شناسهٔ خبر: 33677621 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسته‌ی خبری| از تداوم واکنش‌ها به هنجارشکنی‌های فرهنگی در یزد تا کاهش مصرف آب شهروندان یزدی

در بخش بسته‌ی خبری دوشنبه 3 تیرماه، مهم‌ترین اخبار استان یزد در روزی که گذشت را مرور و بررسی کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، بخش بسته خبری که دربرگیرنده مهم‌ترین اخبار استان یزد از رسانه‌های گوناگون است، به‌صورت روزانه در صفحه‌ی استان یزد خبرگزاری فارس منتشر خواهد شد.

مهم‌ترین اخبار روز دوشنبه ۳ تیرماه که در رسانه‌های استان یزد منتشر شد به شرح زیر است:

*برنامه‌های ساختارشکن، فرهنگ و اعتقادات مردم یزد را هدف گرفته‌اند

حجت‌الاسلام حسینی کوهستانی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد در واکنش به هنجارشکنی‌های اخیر فرهنگی در یزد گفت: هر برنامه‌ای که بخواهد سبک زندگی دینی و ملی ما را مورد هجمه قرار بدهد با هر عنوانی که باشد و به‌وسیله هرکسی که باشد، قابل‌قبول نیست.

*شورای شهر نقشی در برگزاری برنامه فشن شو و دوچرخه‌سواری بانوان نداشته

سفید، رئیس شورای شهر یزد:درزمینهٔ برگزاری این دو برنامه فشن شو و دوچرخه‌سواری بانوان عده‌ای بدون اطلاع؛ برگزاری آن را مرتبط با شورای شهر دانسته‌اند که اعلام می‌کنم شورا هیچ نقشی نداشته است.

*هشدار دادستانی یزد در خصوص استفاده از دستگاه‌های تولید ارزهای دیجیتال

دستگاه‌های ماینر و تجهیزات جانبی آن‌که برای این کار مورداستفاده قرار می‌گیرد قاچاق بوده و نگهداری و خریدوفروش آن ممنوع است و به پلیس فتا نیز ابلاغ‌شده تا با موارد آگهی آن در فضای مجازی برخورد کند.

این دستگاه‌ها موجب هدر رفتن انرژی برق شهری و صنعتی شده و بعضاً پوششی برای پول‌شویی است.

*کاهش چهار مترمکعبی مصرف آب در استان یزد/ برتری یزدی‌ها در مدیریت مصرف آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد: در سال ۸۵ و ۸۶ هر خانواده به‌طور متوسط ماهانه ۱۸ مترمکعب آب مصرف داشت ولی این عدد در سال ۹۷ به حدود ۱۴ مترمکعب رسیده و این مصرف در طول یک دهه، ۴ مترمکعب کاهش‌یافته است.

اسلامی: با توجه به شرایط استان یزد که در حدود ۴ تا ۵ ماه گرمای بالایی داریم، مصرف خوبی به‌حساب می‌آید و یزد یکی از بهترین‌ها در کشور است.

*تریاک محبوب‌ترین ماده مخدر در یزد

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد : اغلب اعتیاد افراد در استان یزد به ماده افیونی تریاک بوده است .

زارع به فعالیت ۱۴۵ مرکز سرپایی و کاهش آسیب در سطح استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد، 130 مرکز پیشگیری و کلینیک‌های سرپایی دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی است که با فعالیت پزشکان در این مراکز اقدام به درمان دارویی بیماران می‌کنند./تسنیم

*انصراف ۲۴۰۰ زوج یزدی از طلاق

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد:در سال گذشته در بحث خانواده حدود ۳ هزار و ۳۰۰ پرونده طلاق مربوط به ۶۶۰۰زوج به این معاونت ارجاع داده شد  که با برگزاری ۱۷۹ کارگاه با عنوان آیینه خوشبختانه  ۱۲۰۰ پرونده یعنی ۲۴۰۰ زوج از پیگیری پرونده خود منصرف شدند.

*۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی مهریز زیر کشت گیاهان دارویی

مدیر جهاد کشاورزی مهریز :طرح کشت گیاهان دارویی شامل زعفران، گل محمدی، مرزنجوش و « آلوئه ورا» در سطح ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی حومه شهر و بخش مرکزی این شهرستان آغاز شد.

*خرید تضمینی تاکنون ۶۰۰ تن گندم و کلزا در یزد

جواد پور، مدیرکل تعاون روستایی استان یزد اعلام کرد: با آغاز فصل برداشت محصول گندم و کلزا تا پایان خرداد‌ماه سال جاری بیش از ۶۰۰ تن از این محصولات توسط مراکز خرید تحت نظارت تعاون روستایی استان به‌صورت تضمینی از کشاورزان یزدی خریداری شد.

