شناسهٔ خبر: 33675919 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

پوتین واردات مواد غذایی از اروپا را ممنوع کرد

رئیس‌جمهور روسیه دستور ممنوعیت واردات مواد غذایی از اروپا را تا یک سال دیگر تمدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از آسوشیتدپرس، ولادیمیر پوتین، دستور ممنوعیت واردات مواد غذایی از غرب را  تا پایان سال 2020 صادر کرد و افزود:  روسیه به اقدامات تلافی‌جویانه خود علیه تحریم‌هایی که غرب در مناقشه روسیه با اوکراین بر سر الحاق شبه‌جزیره کریمه اعمال کرده است، ادامه خواهد داد.

این دستور پوتین پس از امضاء در وب‌سایت رسمی دولت روسیه منتشر شد که در آن از ممنوعیت واردات مواد غذایی مانند لبنیات، گوشت و بسیاری از مواد غذایی دیگر ننام برده شده است.

از سوی دیگر اتحادیه اروپا نیز تحریم‌های اقتصادی خود علیه روسیه را تمدید  و خاطر نشان کردند تا حل مناقشه این کشور با اوکراین این تحریم‌ها ادامه خواهد داشت.

به گزارش آنا، بر اساس مصوبه اتحادیه اروپا در تابستان 1395، تنها زمانی محدودیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در روسیه لغو خواهند شد که طرح صلح مینسک بر سر مناقشه اوکراین کاملاً اجرا شده باشد. اعضای اتحادیه اروپا می‌گویند که مفاد این طرح اجرایی نشده است.

اتحادیه اروپا قصد دارد با پیوند زدن تحریم‌ها به مناقشه اوکراین، رئیس‌جمهور روسیه را وادار سازد بر جدایی‌طلبان شرق اوکراین که طرفدار روسیه هستند و از سوی این کشور حمایت می‌شوند، اعمال‌نفوذ کند تا به این مناقشه خاتمه داده شود.

انتهای پیام/4129/

نظر شما