شناسهٔ خبر: 33675885 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آمادگی 9 مرکز خرید گندم در شهرستان اقلید

سرپرست جهاد کشاورزی اقلید با تأکید بر لزوم نظارت بر امر برداشت شتوی به‌ویژه گندم در سطح این شهرستان و جلوگیری از خروج بدون مجوز این محصول، از آمادگی 9 مرکز خرید گندم در اقلید خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، سید علی آقا میرطالبی عصر امروز  در جلسه ستاد برداشت غلات که با حضور فرماندار، بخشداران و برخی از مسؤولان شهرستانی در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی اقلید برگزار شد، به ارائه گزارشی از سطح زیر کشت محصولات شتوی در سطح شهرستان اقلید پرداخت و اظهار داشت: با توجه به کیفیت خوب گندم تولیدشده در اراضی کشاورزی این شهرستان، بسیاری از کارخانه‌های آرد، متقاضی خرید این محصول هستند.

وی با اشاره به دستورالعمل مدیر خدمات بازرگانی منطقه 3 درزمینهٔ ذخیره گندم اقلید در سیلوی این شهرستان و اولویت کارخانه آرد اقلید عنوان داشت: با توجه به مسائل و مشکلاتی که در سال پیش در خصوص خرید گندم، دوگانگی افت بین کارخانه‌های آرد و مراکز خرید، خرید گندم توسط دلالان و سلف‌خرها باقیمت بالاتر از خرید تضمینی و... بر لزوم نظارت دقیق بر امر برداشت شتوی به‌ویژه گندم در سطح شهرستان تأکید کرد.

وی توجه مسؤولان امر به شناسایی افرادی که به هر روشی اقدام به خروج گندم از شهرستان می‌کنند را خواستار شد و گفت: همکاری نیروی انتظامی در جلوگیری از خروج گندم بدوم بارنامه و مجوز از شهرستان و ثبت و ضبط محموله امری لازم و ضروری است.

در ادامه رئیس اداره غله شهرستان اقلید با بیان اینکه انبار مکانیزه گندم در حال تخلیه شدن است، قول مساعد داد که پس از تخلیه و ضدعفونی این انبار در اوایل ماه جاری (تیرماه) آمادگی خرید گندم تولیدی کشاورزان را داشته و تمهیداتی نیز درزمینهٔ بسته‌های تشویقی خرید از کشاورزان در دستور کار قرار می‌گیرد.

محمدعلی قادری تصریح کرد: اداره غله آمادگی خرید کلزای تولیدی کشاورزان شهرستان را داشته و نیازی نیست که همچون سال‌های پیش، کشاورزان کلزای تولیدی خود را به ادارات غله شهرستان‌های دیگر تحویل دهند.

در ادامه رئیس اداره تعاونی روستایی شهرستان اقلید با اشاره به وجود 9 مرکز خرید گندم در سطح این شهرستان، آمادگی خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را اعلام کرد و از بازدید از باسکول‌های مراکز خرید گندم و نصب برگه استاندار باسکول در معرض دید کشاورزان خبر داد.

لزوم نظارت بر برداشت، معاینه فنی کمباین‌ها در شهرستان اقلید توسط کارشناسان اداره امور فناوری مکانیزه، تجهیزات و راه‌اندازی مراکز خرید در شهرستان، مسئله افت کمتر از یک که موجب بروز مشکلاتی در خرید گندم در سال پیش شد، عدم پرداخت کرایه کامیون‌ها توسط برخی شرکت‌های حمل‌ونقل در سال‌های 94 تا 96، خرید توافقی جو از کشاورزان، راه‌اندازی مرکز خرید گندم آسپاس برای رفاه حال کشاورزان این منطقه، برنامه‌ریزی صحیح و مدیریت خوب در این امر، ارتقای سطح آگاهی کشاورزان، هماهنگی بهتر و بیشتر با نیروی انتظامی در خصوص حضور نیرو در مسیرهای خروج شهرستان، پیگیری لازم برای حل مشکل خرید گندم توسط تعاونی تولید چشمه رعنا و شهرآشوب، پیگیری تأمین گندم کارخانه آرد اقلید، تهیه چک‌لیست‌ها و ارسال آن به بانک به‌منظور جلوگیری از بروز هرگونه خللی در پرداخت وجه کشاورزان و...ازجمله مسائلی بود که در این جلسه عنوان و بررسی شد.

انتهای پیام/

نظر شما