شناسهٔ خبر: 33679131 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

نایب‌قهرمان مسابقات بین‌المللی کاراته:

دانشگاه آزاد اسلامی استعدادهای ورزشی را شکوفا کرده است

نایب‌قهرمان مسابقات بین‌المللی کاراته آذربایجان گفت: اهمیتی که دانشگاه آزاد اسلامی به ورزش می‌دهد باعث شکوفایی استعدادهای ورزشی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نراق، پوریا گلشن متولد هشتم دی 1370 در شهر محلات و دانشجوی رشته کارشناسی ارشد مهندسی صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق است. او کمربند مشکی و دان چهار در رشته ورزشی کاراته سبک شیتوریو شوکوکای یونیون را دارد و دارای درجه مربی‌گری از فدراسیون کاراته جمهوی اسلامی ایران و دارای درجه داوری rafria  هستم.

آخرین مقام گلشن مقام نایب‌قهرمانی در مسابقات بین‌المللی آذربایجان در وزن 67- کیلوگرم است. او معتقد است؛ جایگاهی که ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی دارد و اهمیتی که مسئولان این دانشگاه به ورزش می‌دهند، باعث شکوفایی استعدادهای ورزشی در این دانشگاه شده است.

گفتگوی خبرنگار آنا با دانشجوی ورزشکار دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق را در ادامه می‌خوانیم.

آنا: درباره برنامه‌ریزی خود برای موفقیت در رقابت‌های بین‌المللی آذربایجان و سایر رقابت‌های جهانی بگویید.

گلشن: پس از اعلام رسمی مسابقات، تمرین‌های خود را در دو نوبت صبح و عصر انجام می‌دادم، قسمتی از تمرین‌ها هوازی و کار با وزنه بود و قسمت عمده هم به تکنیک‌ها و تاکتیک‌های هنرهای رزمی کاراته پرداخته می‌شد.

با توجه به اعلام فدراسیون جهانی، مسابقات جهانی این سبک، پاییز امسال در کشور اسلوونی انجام خواهد شد، تمرینات ما بلافاصله پس از مسابقات بین‌المللی آذربایجان آغاز شده و اکنون  در حال انجام تمرینات بدن‌سازی هستیم تا بتوانیم در زمان مناسب به مرور تکنیک‌ها و تاکتیک‌های خود را برای مسابقات پیش رو بپردازیم.

آنا: موفقیت‌هایی که تاکنون به دست آورد‌ه‌اید را بیان کنید.

گلشن: با توجه به اینکه در این سال‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق مشغول  به تحصیل بوده‌ام توانسته‌ام چند مقام سوم و نخست را در مسابقات منطقه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی کسب کنم. در رقابت‌های بین‌المللی نیز توانسته‌ام مقام نخست انفرادی را در وزن 67 کیلو‌گرم در کشور هندوستان، مقام دوم کمیته تیمی در مسابقات بین‌المللی هندوستان، مقام سوم کمیته انفرادی در سال 96 در کشور سنگاپور را کسب کنم. کسب مقام نخست کمیته تیمی مسابقات آسیایی سریلانکا  در سال 97  هم از جمله افتخارات بنده بوده و آخرین مقامی که کسب کرده‌ام، مقام نایب‌قهرمانی در مسابقات بین‌المللی آذربایجان در وزن 67- کیلوگرم بوده است.

آنا: ارزیابی شما از دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق که در آن مشغول به تحصیل هستید چیست؟

گلشن: با توجه به تحصیلات کارشناسی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق گذارنده‌ام و سوابقی که از این مرکز علمی سراغ دارم، این دانشگاه از جمله دانشگاه‌های قدرتمند در رشته مهندسی صنایع است، یکی از دلایلی ادامه تحصیل بنده در کارشناسی ارشد سابقه و پیشینه مربوط به رشته مهندسی صنایع در این دانشگاه بوده و با توجه به اینکه استادان برجسته در این رشته بودند، بنده دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق را انتخاب کردم .

آنا: چه توصیه‌ ورزشی به دانشجویان دارید؟

گلشن: با توجه به وضعیت سنی به دانشجویان پیشنهاد می‌کنم که به‌صورت منظم در طول هفته ورزش کنند تا در میان‌سالگی و پیری از بروز بیماری‌های دیابت، فشارخون و کبد چرب و ... جلوگیری کند.

آنا: ارزیابی شما از دانشگاه آزاد اسلامی چیست؟                                

گلشن: دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ علمی در سال‌های اخیر خیلی خوب توانسته با دانشگاه‌های تراز اول دولتی کشور رقابت کند، فکر می‌کنم در مجموع جزء دانشگاه‌های برتر قرار گرفته و نیازی به تعریف بنده نیست؛ اما از لحاظ ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی با حمایت‌های بسیار خوبی که توانسته در رشته‌های مختلف ورزشی از ورزشکاران قهرمانان داشته باشد و تیم‌داری در سطوح مختلف در لیگ‌های برتر و لیگ‌های پایه باعث پیشرفت ورزشکاران رشته‌های ورزشی مختلف شده، مثلا در ورزش کاراته تیم دانشگاه آزاد اسلامی توانسته در دوره‌های متمادی و مختلف قهرمانی‌های سوپر لیگ کاراته کشور را از آن خودش کند و ورزشکاران کاراته را زیر چتر پوششی خود قرار دهد. درمجموع اهمیتی که دانشگاه آزاد اسلامی به ورزش می‌دهد باعث شکوفایی استعدادهای ورزشی شده است.

انتهای پیام/4117/4062/

نظر شما