شناسهٔ خبر: 33684829 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

فروش اقساطی ایرانخودرو تحویل فوری؛ شوخی جدید در بازار خودرو

طرح فروش اقساطی ایرانخودرو تحویل فوری ۳۰ روزه از ساعت ۱۱ امروز سه‌شنبه ۴ تیرماه شروع شده و طی آن ایرانخودرو ۹۰ درصد قیمت ماشین را اول کار و ۱۰ درصد باقی‌مانده را در قالب یک فقره چک با تاریخ سال بعد و سود ۳۱ درصد از مشتریانش دریافت می‌کند

صاحب‌خبر -
فروش اقساطی ایرانخودرو تحویل فوری؛ شوخی جدید در بازار خودرو

فرارو- فروش اقساطی ایرانخودرو تحویل فوری ۳۰ روزه طرح جدید خودروساز‌ها برای فروش محصولاتشان است. شاید فکرکنید وقتی پسوند اقساط در این طرح استفاده می‌شود، یعنی ایرانخودرو کلی به فکر کم‌پولی مشتریانش است. درحالی که پیش‌پرداخت ثبت نام در این طرح تقریبا ۹۰ درصد کل قیمت فروش مصوب ماشین‌ها است و برای ۱۰ درصد باقی مانده، ایرانخودرو یک فقره چک صیاد با تاریخ یک سال آینده دریافت می‌کند که سود آن تقریبا ۳۱ درصد است! شاید فکر کنید بعد از خرید ماشین در طرح فروش اقساطی ایرانخودرو تحویل فوری ۳۰ روزه می‌توانید با فروش آن در بازار آزاد کلی سود به جیب بزنید، در حالی که این ایده عملی نیست. چراکه خودروساز تا یک سال یعنی تا پایان تاریخ چک و تسویه حساب نهایی، این خودرو را در رهن خود نگه می‌دارد و عملا شما صاحب خودرو نیستید و نمی‌توانید آن را به شخص دیگری واگذار کنید.

طرح فروش اقساطی ایرانخودرو تحویل فوری در اطلاعیه تحت عنوان فروش فوری تنظیم بازار به روش اعتباری معرفی شده و از ساعت ۱۱ صبح امروز سه‌شنبه ۴ تیرماه ۹۸ آغاز می‌شود. در این طرح چهار خودرو پژو ۴۰۵ SLX، پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز، سمند EF۷ دوگانه‌سوز و پژو ۲۰۷ دنده‌ای به مشتریان این شرکت عرضه می‌شود.

تنها مشتریانی می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند که چک‌های طرح سامانه صیاد را داشته و هیچ چک برگشتی در سابقه‌شان وجود نداشته باشد. همچنین مشتریان نمی‌توانند مبلغ چک را قبل از تاریخ مقرر به ایرانخودرو پرداخت کنند تا سند ماشینشان از رهن ایرانخودرو خارج شود و بتوانند آن را بفروشند. چراکه در اطلاعیه ایرانخودرو آمده: «همچنین فک رهن سند خودرو زودتر از موعد چک‌ها برای کلیه محصولات این بخشنامه امکانپذیر نخواهد بود.»
 

پژو ۴۰۵ SLX؛ ۶۱ میلیون با چک ۹ میلیونی
ایرانخودرو از ساعت ۱۱ امروز سه‌شنبه چهارم تیرماه ثبت‌نام برای طرح فروش اقساطی پژو ۴۰۵ SLX با تحویل ۳۰ روزه را آغاز می‌کند و قرار است برای آن مبلغ ۶۱ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان اول کار و یک چک شش میلیون و ۱۳۰ هزار تومانی برای یک سال آینده دریافت کند. قیمت مصوب فروش این محصول ۶۷ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان است و این یعنی ایرانخودرو شش میلیون و ۶۱۰ هزار تومان باقی‌مانده را با سود سالانه ۳۱ درصد از مشتریانش دریافت می‌کند! قیمت پژو ۴۰۵ SLX امروز در بازار ۸۴ میلیون تومان است.

پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز؛ ۵۹ میلیون با چک هشت میلیونی
قیمت مصوب فروش برای پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز ۶۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان است. طرح فروش اقساطی ایرانخودرو تحویل فوری ۳۰ روزه این خودرو را با ۵۹ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان پیش‌پرداخت و یک عدد چک هشت میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی به مشتریان می‌فروشد. پول پیش پرداخت که برای طرح فروش اقساطی ایرانخودرو تحویل فوری در نظر گرفته شده تنها شش میلیون و ۳۹۰ هزار تومان اختلاف دارد و این یعنی ایرانخودرو برای دریافت چنین مبلغی در یک سال آینده سود ۳۱.۴ درصدی دریافت می‌کند. پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز در بازار با قیمت ۸۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

سمند EF۷ دوگانه‌سوز؛ ۶۷ میلیون با چک ۹ میلیونی
قیمت سمند EF۷ دوگانه سوز امروز در بازار رقمی حدود ۹۳ میلیون تومان است. قیمت فروش مصوب سمند EF۷ دوگانه‌سوز آنطور که در اطلاعیه طرح فروش اقساطی ایرانخودرو تحویل فوری آمده، ۷۳ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان است. حالا ایرانخودرو در طرح جدیدش می‌خواهد این خودرو را با پیش پرداخت ۶۶ میلیون و ۷۴۰ هزار تومانی با موعد تحویل ۳۰ روزه به مشتریانش عرضه کند. این شرکت برای هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باقی مانده، یک چک یک‌ساله با مبلغ ۹ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان از مشتریان دریافت می‌کند. یک محاسبه ساده نشان می‌دهد سود دریافتی از این مابه‌تفاوت هفت میلیونی ۳۱.۳ درصد است.

پژو ۲۰۷ دنده‌ای؛ ۸۷ میلیون با چک ۱۲ میلیونی
تنها خودرویی که با رنگ‌های متنوع و غیر خنثی مثل آبی کاسپین و قرمز دوپوششه در طرح فروش اقساطی ایرانخودرو تحویل فوری به فروش می‌رسد، پژو ۲۰۷ دنده‌ای است که قمیت امروز آن در بازار حدود ۱۲۸ میلیون تومان است. قیمت مصوب فروش این محصول ۹۶ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان است و مشتریان می‌توانند با پیش پرداخت ۸۷ میلیون و ۳۱۰ هزار تومانی آن را با موعد تحویل ۳۰ روزه ثبت‌نام کنند. ایرانخودرو برای ۹ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان باقی مانده، یک چک صیاد با تاریخ یک سال بعد و مبلغ ۱۲ میلیون و ۳۸۰ هزار دریافت می‌کند که سود آن تقریبا ۳۱.۲ درصد است.

نظر شما