شناسهٔ خبر: 33675896 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اعتبارات سیل در بخش زیرساخت‌های عمومی کرمانشاه ابلاغ نشده است

استاندار کرمانشاه گفت: اعتبارات و تسهیلات سیل در بخش زیرساخت‌های عمومی هنوز به استان کرمانشاه ابلاغ نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، هوشنگ بازوند عصر امروز در کارگروه اشتغال استان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به اعتبارات سیل استان کرمانشاه اظهار داشت: 90 میلیارد تومان کمک بلاعوض به کشاورزان خسارت‌دیده ابلاغ شده اما نقدینگی آن هنوز پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه 2185 واحد شهری و روستایی در جریان سیل خسارت دیدند عنوان کرد: برای واحد‌های شهری 50 میلیون تومان و واحد‌های روستایی 49 میلیون تومان ابلاغ و پرداخت آن آغاز شده است

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه 15 میلیارد تومان برای زیرساخت داخل روستاها ابلاغ شده که هنوز نقدینگی آن پرداخت نشده است گفت: برای جبران خسارت زیرساخت‌های عمومی همچون راه و تأسیسات تسهیلاتی ابلاغ نشده است.

وی عنوان کرد: بیکاری یکی از چالش های بزرگ‌ پیش روی استان است که آثار منفی خود را در حوزه آسیب‌های اجتماعی و معضلات اجتماعی نشان می‌دهد و مردم کرمانشاه سال‌ها است به شکل جدی با معضل بیکاری روبه‌رو هستند. 

بازوند با اشاره به اینکه در سال 97 سند یک ساله اشتغال استان را تهیه کردیم گفت: خوشبختانه با اجرایی کردن این سند شاهد کاهش 2.5 درصدی در مقایسه با سال 96 بودیم.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: در سند اشتغال امسال برای یک کاهش سه درصدی برنامه ریزی کرده ایم و امید داریم با کار و تلاش جهادی بتوانیم در این عرصه موفق باشیم.

وی گفت: بخش خصوصی استان بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، سند رونق تولید را تدوین کرده‌اند‌‌ که در این هفته ابلاغ می‌شود و با اجرایی شدن این سند، علاوه بر رونق تولید شاهد ایجاد اشتغال جدید برای جوانان استان هم خواهیم بود. 

بازوند با بیان اینکه در این سند همچنین بهبود فضای کسب و کار در نظر گرفته شده تا از نگرانی‌های سرمایه گذاران و کارآفرینان کاسته شود افزود: در بخش اشتغال روستایی خوشبختانه استان عملکرد بسیار خوبی داشته است و امید داریم با افزایش اعتبارات این بخش شاهد اجرایی شدن طرح‌های اشتغال زایی بیشتری باشیم.

انتهای پیام/  ت

نظر شما