شناسهٔ خبر: 33684925 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

سه‌شنبه ۴ تیر | قیمت جهانی طلا

همشهری آنلاین: قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۲ درصد افزایش به ۱۴۳۵ دلار و ۴۵ سنت رسید.

صاحب‌خبر -

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: در حالی که به دلیل احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا ارزش دلار تضعیف شده و در حالی که تنش‌ها بین ایران و آمریکا موجب افزایش سرمایه‌گذاری در بازار طلا گشته است، قیمت فلز زرد امروز بیش از یک درصد افزایش داشت و به بالاترین رقم ۶ سال گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۲ درصد افزایش به ۱۴۳۵ دلار و ۴۵ سنت رسید. اوایل جلسه امروز قیمت فلز زرد تا رقم ۱۴۳۸ دلار و ۶۳ سنت رسید که بالاترین رقم از ۱۴ می ۲۰۱۳ تاکنون بود.

قیمت طلا در مسیر ثبت ششمین جلسه افزایشی متوالی قرار دارد. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با ۱.۶ درصد افزایش به ۱۴۴۰ دلار و ۲۰ سنت رسید.

مایکل مک کارتی، تحلیلگر بازار طلا گفت، پیش‌بینی کاهش نرخ بهره، کاهش ارزش دلار و تنش‌ها در خاورمیانه وضعیتی ایده‌آل برای رشد قیمت طلا فراهم ساخته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در اقدامی تنشزا، تحریم‌هایی را علیه مقامات ارشد ایرانی به اجرا گذاشت و موجب افزایش اشتها برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا شد. در همین حال، به دنبال تقویت احتمال پایین آمدن نرخ بهره در آمریکا در سال جاری میلادی ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز به پایین‌ترین رقم خود طی ۳ ماه گذشته رسید. سیاست‌های تجاری تنش‌زای ترامپ در قبال شرکای تجاری آمریکا به ویژه چین موجب شده تا نگرانی‌ها از افت رشد اقتصادی این کشور بالا بگیرد و بانک مرکزی آمریکا برای جلوگیری از کند شدن بیشتر رشد اقتصادی به فکر اقدامات محرک اقتصادی از جمله پایین آوردن نرخ بهره بیافتد.

از ابتدای ماه جاری میلادی و به دلیل تنش بین ایران و آمریکا، تضعیف دلار و سیگنال های انبساطی ارسال شده از سوی بانک‌های مرکزی جهان، قیمت طلا حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

نظر شما