شناسهٔ خبر: 33687723 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مشتری‌های اروپایی - قطری ها در صف خرید ستارگان ایرانی

در کنار بازیکنانی که تکلیفشان برای فصل آینده مشخص است، بیشتر لژیونر‌های فوتبال ایران در صف عقد قرارداد با تیم‌های اروپایی و قطری هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در فهرست ۲۵ نفره تیم ملی فوتبال ایران برای ۲ دیدار تدارکاتی اخیر مقابل سوریه و کره جنوبی، ۱۴ بازیکن لژیونر حضور داشتند.

این درحالی است که مارک ویلموتس تصمیم گرفت نام برخی لژیونر‌های شاخص مانند کاوه رضایی، علی قلی زاده، سامان قدوس و سردار آزمون را به دلیل آسیب دیدگی در نخستین فهرست خود قرار نداد تا در آینده از آن‌ها استفاده کند.

رقابت‌های باشگاهی فوتبال اروپا از نیمه‌های مرداد آرام آرام آغاز می‌شود و فصل جدید لیگ ستارگان قطر هم که سال گذشته چهار بازیکن کشورمان یعنی مرتضی پورعلی گنجی، رامین رضائیان، امید ابراهیمی و مهدی طارمی در آن حضور داشتند از اوایل شهریور استارت می‌خورد.

با این وجود تکلیف بسیاری از لژیونر‌های ایرانی برای فصل آتی به صورت قطعی مشخص نشده است.

مشتری‌های اروپایی - قطری در صف خرید ستارگان ایرانی

امیرعابدزاده، دروازه بان ایرانی تیم ماریتیمو پرتغال که پس از جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات به یک نیمکت نشین صرف در این تیم تبدیل شد، برای فصل بعد وضعیت نامعلومی دارد. طبق برخی اخبار او به احتمال فراوان در فصل ۲۰-۲۰۱۹ به تیم دیگری جز ماریتیمو خواهد رفت. در صورت جدایی علیرضا بیرانوند از پرسپولیس، عابدزاده اصلی‌ترین گزینه جانشینی شماره یک تیم ملی در ترکیب سرخ پوشان پایتخت محسوب می‌شود و از طرفی احتمال دارد او با جدایی از سبز و سرخ پوشان مادیرا (لقب ماریتیمو) در تیم اروپایی دیگری فوتبالش را ادامه بدهد.

رامین رضائیان پس از حدود شش ماه بازی در الشحانیه قطر در آستانه جدایی از این تیم قرار گرفته است. برخی اخبار از پیشنهاد تراکتورسازی به دفاع راست تیم ملی حکایت دارد، اما از طرفی شنیده می‌شود در صورت درخواست مدیران پرسپولیس از رامین او برای بازگشت به این تیم با اشتیاق فراوان پای میز مذاکره می‌نشیند. با وجود تمایل مدیران باشگاه الشحانیه برای حفظ رامین مباحثی هم درباره پیشنهاد داشتن او از یک تیم هلندی و یک تیم ترکیه‌ای مطرح است.

در نخستین بازی تیم ملی با مارک ویلموتس مقابل سوریه، مدافع جوان تیم ملی کشورمان یعنی مجید حسینی که فصل پیش یکی از عناصر اصلی خط دفاعی ترابوزان اسپور ترکیه بود، از ناحیه کتف دچار آسیب دیدگی شد و بلافاصله به جراحی پرداخت. به نظر می‌رسد سید مجید با وجود پیشنهادی که از سوی باشگاه ساسولو ایتالیا دریافت کرده فصل بعد هم در تیم اونال کارامان می‌ماند و ترابوزان در سوپرلیگ ترکیه و لیگ اروپا همکاری می‌کند.

مشتری‌های اروپایی - قطری در صف خرید ستارگان ایرانی

مرتضی پورعلی گنجی، جزء معود مدافعان تیم ملی است که تکلیفش برای فصل بعد مشخص است و او بازهم برای العربی قطر به میدان می‌رود. صادق محرمی هم پس از قهرمانی با دینامو زاگرب در لیگ برتر کرواسی بعید به نظر می‌رسد از این تیم جدا شود. هرچد زمزمه‌هایی درباره علاقه محمدرضا زنوزی برای حضور دفاع راست ۲۳ ساله سابق پرسپولیس در تراکتور به گوش می‌رسد.

میلاد محمدی پس از سه سال و نیم بازی در آخمت گروژنی روسیه قراردادش را با این تیم تمدید نکرد تا این روز‌ها تیم‌هایی زیادی مانند دینامو مسکو، اسپارتاک مسکو، خنت، اندرلخت بلژیک و سلتیک اسکاتلند در صف مشتریانش دیده شوند.

سعید عزت اللهی که در نقل و انقالات تابستان ۲۰۱۸ با قراردادی قرضی از تیم روستوف روسیه به ردینگ انگلیس پیوست، پس از انجام دادن تنها چهار بازی برای این تیم دچار آسیب دیدگی سختی شد که پیامد آن از دست رفتن جام ملت‌های آسیا و ادامه رقابت‌های چمپیون شیپ انگلیس برای هافبک دفاعی تیم ملی بود. در روز‌های اخیر تیم لیدزیونایتد انگلیس به عنوان مشتری جدی عزت اللهی نام برده شده است و شاید او فصل آینده هم در لیگ دسته اول انگلیس بازی کند.

