شناسهٔ خبر: 33687572 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مختومه شدن بیش از 33 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان

نمایندگی سیستان و بلوچستان

معاون قضایی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: از سال گذشته تاکنون تعداد۳۳هزار و ۴۲۸فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان مختومه شده است

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا-  حجت الاسلام حمید رضا بندانی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: درصد ثبت ابلاغیه الکترونیک شوراهای حل اختلاف نیز در سال ۹۷، ۷۸ درصد بوده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان با اشاره به آمار ثبت نام کنندگان در سامانه ثنا نیز گفت: در سال ۹۷، ۱۳ هزار و ۴۶۲ نفر در سامانه ثنا ثبت نام کرده اند.

بندانی خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا کنون تعداد ۳۳ هزار و ۵۱۴ فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف وارد شده است.

وی گفت: از مجموع پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف استان ۲۹ هزار و ۱۱۵ فقره پرونده وارده حقوقی و ۴ هزار و ۳۹۹ فقره پرونده وارده کیفری بوده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع پرونده‌های وارده، ۱۹ هزار و ۱۴۸ فقره پرونده قابل صلح بوده که ۶ هزار و ۳۷۳ فقره پرونده در سال گذشته مصالحه شده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان با اشاره به رسیدگی به پرونده‌های اختلافات طایفه‌ای در شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: نقش بزرگان، ریش سفیدان و معتمدان در رسیدگی به پرونده‌های اختلافات طایفه‌ای بر هیچ کس پوشیده نیست و این مهم کمک فراوانی به دستگاه قضائی کرده است.

وی گفت: بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان بازوان توانمندی برای شوراهای حل اختلاف هستند و تا کنون توانسته اند پرونده‌های فراوانی را به سازش ختم کنند.

بندانی گفت: در سه ماهه امسال نیز ۱۵ مورد پرونده اختلافات طایفه‌ای در استان توسط اعضای شوراهای حل اختلاف به سازش ختم شده است.

وی در ادامه از فعالیت ۱۴۲ شعبه حل اختلاف در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد شعبه حل اختلاف ۴۱ شعبه رأیی، ۷۶ شعبه صلحی و ۴۱ شعبه صلحی شهری هستند.


انتهای پیام

نظر شما