*۱۱۰ منبع آبی روستایی یزد از مدار بهره‌برداری خارج شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد: ۱۱۰منبع آبی روستایی استان یزد به دنبال خشک‌سالی‌ها از مدار بهره‌برداری خارج‌شده و ۱۸۰ منبع آبی نیز در حال خشک شدن است .

*ثبات قیمت و نبود مشکل در تأمین گوشت موردنیاز استان

معاون سازمان صمت یزد:خوشبختانه ازآنجایی‌که در حال حاضر در بازار کمبودی در تأمین گوشت گوسفند و مرغ وجود ندارد، قیمت مصوب هر کیلوگرم گوشت ۹۲ هزار تومان است و تا پایان هفته نیز این قیمت دستخوش تغییر نخواهد شد.

در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت مرغ باقیمت مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود و در مورد تأمین این کالای موردنیاز مردم نیز مشکلی در استان وجود ندارد.

*رایگان شدن رفت‌وآمد معلولان در استان

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد بابیان این‌که ازاین‌پس تمام پیمانکاران شهرداری باید ملزم به رعایت ضوابط مناسب‌سازی استاندارد شوند، گفت: ازاین‌پس رفت‌وآمد معلولان با وسایل حمل‌ونقل عمومی رایگان می‌شود./ایسنا

*سند آمایش یزد پیوست فرهنگی دارد/استقبال ضعیف بخش خصوصی از واگذاری ۳۰۰طرح نیمه‌تمام قابل‌واگذاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به لزوم پیگیری رویکردهای نوین در توسعه‌ی استان، اهتمام به انسان‌محوری در این رابطه را حائر اهمیت خواند و در این باره از منظور کردن پیوست فرهنگی برای سند آمایش استان خبر داد.

حسینی پور :در حال حاضر از مجموع ۱۷۰۰ طرح فعال اقتصادی، ۳۰۰ طرح آماده واگذاری است اما بخش خصوصی به علت پیشینه فکری نامناسب استقبال خوبی از این طرح نکرده است.مطبوعات برای جذب بیشتر بخش خصوصی برای مشارکت در این طرح همکاری کنند./ایسنا

*برگزاری ویژه‌برنامه «قرار هشتم بچه‌های مسجد» هم‌زمان با دهه کرامت در یزد

حجت‌الاسلام گرجی، رئیس ستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد استان یزد،‌گفت: هم‌زمان با دهه کرامت ویژه‌برنامه«قرار هشتم بچه‌های مسجد» در یزد برگزار می‌شود./برنا

*سخنرانی آیت‌الله سید احمد خاتمی در مراسم گرامیداشت شهیدان بهشتی و پاکنژاد در یزد

آیت‌الله خاتمی در مراسم گرامیداشت شهیدان بهشتی و پاکنژاد که پنجشنبه صبح در مسجد روضه محمدیه برگزار می‌شود سخنرانی می‌کند.

*دعوت از ۵ واترپلوییست یزدی به اردوی تیم ملی

سومین و آخرین مرحله اردوی تیم ملی واترپلوی زیر ۱۷ سال کشور با دعوت از پنج بازیکن تیم پیشگامان یزد برگزار می‌شود.

*رقابت بیش از ۱۰۰۰ ورزشکار در هفتمین المپیاد ورزشی بسیج استان یزد

هفتمین دوره المپیاد ورزشی بسیج مساجد و محلات استان یزد در  روز جمعه ۲۸ تیرماه آغاز می‌شود.

این رقابت‌ها با حضور ورزشکاران منتخب تیم‌های مختلف ورزشی در ۱۰ رشته مجزا در شهر یزد به میزبانی سپاه الغدیر استان و باشگاه ورزشی فرهنگی مقاومت خواهد بود.

*گردوخاک و هوای ناسالم میهمان آخر هفته یزدی‌ها

سازمان هواشناسی اعلام کرد: از امروز تا آخر هفته در شرق و جنوب شرق به‌ویژه منطقه زابل با وزش باد‌های شدید مواجه خواهیم شد که منجر به خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود. در همین مدت با توجه به افزایش سرعت وزش باد به‌تناوب در جنوب سمنان، شمال یزد، شمال و شرق اصفهان، قم، مرکزی و جنوب تهران، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.

پایان پیام/۹۰۰۱۷

 

نظر شما