با توجه به قرارداد ۲ ساله امید ابراهیمی با الاهلی قطر، او فصل آینده هم در این تیم می‌ماند و به زودی در اردوی هلند همراه با تیم روبن ده لا باررا شرکت می‌کند.

درحالیکه گفته می‌شود مصطفی دنیزلی، سرمربی ترکیه‌ای تراکتورسازی درصدد است وحید امیری را از فوتبال کشورش و ترابزون اسپور به تراکتور بیاورد و مالک متمول باشگاه تراکتورسازی هم حاضر است یک میلیون و ۵۰۰ هزار یورو برای جذب این ملی پوش با اخلاق هزینه کند، اما به نظر می‌رسد این اخبار تنها در حد شایعه است و امیری فصل آینده به هیچ یک از تیم‌های ایرانی مانند تراکتور، سپاهان، استقلال و پرسپولیس نمی‌آید. به تازگی از تمایل باشگاه یوپن بلژیک به خرید امیری هم خبری منتشر شده، اما به احتمال فراوان او هم مانند مجید حسینی، شانس بالایی برای ادامه حضور در طوفان دریای سیاه (لقب تیم ترابوزان اسپور) دارد.

مشتری‌های اروپایی - قطری در صف خرید ستارگان ایرانی

پس از فصل کابوس واری که علیرضا جهانبخش به عنوان گران‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه برایتون در این تیم پشت سر گذاشت برخی رسانه‌های هلندی از تمایل تیم فاینورد برای انتقال قرضی او به اردیویزه هلند خبر دادند، اما با توجه به انگیزه‌هایی که وینگر تیم ملی فوتبال کشورمان برای جبران عملکرد ضعیف خود با برایتون و زیرنظر گراهام پاتر دارد، ادامه بازی اش در لیگ برتر جزیره قطعی است.

در روز‌های اخیر از هامبورگ آلمان، بشیکتاش ترکیه و گلاسکو رنجرز اسکاتلند به عنوان تیم‌های خواهان کریم انصاری فرد یاد شده است تا ادامه حضور او در تیم دسته اولی ناتینگهام فارست در هاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد. اگر مسئولان باشگاه تراکتور تبریز قصد ترکاندن بمب در نقل و انتقالات را داشته باشند، انصاری فرد گزینه‌ای واقعی است چراکه در فضای مجازی هم اخباری مبنی بر تمایل تراکتورسازان برای جذب مهاجم اردبیلی تیم ملی مطرح است.

مهدی طارمی، بازیکنی بود که در هفته‌های اخیر پس از قطعی شدن جدایی اش از الغرافه قطر، اخبار زیادی درباره بازگشت او به پرسپولیس مطرح شد، اما به نظر می‌آید این موضوع تا حد زیادی منتفی شده است و طارمی که قصد دارد فوتبالش را در اروپا دنبال کند به تیم‌هایی مانند اوستنده بلژیک، هادرزفیلد انگلیس نزدیک‌تر است. هرچند ستاره سرخ صربستان، دیناموکیف اوکراین آپوئل نیکوزیا قبرس هم در هفته‌های اخیر تمایل خود را برای جدب مهاجم سرعتی و باتکنیک تیم ملی ایران نشان داده بودند.

اللهیار صیادمنش، مهاجم ۱۸ ساله سابق استقلال فصل آینده در فنرباغچه ترکیه توپ خواهد زد و علی علیپور هم، به تیم زولت وارخم بلژیک بسیار نزدیک شده و شانس لژیونر شدن او بالا است. البته آقای گل لیگ هفدهم و بهترین گلزن پرسپولیس در فصل پیش از تیم‌های العربی قطر، آ. ا. ک آتن و آلمریا اسپانیا هم پیشنهاد دارد، اما بعید است این تیم‌ها بتوانند مبلغ موردنطر پرسپولیس برای رضایت نامه علیپور را پرداخت کنند.

علی قلی زاده که این روز‌ها پس از برگزاری مراسم عروسی اش مشغول گذراندن ریکاوری دوران آسیب دیدگی در فرانسه است و فصل بعد هم در شارلروا بلژیک می‌ماند.

مشتری‌های اروپایی - قطری در صف خرید ستارگان ایرانی

با توجه به عملکرد نه چندان خوب کاوه رضایی در تیم کلوب بروژ احتمال جدایی او از جمع آبی و مشکی‌ها بسیار بالا است، اما اطلاع دقیقی از مشتریان اروپایی کاوه وجود ندارد. خبر تمایل سپاهان برای جذب مهاجم سابق استقلال از سوی مدیرعامل این باشگاه تکذیب شد، اما باید دید آیا بازگشت او به استقلال محتمل می‌شود یا خیر.

سامان قدوس، فصل آینده هم در تیم آمیان فرانسه بازی می‌کند، اما نکته نگران کننده برای هافبک تیم ملی کشورمان به شکایت باشگاه اوئسکا اسپانیا از او و باشگاه اوسترشوندس سوئد باز می‌گردد و برهمین اساس احتمال دارد سامان را با محرومیت و جرائم مالی سنگینی مواجه کند.

در نهایت سردار آزمون که سال پیش ضمن کسب عنوان قهرمانی لیگ روسیه، در جایگاه دوم برترین گلزنان لیگ این کشور قرار گرفت زودتر از تمام بازیکنان ایرانی در تمرینات تیمش یعنی زنیت سن پترزبورگ روسیه شرکت کرد و پس از حضور در اردوی اتریش هم به شایعه پیوستن خود به لاتزیو پایان داد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از لژیونرهای فوتبال ایران

نظر شما