شناسهٔ خبر: 33679086 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

امریکن کانزرویتیو:

جان بولتون حامی مواجب بگیر منافقین؛ دروغ‌های بولتون درباره ایران تمامی ندارد

خبرگزاری میزان- پایگاه تحلیلی «امریکن کانزرویتیو» به ادعا‌های مشاور امنیت ملی آمریکا پرداخته و ضمن اشاره به سابقه او نوشته است که این دروغ‌های گستاخانه مشاور امنیت ملی آماریکا درباره ایران پایان ندارد. تاریخ انتشار: 04:00 - 04 تير 1398

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ «دنیل لاریسون» طی یادداشتی در پایگاه تحلیلی «امریکن کانزرویتیو» با عنوان «دروغ‌های گستاخانه بولتون درباره ایران تمامی ندارد» نوشت: اواخر هفته جاری جان بولتون به اسرائیل سفر کرد و به دروغ‌پردازی‌های گستاخانه خود درباره توافق هسته‌ای ایران ادامه داد.

روز یکشنبه جان بولتون در جریان نشست مشترک خود با نخست وزیر اسرائیل بار دیگر ادعا‌های خود را مطرح کرد و مدعی شد که ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای است.

 

جان بولتون حامیث مواجب بگیر منافقین/دروغ‌های گستاخانه بولتون درباره ایران تمامی ندارد/رسانه‌ها فقط اظهارات دروغ بولتون را ذکر می‌کنند

 

لارینسون با اشاره به این ادعا می‎نویسد: بولتون اغلب این دروغ‌ها را در جمع می‌گوید، اما تقریبا هیچگاه روزنامه‌نگاران از وی توضیحی در این باره نخواسته‌اند و گزارش‌های خبری نیز توضیح نمی‌دهند که ادعا‌های بولتون بی‌اساس و نامعقول است. مشاور امنیت ملی آمریکا در طول سالیان آموخته که اگر مسائلی را به اندازه کافی با تندی مطرح کند می‌تواند از دروغ‌هایی که درباره مسائل مهم سیاست خارجی می‌گوید فرار کند.

وی می‎گوید: متاسفانه رسانه‌ها تنها نقل قول‌های بولتون را بازگو می‌کنند بدون آنکه اطلاعاتی دقیق ارائه بدهند تا مخاطب متوجه فریبکاری او شود. رسانه‌هایی که نقل قول‌های جان بولتون درباره ایران را پوشش می‌دهند باید به این نکته نیز اشاره کنند که او یکی از حامیان مواجب بگیر «مجاهدین خلق» (گروهک تروریستی منافقین) بوده است. رسانه‌ها باید به این نکته نیز اشاره کنند که او سابقه‌ای طولانی در دستکاری و تحریف اطلاعات برای رسیدن به اهداف خود دارد.

 

بیشتر بخوانید: ادعای جان بولتون درباره تمایل آمریکا به گفت‎وگو با ایران

 

دنیل لارینسون در بخش دیگری می‌افزاید: نکات مهمی وجود دارند که همواره باید با سخنان بولتون درباره ایران مطرح شوند تا افکار عمومی اطلاعات غلط را دریافت نکنند، اما این نکات همیشه حذف می‌شوند. هیچ کس اعتباری کمتر از بولتون برای اظهار نظر درباره ایران ندارد، اما برای دلایلی با بیانیه‌های او به گونه‌ای رفتار می‌شوند که گویا فراتر از یک پروپاگاندای دروغ از سوی یک فرد متعصب است.

امریکن کانزرویتیو در بخش دیگری می‌نویسد: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست. ایران این تسلیحات را نمی‌خواهد. ایران پیش از این در توافق هسته‌ای محدودیت‌هایی در این زمینه و همچنین بازرسی‌هایی به منظور پایبندی به این محدودیت‌ها را پذیرفته است. ایران به مدت بیش از ۳ سال همواره نشان داده که به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست و در مقابل آمریکا تعهدات خود را نقض کرده است.

 

 

این پایگاه ضمن اشاره به تصمیم ایران مبنی بر کاهش تعهدات برجامی خود و افزایش سطح تولید اورانیوم غنی شده می‎نویسد: حتی دروغ‌های خود بولتون نیز به ما کمک می‌کنند تا حقیقت را کشف کنیم؛ اگر ایران اکنون اعلام کرده که قصد دارد از محدودیت‌های تعیین شده در توافق هسته‌ای فراتر برود به معنای این است که تاکنون به طور کامل به تعهدات خود پایبند یوده است.

لارینسون در پایان می‌گوید: تا جایی که موضوع هسته‌ای مورد بحث است ایران تاکنون متعهد به اجرای صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای خود بوده و تعهدات خود را اجرا کرده است. نگرانی‌های ساختگی بولتون درباره منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای به عنوان تقلبی است که آشکار شده و او هر بار علیه توافق هسته‌ای موفقیت‌آمیزی که حتی پس از خروج آمریکا از آن ادامه پیدا کرده، استفاده می‌کند.

 

انتهای پیام/

نظر شما