انقلاب فرانسه است که سال 1789 نزدیک به یکصد سال فرانسه نظام سیاسی اش بین جمهوریت، امپراطوری و استبداد جریان داشت، دور پیدا کرد در نهایت دستاویزی شد برای لیبرالیسم که الان ماحصل تلاش چند صد ساله بعضی از نخبگان نظام های سیاسی است که عملکردش را در حوزه اقتصاد، تجارت و ارتباطات و سلطه جهانی و امثال آنها می بینیم.

وی افزود: انقلاب فرانسه بعد از پیروزی دچار یک دوره وحشت و ترور شد، ژولیوس پیه رهبر ژاکو ون های نزدیک به سی هزار نفر را با گیوتین سر زد تا به انقلابش و سرزمینش آزادی و امنیت ببخشد.

محبی نیا اظهار کرد: انقلاب بعدی، انقلاب اکتبر 1917 است، هنوز هم سیبری هم به عنوان نماد استبداد، تبعید و تجاوز به حقوق انسان با ما سخن می گوید، بلشویک‌ها نظام سیاسی را در دست گرفتند و هزاران هزار بیشتر انقلاب فرانسه را قتل عام کردند و حاصل کار آن بعد از 70 سال شعار عدالت آمده حکومت مبتنی بر ناسیونالیسم روسی را پرچمش را علم کرده است که پایانی بر این انقلاب بود.

وی عنوان کرد: انقلاب 1949چین را در نظر بگیرید که تحت عنوان انقلاب فرهنگی نزدیک به 45 میلیون نفر آواره شدند، کشته شدند و زندگیشان را از دست دادند تا بورژوازی و فرهنگ و نگاه بورژوایی از ذهن ها زدوده شود یعنی تصورشان بر این بود که برای همیشه نگاه های بورژوازی را از تاریخ پاک خواهند کرد و جهان را دست نگاه دهقانی خواهند سپرد.

محبی نیا خاطرنشان کرد: الان آخر این انقلاب رسیده از نگاه های ایدئولوژی و سیاسی به یک تضاد تجاری رسیده است و کانفلیکت هایی که بین چین و آمریکا در دنیا این سو و آن سو می پرد.

دره‌های عمیق جهالت و قله‌های بلند نخوت و غرور حاصل کار انقلاب نیست

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران با وجود همه مسائل، مشکلات و مواردی که سر راهش بوده است نسبت به پیاده کردن حدود الهی و تامین آزادی مردم، استقلال و نگاه جمهوری و اسلامی پیش آمده و اما الان نگرانیم که انقلاب اسلامی ما آیا در مسیر پیش می رود یا نمی رود؟

محبی نیا یادآور شد: خدای ناکرده دره های عمیق جهالت و قله‌های بلند نخوت و غرور که حاصل کار انقلاب نیست و در آموزه های انقلاب جایی ندارد خود را به رفتار، نگاه و دغدغه های انقلابی تحمیل کند، به دغدغه هایی که بچه های ده ساله را به پنج، شش سال قبل از انقلاب و اصحاب انقلاب را در زندان ها شکنجه ها دیدند، ترور کردند و کشتند به شهادت رساندند و جنگ را به ما تحمیل کردند که ما به حریتی که مورد نظر ائمه اظهار و علی بن ابیطالب است، برسیم، آیا جامعه و نخبگان ما الان حر هستند یا گرفتار تملق، سفله پروری و مداخله هستند؟

من نگرانم کج اندیشان و کم اندیشان به انقلاب ما آسیب برسانند

وی تاکید کرد: آیا امروز در جامعه  ما کسانی که سفله پروری را عادت خویش کرده اند چاپلوس هستند برخلاف واقعیت ها و قسمی که خورده اند در قوه تقنینی، دولت و قوه قضائیه با سوار شدن بر مرکب چاپلوسی به سمت می رسند یا اینکه انسانی هایی که زبانشان تیز است، نگاهشان دقیق است و خودشان را در خدمت به انقلاب، اسلام، تدین، شریعت و آزادی بکار گرفته اند به پیش می روند؟

این نماینده مردم در مجلس دهم، مطرح کرد: من نگرانم کج اندیشان و کم اندیشان به انقلاب ما آسیب برسانند، کم اندیشان کسانی هستند که دچار افراط هستند، روابط بین الملل ما را مقام معظم رهبری نمی خواهند با همه در جنگ باشیم و بدون شک عزت انقلاب را می خواهند، اما برخی می خواهند ما با همه بجنگیم، این درست نیست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما نباید دچار افراط باشیم در داخل و مدیریت کشور در این که با مجرمان و خطاکاران نباید برخورد خارج از عدل کنیم، این فیلمی که نسبت به نیروی انتظامی در شبکه های اجتماعی پخش شده، امیدوارم صحت نداشته باشد، اما اگر صحت داشته باشد وای به حال ما.

صادقی: وزیر کشور وظیفه خود را در نظارت بر رفتار نیروی انتظامی اعمال کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی رفتار یکی از مأموران نیروی انتظامی با دختری جوان در یکی از پارکهای شرق تهران را ناقض اصل کرامت انسانی دانست و گفت: این کار موجب خدشه وارد شدن به وجهه نظام جمهوری اسلامی گردید.

محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری با اشاره به حادثه برخورد نیروی انتظامی با یک دختر جوان در یکی از پارک‌های شرق تهران گفت: ضمن ارج نهادن به خدمات پرسنل شریف نیروی انتظامی، اما رفتار خشن و شرم آور یکی از مأموران نیروی انتظامی با دختری در یکی از پارکهای تهران باعث جریحه دار شدن احساسات جامعه و خدشه وارد شدن به وجهه نظام جمهوری اسلامی ایران گردید.

وی افزود: نه تنها این کار تأثیر مثبتی در پذیرش هنجارها و ارزشهای دینی ندارد بلکه موجب بدبینی، کینه و فاصله گرفتن مردم به ویژه نسل جوان از حاکمیت خواهد شد وظیفه امر به معروف ونهی از منکر از تکالیف نتیجه محور است و در صورتی که احتمال تأثیر ندهیم انجام این تکلیف ساقط است. امام علی (ع) در فرمایش خود به مالک اشتر فرمودند ای مالک در دل خود احساس رحمت و مهربانی را نسبت به مردم برانگیز و به آنها لطف کن.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متأسفانه نیروی انتظامی که به ظاهر تحت نظارت وزارت کشور است از نظارت مجلس مصون است و ما به صورت صوری به وزیر کشور تذکر می‌دهیم برحسب این وظیفه صوری به وزیر کشور تذکر می‌دهم که وظیفه خود را در نظارت بر رفتار نیروی انتظامی اعمال کند البته اینها به معنای نادیده گرفتن خدمات و ایثارگری‌ها و جایگاه اصیل نیروی انتظامی در جامعه نیست.ایسنا

سلحشوری خبر داد: سوال از وزیر کشور برای برخورد نیروی انتظامی با یک دختر

نماینده مردم تهران در مجلس از طرح سوال از وزیر کشور برای توضیح در مورد برخورد نیروی انتظامی با یک دختر در پارکی در تهران خبر داد.

پروانه سلحشوری از طرح سوال از وزیر کشور برای توضیح  در مورد برخورد خشن نیروی انتظامی با یک دختر در پارکی در تهران خبر داد و گفت:  پس از انتشار فیلمی از برخورد خشن پلیس با دختری نوجوان در یکی از پارک‌های تهران در جلسه علنی امروز ۳۰ نماینده در تذکر کتبی به وزیر کشور خواستار توضیح در مورد این موضوع شدند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: البته طرح سوال از وزیر کشور برای دلیل برخورد خشن نیروی انتظامی با دختر جوان در یکی از پارک‌های تهران نیز در دستور کار ما قرار گرفت.

وی با انتقاد از اینکه این برخورد خشن اولین برخورد نیست،  تصریح کرد: اینکه عده‌ای تصور می کنند قدرت دادن تذکر به دیگران را دارند، همه کاره هستند و می توانند با آنهایی که پشتوانه و حمایتی ندارند هر رفتاری را داشته باشند به هیچ وجه قابل قبول نیست.

نیاز به همبستگی و یکپارچگی اجتماعی داریم

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه آداب تذکر دادن و امر به معروف و نهی از منکر باید رعایت شود، گفت: این اقدامات و رفتارها باعث اغتشاش در جامعه می شود؛ متاسفانه در هفته های اخیر شاهد جو بسیار متشنجی در جامعه هستیم که به اعتمادی مردم دامن می زند این در حالی است که کشور ما در حال حاضر نیاز به همبستگی و یکپارچگی اجتماعی دارد.

سلحشوری با بیان اینکه قطبی‌سازی جامعه به شدت باعث از بین رفتن تعادل مورد نیاز جامعه می شود، افزود: جامعه ما جامعه ای ملتهب است؛ نباید به این التهابات دامن زد و به اسم امر به معروف و نهی از منکر شاهد چنین رفتارهایی در جامعه باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از فروع دین پذیرفته شده ما است، یادآور شد: این گونه رفتارها برای زمانی بود که قانون جامعی وجود نداشت اما در حال حاضر قانون داریم و چنین رفتارهایی موجب بی نظمی و بی قانونی در جامعه می شود./ خانه ملت

سیاوشی: در تهران با مسئله ای فراتر از حجاب مواجه هستیم

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به کلیپ منتشر شده از دستگیری یک دختر، گفت: ارتکاب هر جرمی، رفتار دستگیرکنندگان را توجیه نمی کند.

طیبه سیاوشی شاه عنایتی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 4 تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی اظهار داشت: در روزهای اخیر در تهران با مسئله ای فراتر از حجاب در جامعه مواجه هستیم که صرفا ایجاد محدودیت در پوشش مدنظر نیست و در واقع امنیت روانی را از شهروندان تهرانی سلب کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: حرکت در این جهت و پافشاری بر آن علاوه بر زیر پا گذاردن حقوق شهروندی در نهایت منجر به خدشه بر اعتبار و حرمت قانونی نهادهای صیانت کننده از امنیت جامعه خواهد شد.

وی افزود: کلیپ منتشر شده دستگیری یک دختر تحت هر عنوانی رفتار دستگیرکنندگان را توجیه نمی کند.

سیاوشی ادامه داد: براساس گزارش منتشر شده مرکز پژوهش های مجلس نشان داده شد که ارزشمندی حجاب در جامعه دچار تحول شده است و براساس تحقیقات تعریف عرفی و تعریف فقهی حجاب متفاوت است و بیشتر افراد تلقی عرفی از حجاب دارند که به هیچ وجه مورد توجه سیاستگذاران نیست./ خانه ملت

انتهای پیام

نظر شما