شناسهٔ خبر: 33677935 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

محمدی:‌ همکاری با کاوه به‌نفع کشتی است/ برخی‌ دوست ندارند این همدلی و وفاق بوجود بیاید

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت:‌ هر زمانی هم که با کاوه همکاری داشتیم چه در رده ملی و چه باشگاهی نتایج درخشانی کسب کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

غلامرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره دعوت از محسن کاوه به عنوان یکی از اعضای کمیته فنی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد گفت: سعی کردیم نفراتی را دعوت کنیم که بتوانند کمک کنند. از استان‌هایی مانند مازندران و تهران که در انتخابی کشتی‌گیر داشتند دعوت کردیم تا در کمیته فنی حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: احترام زیادی برای محسن کاوه قائل هستم و سال‌های سال با یکدیگر همکار بودم، حتی در مقطعی به عنوان مربی کنار تشک من نشسته‌ است. این حرمت و احترام را همیشه حفظ کرده‌ام و هر زمانی هم که با یکدیگر همکاری داشتیم چه در رده ملی و چه باشگاهی نتایج درخشانی کسب کرده‌ایم. خاطرات خوبی با یکدیگر داریم و امیدوارم بتوانیم این خاطرات خوش را بار دیگر در سطح ملی تکرار کنیم.

* نیاز بود یک مربی با تجربه به کادر فنی اضافه شود

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد  تصریح کرد: ارتباط بسیار خوبی با هم داریم و کاملاً از یکدیگر شناخت داریم هر جا هم اختلاف سلیقه‌ای بوده به بهترین تصمیم ختم شده است. کار کردن با محسن کاوه در تیم ملی برای ما بسیار راحت خواهد بود. 

محمدی با بیان اینکه نیاز بود یک مربی با تجربه به کادر فنی اضافه شود، افزود: محسن کاوه سال‌ها در تیم‌های ملی و باشگاهی کار مربیگری کرده است و تجربیات او می‌تواند کمک زیادی به کشتی کشور کند. امیدواریم بعد از انتخابی تیم ملی کاوه را در اردوهای تیم ملی نیز کنار خودمان داشته باشیم و رسماً به کادر فنی اضافه شود. بعد از انتخابی تیم ملی نشستی نهایی خواهیم داشت، اما تصمیم من این است که از وجود کاوه در کادر فنی بهره‌مند شویم. صحبت‌های مقدماتی را انجام داده‌ایم و امیدوارم اتفاق رخ دهد که به نفع کشتی کشور باشد.

* این همکاری می‌تواند به نفع کشتی آزاد باشد

وی در واکنش به این موضوع که بعد از المپیک ۲۰۰۸ پکن به همراه محسن کاوه نسل جدیدی به کشتی آزاد معرفی شد که حاصل همکاری شما دو نفر بود به طوریکه بسیاری از این کشتی‌گیران تا همین چند مدت پیش کشتی می‌گرفتند، گفت: فکر می‌کنم یکی از دوران طلایی کشتی آزاد در همان مقطع همکاری من و محسن کاوه در حد فاصل بعد از المپیک پکن و قبل از المپیک لندن بود که نتایج درخشانی به دست آمد و حتی اگر بدشانسی نمی‌آوردیم و کمی خوش‌شانس‌تر بودیم در مسابقات جهانی ۲۰۱۱ که یکی از سخت‌ترین رقابت‌های جهانی بود می‌توانستیم بعد از سال‌ها قهرمان شویم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با بیان اینکه تصمیمی گرفتیم که منافع ملی در نظر گرفته شود، عنوان کرد: به هیچ عنوان دید شخصی به این موضوع نداشته‌ام چرا که اعتقاد قلبی دارم این همکاری می‌تواند به نفع کشتی آزاد باشد.

* برخی‌ها دوست ندارند این همدلی و وفاق بوجود بیاید

محمدی در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسد عده‌‌ای از این همکاری ناراحت هستند، گفت: بله، متأسفانه این فضا وجود دارد. برخی‌ها دوست ندارند این همدلی و وفاق به وجود بیاید، اما کاری را انجام دادیم که به نفع کشتی باشد. امیدواریم اتفاقات خوبی رخ دهد و خاطرات خوش گذشته تکرار شود تا شاهد درخشش کشتی آزاد در میادین بین‌المللی باشیم.

وی ادامه داد: همیشه به محسن کاوه به عنوان پیشکسوت احترام گذاشته‌ام چون روحیه و اخلاق من را بهتر از خودم می‌شناسد که همین موضوع باعث شد خیلی راحت چنین تصمیمی را بگیریم. وجود و حضور محسن کاوه برای تیم ملی لازم است چون سالیان سال تجربیات گران‌بهایی را در کشتی به دست آورده است. بدون شک او از سرمایه‌های کشتی است که نمی‌توانیم به راحتی از کنار آن بگذریم.

* حق کادر فنی است تفکرات خودش را پیاده کند 

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: در کنار استفاده از نفرات با تجربه‌ای مانند کاوه به سمت کادرسازی در بحث مربیگری نیز هستیم که امیدوارم بتوانیم این کار را انجام بدهیم که البته مستلزم زمان است. از مربیان جوان مانند مهدی تقوی هم دعوت کرده‌ایم تا بتوانند خود را نشان دهند. سال‌های قبل نیز این کار را می‌کردیم، اما بستگی به خود افراد دارد که آیا می‌توانند این فضا را تحمل کنند یا نه. 

محمدی افزود:‌ کادر فنی تیم ملی به صورت رسمی بعد از مسابقات انتخابی معرفی خواهند شد. منتظریم روز جمعه انتخابی برگزار شود تا تصمیم نهایی را بگیریم. 

وی درباره انتقاداتی که به نحوه برگزاری انتخابی تیم ملی می‌شود، گفت: این حق کادر فنی است در انتخاب کشتی‌گیران و نحوه برگزاری مسابقات انتخاباتی تفکر خودش را پیاده کند چرا که ما باید پاسخگوی نتایج باشیم. سعی کردیم در اوزانی که نیاز بود، انتخابی برگزار کنیم و یک روز قبل از مسابقات شرایط برگزاری رقابت‌ها را اعلام خواهیم کرد. در هر مسابقه‌ای هم که احساس کنیم نیاز است کشتی تکرار شود حتماً این کار را خواهیم کرد تا دیگر حرف و حدیثی نباشد. تا امروز هم به غیر از حسین‌خانی تمام نفرات آماده حضور در رقابت‌های انتخابی هستند.

انتهای پیام/س

نظر شما