شناسهٔ خبر: 33679111 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

مروری بر اخبار مهم روز (3 تیر-24 ژوئن)؛ از معادله پیچیده انتخاب سرمربی جدید پرسپولیس تا لحظه شماری یوونتوس برای توافق نهایی با رابیو

محمد رضایی

به طور خلاصه، مروری بر مهم ترین رویدادهای ورزشی دوشنبه خواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

طرفداری- 3 تیر 1398، 24 ژوئن 2019؛ به مرور مهم ترین اخبار ورزشی ایران و جهان در روزی که گذشت، می پردازیم:

معادله پیچیده انتخاب جانشین برانکو

درحالیکه انتظار می رفت به مرور زمان، جانشین برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس مشخص شود، همچنان اخبار ضد و نقیضی از اردوگاه سرخ ها به گوش می رسد. ایرج عرب در استانبول حضور دارد تا با گزینه های مختلف سرمربیگری پرسپولیس مذاکره و یک نفر را رسما انتخاب کند. با این حال ابهامات در مورد سرمربی فصل آینده پرسپولیس ادامه دارد. طی 24 ساعت گذشته، نام الکساندر نوری و آنته چاچیچ بیش از سایر گزینه ها پیرامون پرسپولیس شنیده شد. باید منتظر ماند و دید که آیا در نهایت امروز باشگاه پرسپولیس از سرمربی جدید خود رونمایی می کند یا خیر. همچنین گفته می شود علیرضا بیرانوند در آستانه جدایی از این باشگاه قرار دارد و ممکن است راهی المپیاکوس یونان شود.

روز پر کار باشگاه سپاهان در نقل و انتقالات

11 بازیکن باشگاه سپاهان دیروز با حضور در هیات فوتبال استان اصفهان، قراردادشان را به ثبت رساندند. محمد محبی، رضا میرزایی، مرتضی منصوری و محمدزینالی (3 فصل)، مهدی کیانی، سید محمدرضا حسینی، عزت‌الله پورقاز و محسن مسلمان (2 فصل)، سجاد شهباز زاده، گئورگی ولسیانی و رسول نویدکیا (1 فصل) قراردادهایشان را دفتر هیات فوتبال اصفهان ثبت کردند.

از کاپیتانی سید حسین حسینی در استقلال تا جدایی پاتوسی

پس از جدایی رحمتی از استقلال و جدایی احتمالی پژمان منتظری، سید حسین حسینی کاپیتان جدید استقلال خواهد بود. پس از او، وریا غفوری کاپیتان دوم استقلال است. در بازار نقل و انتقالات نیز گفته می شود پرونده ادامه همکاری آیاندا پاتوسی با استقلال بسته شده است. اسماعیل خلیل‌ زاده، عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال اعلام کرد پولی به حساب باشگاه کیپ‌ تاون بابت خرید پاتوسی واریز نشده است.

نقل و انتقالات اروپا در انتظار روزهای داغ تر

در انگلستان، مقامات منچستریونایتد عصر دیروز با امید نهایی کردن خرید آرون ون بیساکا، با نمایندگان کریستال پالاس در لندن دیدار کردند. رقم درخواستی پالاس 50 میلیون پوند است اما  خود بازیکن از مدت‌ ها پیش به یونایتد چراغ سبز نشان داده است. همچنین سولسشر از مدیران باشگاه خواسته است تا در سریع‌ ترین زمان ممکن برای جذب برونو فرناندز از اسپورتینگ لیسبون اقدام کنند. ضمنا خرید کالیدو کولیبالی از سوی شیاطین سرخ بسیار بعید به نظر می رسد چراکه تنها راه جدایی کالیدو کولیبالی از ناپولی، فعال شدن بند فسخ 150 میلیون یورویی قرارداد اوست. دیگر خبر مهم روز گذشته فوتبال انگلستان، جدایی رافا بنیتس از نیوکاسل بود. او پیشنهادی از چین و باشگاه دالیان دارد. همچین از اردوگاه آرسنال خبر می رسد این باشگاه در حال رقابت با اورتون بر سر جذب آرماندو ایتزو، مدافع 27 ساله تورینو است.

در ایتالیا، یوونتوس که به جذب ماتیاس ده لیخت بسیار نزدیک شده است، می خواهد همین امروز (سه شنبه) کار انتقال آزاد آدریان رابیو را نهایی کند. رابیو پس از نیم فصل سکونشینی در پاری سن ژرمن، آماده پذیرفتن پیشنهاد یوونتوس است. میلان نیز روز فعالی را در نقل و انتقالات سپری کرد. لوکاس توریرا و اوزان کاباک، دو هدف جدی این روزهای روسونری هستند. همچنین رم و ناپولی در حال کار کردن روی معاوضه مانولاس با آمادو دیاوارا هستند. رمی ها به جذب جردن ورتو، هافبک فیورنتینا نیز بسیار نزدیک شده اند. این درحالی است که استفان الشعراوی پیشنهادی بسیار مهم به ارزش دستمزد سالیانه 12 میلیون یورو از چین دارد. فعلا به طور مرموزی نام اینتر در بازار نقل و انتقالات شنیده نمی شود.

از آلمان هم خبر می رسد بایرن مونیخ شانس زیادی برای جذب لروی سانه ندارد و این وینگر آلمانی قصد دارد به کارش زیر نظر پپ گواردیولا در سیتی ادامه بدهد. این درحالی است که اسپانیا روز آرامی را در نقل و انتقالات سپری کرد و خبر مهمی از دو باشگاه رئال مادرید و بارسلونا مخابره نشد. همچین آژاکس در انتقالی غیرمنتظره، کوئینسی پرومس را در ازای 15.7 میلیون یورو از سویا به خدمت گرفت.

مروری بر نتایج مهم ترین بازی های ملی در تورنمنت های مختلف

در جام جهانی زنان 2019 و مرحله یک هشتم نهایی، دیدار اسپانیا-آمریکا با برتری 2-1 آمریکا خاتمه یافت. تیم ملی زنان سوئد نیز با نتیجه 1-0 از سد کانادا گذشت. تا کنون صعود نروژ، آلمان، فرانسه، انگلستان، آمریکا و سوئد به دور یک چهارم نهایی قطعی شده است.

در رقابت های یورو زیر 21 سال، دیدار فرانسه-رومانی با تساوی 0-0 خاتمه یافت تا هر دو تیم به نیمه نهایی برسند. انگلستان و کرواسی نیز که پیش از این حذفشان قطعی شده بود به تساوی 3-3 رسیدند. با این اوصاف، ایتالیای میزبان از دور رقابت ها حذف شد تا لوییجی دی بیاجو آماده استعفا شود. رومانی، فرانسه، آلمان و اسپانیا ضمن رسیدن به نیمه نهایی، جواز حضور در المپیک 2020 را کسب کردند. در نیمه نهایی، آلمان به مصاف رومانی می رود و فرانسه مقابل اسپانیا قرار می گیرد.

در روز پایانی دور گروهی رقابت های کوپا آمریکا و از گروه سوم، دیدار اروگوئه-شیلی با برتری 1-0 اروگوئه به پایان رسید. ژاپن-اکوادور نیز به تساوی 1-1 رسیدند تا پس از قطر، دومین میهمان آسیایی این رقابت ها نیز حذف شود. دیدارهای دور بعدی تا فینال به شرح زیر است:

بالای جدول: برنده دیدار برزیل-پاراگوئه / برنده دیدار آرژانتین-ونزوئلا

پایین جدول: برنده دیدار کلمبیا-شیلی / برنده دیدار اروگوئه-پرو

نظر شما