شناسهٔ خبر: 33679029 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در حاشیه نشست سازمان ملل مطرح شد؛

تاکید فرانسه، انگلیس و آلمان بر اجرای قطعنامه لغو تحریم‌های ایران

نمایندگان سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس در نشست خبری در سازمان ملل بر پایبندی کامل به توافق برجام و اجرای قطعنامه لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نمایندگان فرانسه، آلمان و انگلیس پس از جلسه غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل در نشست خبری بر پایبندی کامل به توافق برجام تاکید کردند.

نمایندگان فرانسه، آلمان و انگلیس همچنین بر اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل که مرتبط با لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران است، تاکید کردند.

در بیانیه این سه کشور اروپایی آمده است: برنامه جامع اقدام مشترک در کاهش تنش‌ها در منطقه و همچنین عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای جهان سهیم است.

با این حال در این بیانیه سه کشور اروپایی نگرانی عمیق خود را از افزایش تنش‌ها در خلیج فارس نیز ابراز داشته و مدعی شده‌اند که تنش‌ها پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران افزایش یافته است.

در بیانیه سه کشور اروپایی عضو برجام آمده است: این تحولات با خطر اشتباه محاسباتی و درگیری همراه است و ما خواستار کاهش تنش‌ها و مذاکره با احترام کامل به قوانین بین‌المللی هستیم.

بیانیه سه کشور اروپایی پس از نشست غیرعلنی شورای امنیت منتشر شد که در آن حادثه اخیر انفجار نفتکش‌ها در دریای عمان مورد بررسی قرار گرفت.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست روز دوشنبه خود به وقت نیویورک که پشت درهای بسته برگزار شد، ضمن محکومیت حملات علیه نفتکش‌ها در دریای عمان، این حملات را تهدیدی جدی برای امنیت منطقه عنوان کرد.

در این جلسه «جاناتان کوهن» سرپرست نمایندگی آمریکا در سازمان ملل، سیاست واشنگتن در قبال تهران را در چارچوب اقتصادی و دیپلماتیک با هدف بازگرداندن ایران به میز مذاکرات دانست.

«منصور العتیبی»، نماینده کویت در سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت نیز پس از نشست اعلام کرد: اعضای شورای امنیت تمامی طرف‌های مربوطه و تمامی کشورهای منطقه را به حداکثر میزان خویشتنداری و اتخاذ اقداماتی برای کاهش تنش‌ها دعوت می‌کنند.

نظر شما