شناسهٔ خبر: 33685013 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

ولیعهد ابوظبی با پامپئو دیدار کرد

صاحب‌خبر -
خرداد؛ ولیعهد ابوظبی در دیدار با وزیر خارجه آمریکا مقابله با خطر موجود در منطقه، تحکیم روابط دوستانه،‌ همکاری میان دو کشور و تعدادی از مسائل و آخرین تحولات منطقه را مورد بررسی قرار دادند.



به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری ایلاف، محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی از مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا استقبال کرده و دو طرف در خصوص "تحولات رخدادهای منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش‌ها در قبال آن به ویژه تحولات اخیری که امنیت و ثبات منطقه و امنیت کشتی‌رانی بین‌المللی را تهدید می‌کند"، بحث و تبادل نظر کردند. دو طرف همچنین بر اهمیت همکاری و فعالیت مشترک میان دو کشور در راستای تحقق امنیت و ثبات منطقه و تعامل با چالش‌های متعدد تاکید کردند.

یک مسؤول ارشد در وزارت خارجه آمریکا پیشتر گفته بود، این کشور برای تشکیل ائتلافی با همپیمانان خود جهت حفاظت از آزادی دریانوردی در خلیج فارس تلاش می‌کند.

این اظهارات پس از حمله به نفت‌کش‌ها مطرح شده است.

این مسئول عنوان داشت که ائتلافی از کشورها مشارکت‌های مالی لازم را برای تامین برنامه‌های هشدار فراهم خواهد کرد. اما وی نام کشورهای عضو این ائتلاف را ذکر نکرد. 

هیئت آمریکایی در امارات اعلام کرده بود، قرار است پامپئو در این سفرش به ابوظبی تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی برای مقابله با یک کشور را بررسی کند.

پامپئو طی یک سفر دوره‌ای به منطقه پس از سفر به عربستان در روز دوشنبه وارد امارات شد. در این دیدار معاون رئیس شورای اجرایی ابوظبی، مشاور امنیت ملی و وزیر خارجه این کشور امارات نیز حضور داشتند.

نظر شما