شناسهٔ خبر: 33687729 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پویش سه شنبه‌های بدون خودرو در کرمان + تصاویر

برای نخستین بار در کرمان پویش سه شنبه‌های بدون خودرو با حضور جامعه‌ی ورزش و جوانان از میدان آزادی تا مقابل اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

وحید کریم زاده، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: برای نخستین بار در کرمان پویش سه شنبه‌های بدون خودرو با حضور جمعی از کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان، ورزشکاران و جوانان از میدان آزادی تا مقابل اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان برگزار شد.

سه شنبه‌های بدون خودرو در کرمان + تصاویر

وی افزود: این برنامه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر با هدف ایجاد نشاط و سلامت جسمی و روحی، توسعه فرهنگ پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، کاهش خودرو‌های تک‌سرنشین، کمک به کاهش آلودگی هوا و صدا، ازدحام تردد و آسیب‌های ناشی از آن‌ها شامل بیماری، حوادث، ناهنجاری‌های اجتماعی، مرگ و میر، صرفه‌جویی اقتصادی خانواده و جامعه در مصرف سوخت و هزینه‌های تجملاتی و ... از این هفته آغاز شده است و قرار است از این پس سه شنبه‌ها اجرا شود.

سه شنبه‌های بدون خودرو در کرمان + تصاویر

کریم زاده تصریح کرد: پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو، کمپینی است با هدف استفاده کمتر از خودرو‌های تک‌سرنشین تا از این طریق شهروندان، دست‌کم در روز سه‌شنبه به‌جای استفاده از خودروی شخصی، گزینه‌های مفیدتری مثل دوچرخه‌سواری، پیاده روی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و لااقل استفاده از خودروی اشتراکی را برای انجام کار‌های روزمره جایگزین کنند.

سه شنبه‌های بدون خودرو در کرمان + تصاویر
وی یادآور شد: ستاد اجرایی این پویش با هدف توسعه فرهنگ زندگی شهر دوستدار سلامت و محیط زیست، در دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد تا با نظارت و هماهنگی ۳۱ دفتر محیط زیست و توسعه پایدار ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های کشور (به عنوان دبیران استانی این ستاد) این هدف را در سراسر کشور دنبال کند.

سه شنبه‌های بدون خودرو در کرمان + تصاویر
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: برنامه راهبردی پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو برای نخستین بار در شهرستان اراک توسط کوروش بختیاری، یکی از فعالان محیط زیستی، آغاز شد و بازتاب چشمگیری در سطح کشور یافت.

سه شنبه‌های بدون خودرو در کرمان + تصاویر

کریم زاده افزود: در بهمن ماه ۱۳۹۴، تشکیل ستاد اجرایی این پویش به همراه تدوین آئین‌نامه، دستورالعمل‌های اجرایی و تفاهم‌نامه‌های مربوط در دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان، با همکاری کمیته دوچرخه‌سواری همگانی کشور و دفتر مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور پیگیری شد.

سه شنبه‌های بدون خودرو در کرمان + تصاویر

وی تصریح کرد: پس از بررسی‌های لازم، موارد مذکور به تأیید رضا شجیع، رئیس دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان، رسید و از فروردین ۱۳۹۵ فعالیت خود را به صورت رسمی در این وزارتخانه آغاز کرد.

سه شنبه‌های بدون خودرو در کرمان + تصاویر

انتهای پیام/ب

پویش سه شنبه‌های بدون خودرو در کرمان برگزار شد

نظر شما