شناسهٔ خبر: 33677259 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

استاندار اصفهان: جریان زاینده‌رود تا زمانی که سد آب دارد، برقرار است

فارس نوشت: استاندار اصفهان گفت: آب شرب خط قرمز وزارت نیرو و استانداری اصفهان است و از سوی دیگر کشاورزان تأکید بیشتری بر کشت پاییزه نسبت به کشت بهاره دارند و هر زمان ذخیره آب سد از 450 میلیون متر مکعب کمتر شود جریان آب متوقف خواهد شد و مدیریت این موضوع بر استان اصفهان سپرده شده است.

صاحب‌خبر -

عباس رضایی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه‌ای با حضور وزیر نیرو، معاونان وزرای کشور، صمت، جهاد کشاورزی، معاون سازمان محیط زیست، استانداران اصفهان و چهارمحال و بختیاری و دو نماینده از صنف کشاورزان این استان‌ها تشکیل شد.

استاندار اصفهان با اشاره به این که ذخیره آب سد زاینده رود در حال حاضر حدود 780 میلیون متر مکعب است، ادامه داد: در این جلسه از سوی استان اصفهان پیشنهاد شد که بنابر درخواست کشاورزان شرق، غرب و شمال استان حجمی از آب برای کشت صیفی‌جات و درختان اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: پس از بررسی‌های کارشناسی مقرر شد آب مورد نیاز برای کشت پاییزه مشروط بر حفظ حداقل 450 میلیون متر مکعب آب در پشت سد اختصاص داده شود.

رضایی بیان کرد: آب شرب خط قرمز وزارت نیرو و استانداری اصفهان است و از سوی دیگر کشاورزان تأکید بیشتری بر کشت پاییزه نسبت به کشت بهاره دارند و هر زمان ذخیره آب سد از 450 میلیون متر مکعب کمتر شود جریان آب متوقف خواهد شد و مدیریت این موضوع بر استان اصفهان سپرده شده است.

استاندار اصفهان ابراز کرد: مردم به شکرانه جریان آب زاینده رود در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و خانگی صرفه‌جویی را در دستور کار قرار دهند.

23231

نظر شما