شناسهٔ خبر: 33685014 - سرویس عکس
نسخه قابل چاپ منبع: سینماپرس | لینک خبر

به کارگردانی سیامک میثاقی؛

سقوط مرگبار آسمان یاسوج مستند می‌شود

سینماپرس: مستندی با موضوع سانحه هوایی یاسوج به کارگردانی سیامک میثاقی در نیمه راه ساخت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سینماپرس،  سیامک میثاقی مستندساز که پیش از این تجربه ساخت چند مستند کوتاه و بلند تلویزیونی مستقل و صنعتی با رویکرد غالبا اجتماعی را در کارنامه خود دارد مشغول ساخت مستندی با موضوع سقوط هواپیما در یاسوج است.

میثاقی درباره این مستند گفت: مدت‌ها بود که دغدغه ساخت فیلم مستندی با موضوع سوانح هوایی را داشتم اما متاسفانه هربار امکان ساخت آن مهیا نمی‌شد. برای ساخت این مستند مشکلاتی داشتم که اصلی‌ترین آنها در اختیار نداشتن اطلاعات جامع و کامل درباره سانحه سقوط هواپیما و عدم همکاری سازمان‌های مربوطه برای کسب این اطلاعات بود.

این مستندساز جوان در ادامه گفت: این همیشه برای خودمان جای سوال است که چرا سازمان‌های مربوطه علاقه‌ای به ساخت چنین مستنداتی ندارند؛ در اغلب مناطق دنیا از سوانح هوایی مستندهایی تهیه می‌شود که به بررسی سانحه و علل آن می‌پردازند و مسلما این‌گونه فیلم‌ها هم به صنعت هوایی هر کشوری کمک می کند و هم اینکه  سوالات زیادی که در ذهن دنبال‌کنندگان سانحه وجود دارد پاسخ داده می‌شود اما در کشور ما این همکاری صورت نمی‌گیرد.

سیامک میثاقی در پایان گفت: من از همان روزهای اول این سقوط تحقیق و نگارش فیلم مستند را شروع کردم و با پرداختن به علل سقوط سعی کردیم به صنعت هوانوردی ایران کمک کنیم. تا اینجای کار نهادهای مختلفی همکاری خوبی با ما داشته‌اند، از جمله سازمان امداد نجات و هلال احمر و  امیدواریم  نهادهای دیگر هم در ادامه راه ساخت این فیلم یاریمان کنند.

مستند سقوط هواپیمای یاسوج به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیامک موسیقی، تصویربرداری علی نعمت‌اللهی و صدابرداری مجید مهربان اکنون در نیمه راه ساخت قرار دارد. این مستند با نگاه تحلیلی و کارشناسی به سانحه و حواشی پساسانحه، سعی بر آن دارد که یک فیلم مستند و جامع و کامل از این سانحه هوایی باشد که از نکات مثبت آن می‌توان به گفت‌وگوی ویژه با کارشناسان و تصاویر کم‌نظیری از محل سقوط هواپیما در نزدیکی کوه دنا اشاره کرد.  

نظر شما