شناسهٔ خبر: 33676621 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اظهارات مهم نمایندگان پارلمان سوریه درباره اوضاع ادلب و حضور فرماندهان ترکیه‌ای کنار تروریست‌ها

تعدادی از نمایندگان مجلس سوریه ضمن ‌اشاره به اینکه مردم استان ادلب در شمال این کشور منتظر ورود ارتش سوریه هستند، فاش کردند که افسران ارتش ترکیه فرماندهی شبه‌نظامیان تروریست«جبهه النصره» در ادلب را به‌عهده ‌دارند و حتی سلاح در اختیار آنها قرار می‌دهند!

صاحب‌خبر -

نمایندگان استان «ادلب» در پارلمان سوریه از انتظار کشیدن مردم این استان برای ورود ارتش سوریه خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری فارس، «صفوان قربی» ضمن انتقاد از اقدامات ترکیه علیه ارتش سوریه در ادلب و حماه، اعلام کرد که بیشتر فرماندهان گروه‌های تروریستی در حماه، ترکیه‌ای هستند و این افراد، گروههای تروریستی را گردهم آوردند و طرح‌هایی را هم تدوین کردند. حضور میدانی ترکیه با این شدت، قدرت و با این تسلیحات جدید، بی‌سابقه است.
«جمال مصطو» نماینده دیگر ادلب، نیز اعلام کرد که بیشتر ساکنان این استان، نسبت به دولت سوریه نگاه مثبتی دارند، ولی تروریسم موجود در ادلب باعث شده است که ساکنان این استان، نتوانند دست به اقدامی بزنند. مصطو نیز از سیاست‌های ترکیه هم انتقاد کرد و گفت، آنکارا در تلاش است منطقه «لواء اسکندرون» سوریه را از استان ادلب جدا کند، ولی این اتفاق رخ نخواهد داد.
«فاطمه خمیس» یکی دیگر از نمایندگان ادلب در پارلمان سوریه، نیز اعلام کرد که بیش از 85 درصد ساکنان این استان، «حامی حکومت [سوریه] بوده و منتظر لحظه ورود ارتش
هستند».

برچسب‌ها:

نظر شما