شناسهٔ خبر: 33678183 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

نگاهی به صیدهای استقلال در بازار تابستانی نقل و انتقالات

قاتل ژنرال، پسر جادوگر!

صاحب‌خبر -

آریا طاری

باشگاه استقلال که از مدتی قبل با گزینه‌های مدنظرش برای فصل جدید به توافق رسیده بود، سرانجام در اولین روز شروع تمرین‌ها زیر نظر استراماچونی، از چهار خرید تازه رونمایی کرد. آبی‌ها دو پدیده مهم فصل گذشته لیگ برتر را به خدمت گرفته‌اند و در کنار بلبلی و مسعود ریگی، با علی دشتی و سیاوش یزدانی نیز قرارداد امضا کرده‌اند تا دست سرمربی ایتالیایی در لیگ نوزدهم، کاملا باز باشد. حتی با وجود خرید این مهره‌ها، به نظر می‌رسد فصل نقل و انتقالات تابستانی برای استقلال هنوز به پایان نرسیده و این تیم در روزهای آینده، از نفرات تازه‌وارد دیگری نیز رونمایی خواهد کرد. 

مسعود ریگی 

بزرگ‌ترین اشتباه باشگاه پدیده، امضای قرارداد یک ساله با این فوتبالیست مستعد بود. او فصل گذشته با تصمیم هوشمندانه یحیی گل‌محمدی از لیگ یک به تیم مشهدی اضافه شد و فراتر از حد انتظار نشان داد. مسعود تنها بازیکنی بود که در همه دقایق لیگ هجدهم به میدان رفت و حتی یک ثانیه از هیچ نبردی را از دست نداد. این هافبک نه مصدومیت و محرومیت را تجربه کرد و نه حتی طعم تعویض‌ شدن در جریان مسابقه را چشید. پس از درخشش در ترکیب پدیده، پیشنهادهای زیادی به طرف ریگی روانه شد و او در نهایت تصمیم گرفت در لیگ نوزدهم، پیراهن استقلال را بر تن کرد. او در 28 سالگی کمی دیر به سطح اول فوتبال معرفی شده اما رسیدن به پیراهن استقلال از لیگ یک در یک سال، نشان می‌دهد که این بازیکن می‌تواند در کم‌ترین زمان، دست به کارهای بزرگی بزند. با وجود سپری کردن فصل فوق‌العاده در پدیده، ریگی هنوز یک چهره شناخته‌ شده برای اهالی فوتبال به شمار نمی‌رود اما بدون تردید استقلال فرصت خوبی برای دیده شدن در اختیار او قرار خواهد داد.

علی دشتی 

پیکان، اولین باشگاه حرفه‌ای این فوتبالیست جنوبی بود اما او در پارس جم به عنوان یک چهره بااستعداد و خلاق شناخته شد. دشتی دو سال در عضویت پارس جم قرار داشت و با این تیم به رقابت‌های لیگ برتر رسید. پس از نمایش‌های دلچسب در لیگ برتر با تیم مهدی‌ تارتار، این بازیکن توجه باشگاه سایپا را جلب کرد و برای یک فصل، شاگرد علی دایی شد. دشتی در لباس نارنجی هم به عنوان هافبک و هم به عنوان مدافع سمت راست به میدان رفت و نشان داد که توانایی‌هایش فراتر از بازی برای یک تیم متوسط است. او که به گفته خودش در این فصل از پرسپولیس نیز پیشنهاد داشت، تصمیم گرفت فصل جدید را با پیراهن آبی آغاز کند. دشتی هم در روزهای بازی برای پارس جنوبی جم و هم با لباس سایپا، دروازه استقلال را با گل‌هایی تماشایی باز کرده است. او به محض پیوستن به جمع آبی‌ها، به هواداران این باشگاه قول داده است که تماشایی‌ترین گل‌هایش را برای این تیم به ثمر برساند. دشتی در 25 سالگی، می‌تواند یکی از مهره‌های ثابت استقلال برای فصل جدید باشد. 

محمد بلبلی 

یک سال قبل در چنین روزهایی، هنوز هیچ‌کس اسم محمد بلبلی را نشنیده بود. او که مدتی برای جوانان سایپا توپ می‌زد، به عنوان بازیکن تستی راهی باشگاه سپیدرود شد و مورد پسند علی کریمی قرار گرفت. بلبلی به سرعت خودش را به ترکیب اصلی تیم تحمیل کرد اما اوج شکوفایی‎اش در رشت، در دوران حضور نادر دست‌نشان روی نیمکت رقم خورد. کشف بزرگ جادوگر، در هفته‌های پایانی بهترین و آماده‌ترین بازیکن سپیدرود بود و تلاش زیادی انجام داد تا تیمش را از خطر سقوط نجات بدهد. این اتفاق اما هرگز رخ نداد. با این وجود واضح به نظر می‌رسید که او با سپیدرود به لیگ یک نخواهد رفت. بلبلی در تابستان به اولین پیشنهادش جواب مثبت داد و با فولاد قرارداد داخلی بست اما به محض روبه‌رو شدن با پیشنهاد تیم‌های بزرگ‌تر، پشیمان شد و در نهایت با استقلال قرارداد رسمی امضا کرد. این هافبک و مهاجم کناری با سرعت و البته تکنیک مثال‌زدنی، می‌تواند یکی از جذاب‌ترین نفرات تیم استراماچونی باشد. مرد ایتالیایی علاقه زیادی به فوتبال هجومی دارد و این موضوع مسیر را برای درخشش بازیکنی مثل بلبلی فراهم خواهد کرد. 

سیاوش یزدانی 

«چه کسی امیر را کشت؟» پاسخ این سوال در آخرین مسابقه سپاهان در این فصل از جام حذفی، «سیاوش یزدانی» بود. بازیکنی که با کری‌خوانی برای قرمزها، به مسابقه نیمه‌نهایی حذفی حساسیتی بیش از حد بخشید، در جریان مسابقه به خاطر درگیری لفظی با شجاع خلیل‌زاده، مورد توجه قرار گرفت و سرانجام در ثانیه‌های پایانی دروازه تیم خودی را باز کرد تا آخرین نمایشش با پیراهن سپاهان، به شدت تلخ شود. کری‌خوانی این بازیکن برای پرسپولیس، در نهایت به ضرر سپاهان و البته به سود خود او تمام شد. چراکه سیاوش از استقلال پیشنهاد دریافت کرد و به یکی از خریدهای تابستانی این باشگاه تبدیل شد. او که در دوران علی دایی در تست‌های فنی پرسپولیس مردود شده بود، این فصل برای استقلال توپ می‌زند. سیاوش اگر از حواشی فاصله بگیرد و روی فوتبال تمرکز کند، می‌تواند مهره مهمی برای خط دفاعی آبی‌ها باشد.

 

نظر شما