شناسهٔ خبر: 33685031 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اظهار نظر مهشید افشار زاده درباره مساله ستاره اسکندری و رامبد جوان؛

مساله رامبد جوان چیز دیگریست!

مهشید افشار زاده کارگردان فیلم سینمایی «پنج ستاره» درباره حاشیه هایی که به تازگی برای ستاره اسکندری به وجود آمده، توصیه کرد مردم به افرادی که شایعه های اینچنینی را گسترش می دهند، بهای کمتری دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری  برنا؛ مهشید افشارزاده بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون درباره حواشی اخیری که برای ستاره اسکندری بازیگر چهره که به تازگی ویدئویی از وی  در فضای مجازی منتشر شده گفت: همه ما تابع قوانین جمهوری اسلامی در داخل کشور هستیم و به آن احترام می گذاریم، اما با این حال ممکن است برخی از نظرات شخصی مان نسبت به این قوانین متفاوت باشد. به نظرم اگر فردی بخواهد به کشور دیگری سفر کند، باید قوانین آن کشور را مد نظر داشته باشد. در مورد حاشیه هایی که برای ستاره اسکندری پیش آمده نیز فکر می کنم باید مقداری به عقاید دیگران احترام گذاشت. خانم اسکندری در داخل کشور بدون هیچ حاشیه ای مشغول به کار بوده و هجمه ای که این روزها علیه وی به راه افتاده واقعاً منصفانه نیست.

وی افزود: برخی می گویند چرا هنرمندان صحبت هایی مطرح می کنند که هیچ اعتقادی به آن ندارند. شاید خانم اسکندری نیز تحت شرایطی خاص، حرف هایی را زده اند، ولی باز هم این دلیل نمی شود که زندگی شخصی افراد مورد هجوم برخی شایعه پردازان قرار گیرد.

این بازیگر در ادامه با اشاره به ماجرای سفر رامبد جوان و همسرش به کانادا و واکنش های مردم، آنرا متفاوت با مسئله ویدئوی منتشر شده از اسکندری دانست و گفت: در اتفاقات اخیر و در یک مقایسه گذرا، عملکرد رامبد جوان را به هیچ وجه نمی پسندم. آقای جوان در صدا و سیمایی مشغول به کار است که هزینه آن را بیت المال می پردازد. کاری به میزان دستمزدی که می گیرد نیز ندارم و معتقدم هر چقدر که از «خندوانه» کسب می کند نوش جانش باشد، اما وی وقتی در آنتن تلویزیون بارها صحبت از ملی گرایی و وطن پرستی می کند، چطور آن را برای فرزند خودش مناسب نمی داند. در این ماجرا مسئله اصلی اکثر مخاطبان نیز همین است.

کارگردان «پنج ستاره» درباره رفتار رسانه ها و شبکه های اجتماعی در مسائل اینچنینی نیز گفت: در حال حاضر وسعت فضای مجازی به حدی رسیده که واقعاً قابل کنترل نیست. متأسفانه برخلاف کشورهای پیشرفته، در کشور ما شبکه های مجازی به محلی برای مطرح شدن عده ای سودجو تبدیل شده اند. به عنوان مثال فردی برای اینکه بتواند نام خود را بر سر زبان ها بیندازد، اقدام به انتشار خبر دروغ می کند و یا حواشی دیگری که این روزها نمونه های آن را بارها دیده ایم.

وی در ادامه افزود: این معضل به دست خودمان برطرف خواهد شد؛ به شرط اینکه به این افراد میدان داده نشود. ضمن اینکه می توان با شایعه پردازان و کسانی که با آبروی افراد بازی می کنند، برخورد قانونی کرد تا دیگر شاهد تکرار انتشار چنین خبرهایی نباشیم.

بازیگر فیلم های «سپید و سیاه» و «عیار ۱۴» در ادامه به قوانین سخت وزارت ارشاد در دهه های گذشته اشاره کرد و گفت: یادم هست در زمان فیلم سینمایی «بلوف» زنده یاد ساموئل خاچیکیان وزارت ارشاد من را به دلیل پوشیدن مانتوی آبی و شلوار لی مواخذه کرد! وقتی در پاسخ گفتم که این لباس انتخاب کارگردان و طراح لباس پروژه بوده، جمله آنان در جواب من این بود که «شما به عنوان نماینده یک زن مسلمان در پرده سینما نباید زیر بار خواسته آنان می رفتید!». ما با قوانین دشوار اینچنینی کار می کردیم و در صورتی که حتی شایعه ای نیز برای فردی به وجود می آمد، بلافاصله مدیران ارشاد با آن برخورد می کردند. حالا ممکن بود این شایعه از سوی دشمنان آن بازیگر که از قضا پر کار هم بود مطرح می شد تا بتوانند جلوی فعالیتش را بگیرند.

افشارزاده در پایان تاکید کرد: وزارت ارشاد باید در مواجهه با چنین اتفاقاتی از هنرمندان حمایت کند، زیرا بی تفاوتی نسبت به شیوع چنین رفتارهایی ممکن است در آینده کاری آن فرد، تأثیر بشدت مخربی بگذارد. در حال حاضر نیز با توجه به بیکاری قشر عمده سینماگران و اختصاص بودجه و امکانات آنچنانی به افراد و تفکرات خاص، ارشاد باید در اتفاقات اینچنینی از هنرمندان حمایت بیشتری داشته باشد.

 

نظر شما