شناسهٔ خبر: 33684864 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

با هدف تاسیس نمایندگی؛

نماینده ولی فقیه در کردستان با رئیس المصطفی تفاهم نامه امضا کرد

گروه حوزه‌های علمیه – با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ستاد مرکزی جامعةالمصطفی العالمیه تفاهم نامه‌ای با هدف تأسیس نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در این استان امضا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان با حضور در ستاد مرکزی جامعةالمصطفی العالمیه با فعالیت‌های این مرکز آموزشی آشنا و با حجت‌الاسلام و المسلمین عباسی دیدار و گفت‌وگو کرد.
رئیس جامعةالمصطفی العالمیه در این دیدار ضمن اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند استان کردستان، اظهار کرد: با توجه به فراهم بودن مراحل مقدماتی راه‌اندازی نمایندگی جامعة‌المصطفی، امیدواریم به این کار سرعت بخشیده، خود را برای پذیرش طلاب و دانش‌پژوهان در ترم نخست یا نهایتاً نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۸-۹۹ آماده کنیم.
عباسی با اشاره به اِعمال مدیریت‌های منطقه‌ای در جامعة‌المصطفی گفت: نمایندگی کردستان یکی از بهترین بسترها برای جذب و پذیرش دانش‌پژوهان غیرایرانی از برادران اهل سنت است که در این میان می‌توان به صورت متمرکز، ملیّت‌هایی از مناطق مختلف اسلامی را در این نمایندگی تجمیع کرد.
رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، آموزش زبان فارسی را از پیش‌نیازهای مهم مباحث آموزشی در المصطفی دانست و ابراز کرد: امیدواریم با همکاری دوستان بتوانیم ضمن فراهم‌سازی مقدمات حضور و تحصیل دانش‌پژوهان المصطفی، در زمینه فراهم‌سازی پیش‌نیازهای تحصیلی گام‌های سریع‌تری برداریم.
عباسی بر حمایت نهادهای استانی برای حضور آموزشی و بین‌المللی المصطفی تأکید کرد و گفت: امیدواریم همکاری‌های شکل‌گرفته، آثار و برکات فراوانی برای استان کردستان داشته باشد.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، به اهمیت فعالیت نمایندگی‌های جامعة‌المصطفی در استان کردستان و گلستان اشاره کرد و افزود: بسیار مهم، ارزشمند و بی‌بدیل است که مجموعه‌ای در کشوری اسلامی، بتواند مراکزی برای تحصیل پیروان مذاهب اسلامی آماده و زمینه تحصیل مباحث اسلامی ناظر به اندیشه فقهی، حدیثی و کلامی پیروان آن مذهب را فراهم نماید و تنها نمونه این مهم، جامعه‌المصطفی است.
رئیس جامعةالمصطفی با تأکید بر این که ‌المصطفی در کنار آموزش زبان فارسی، مباحث معارف اسلامی را پی‌گیری می‌کند، ابراز کرد: ‌المصطفی برای فعال‌سازی حداکثری ظرفیت دانش‌آموختگان، با همکاری بنیاد سعدی، دوره‌های متعدد تربیت مربی آموزش زبان فارسی برگزار کرده است.
عباسی ضمن قدردانی از پیگیری نمایندگی ولی فقیه در استان کردستان، از جدّیت آیت الله حسینی شاهرودی برای آغاز فصل جدیدی از فعالیت ‌المصطفی تقدیرکرد.
در ادامه این نشست آیت الله حسینی شاهرودی ضمن اشاره به ظرفیت های استان کردستان و جامعة المصطفی، گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری جامعة المصطفی سفیران علمی و فرهنگی فاخری را برای جهان اسلام تربیت کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر این که مهمان نوازی مردم کردستان، فضا را برای فعالیت بین‌المللی المصطفی فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به همت و استقبال مسئولان استانی، برآنیم تا از همین ترم نخست سال تحصیلی پیش رو، زمینه حضور و تحصیل دانش پژوهان غیر ایرانی را در استان کردستان فراهم کنیم.
حسینی شاهرودی، بر جایگاه ارائه مباحث قرآنی و تفسیر آیات الهی و رشته های مرتبط با آن در نمایندگی المصطفی در استان کردستان تأکید کرد.
انتهای پیام

نظر شما