شناسهٔ خبر: 33686489 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل هواشناسی گلستان خبرداد:

ثبت دمای ۴۴ درجه ای در اینچه برون/کاهش ۱۰ درجه ای دما تا آخر هفته

گرگان- مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: به علت سامانه کم فشار جنوبی افزایش دمای گلستان تا امشب ادامه دارد و از فردا با تقویت جریانات مرطوب شمالی انتظار می رود دمای هوا به طور نسبی کاهش یابد.

صاحب‌خبر -

نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته هوای گرمی را در استان شاهد بودیم و همچنان این شرایط به علت سامانه کم فشار حرارتی فلات ایران و تقویت جریانات گرم و خشک جنوبی تا امشب (سه شنبه) ادامه خواهد داشت.

وی افزود: دمای هوای حداکثر استان امروز (سه شنبه) هم از ۴۰ درجه سانتیگراد خواهد گذشت و از فردا با تقویت جریانات مرطوب شمالی انتظار می رود دمای هوا به طور نسبی کاهش یابد.

داداشی گفت: الگوها نشان می دهند که از فردا تا روز جمعه به طور نسبی و پلکانی دمای هوا بین هشت تا ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت و در روز جمعه به حالت عادی خود برمی گردد.

وی ادامه داد: البته در اوقات بعدازظهر و اوایل شب در برخی از نقاط استان بارش ها به صورت رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی می شود.

داداشی بیان کرد که دمای هوای حداکثر روز گذشته استان در اینچه برون با ۴۴ درجه سانتیگراد اتفاق افتاده که نسبت به میانگین بلندمدت خود سه درجه افزایش داشته است و امروز هم به ۴۲ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

نظر شما