شناسهٔ خبر: 33675859 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه اصفهان:براساس مقررات وزارت علوم، فعالیت آموزشی شاخص پژوه ممنوع است

نمایندگی دانشگاه اصفهان

جمعی از دانشجویان دانشگاه اصفهان معتقدند؛ پژوهشگاه منحل شده شاخص پژوه در دانشگاه اصفهان همچنان مشغول به فعالیت است. این دانشجویان خواستار بازگرداندن زمین دانشگاه که در تصرف مؤسسه شاخص پژوه است، شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، جمعی از دانشجویان دانشگاه اصفهان امروز (دوشنبه) با در دست داشتن پلاکاردهایی سعی داشتند، صدای خود را در خصوص فعالیت مؤسسه شاخص پژوه به گوش مسئولان این دانشگاه برسانند.

یکی از دانشجویان دانشگاه اصفهان به خبرنگار ایسنا می‌گوید: ما خواستار خروج پژوهشگاه شاخص پژوه از دانشگاه اصفهان هستیم. البته این اعتراض ما با مجوز از حراست دانشگاه است.

وی ادامه می‌دهد: تابلوی این مؤسسه جمع‌آوری شده، اما این مرکز همچنان در دانشگاه حضور داشته و در حال فعالیت است.

دانشجوی دیگری می‌گوید: شاخص پژوه از سال ۹۱ تاکنون ۶۸۴ دانشجو جذب کرده که تنها مجوز تعداد محدودی داشته است و اکنون به دلیل داشتن قرارداد، حاضر به تخلیه دانشگاه نیستند.

به گفته این دانشجو، زمین دانشگاه که در تصرف مرکز شاخص پژوه است، باید به دانشگاه بازگردانده شود و خسارتی که در این ۸ سال به دانشگاه زده‌اند از طرف آنها جبران شود.

براساس مقررات وزارت علوم، فعالیت آموزشی شاخص پژوه ممنوع است

رئیس دانشگاه اصفهان به خبرنگار ایسنا در این خصوص گفت: مجوز فعالیت پژوهشگاه شاخص پژوه ابطال و این پژوهشگاه منحل شده و برابر مقررات وزارت علوم نمی‌تواند فعالیت آموزشی و پژوهشی داشته باشد، اما کماکان در ساختمانی که در سال ۹۱ در دانشگاه اجاره کرده و در تصرف آنهاست مستقر هستند و تخلیه نکرده اند.

هوشنگ طالبی با بیان اینکه صورت جلسه توافق برای تخلیه ساختمان آن مرکز از سوی مسئولان آن مرکز امضا شده، تصریح کرد: اما به دلیل سر باز زدن آنها از اجرای توافق تاکنون تخلیه نشده است. این موضوع موجی ایجاد حساسیت در میان اساتید و دانشجویان کرده و مورد اعتراض آنهاست.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این تجمعات با هماهنگی دانشگاه و حراست آن بوده است؟ گفت: حراست مسئولیتی برای صدور مجوز این تجمعات ندارد و مجوزی از سوی حراست داده نشده است. برابر اطلاع هیچ واحدی از دانشگاه در جریان تجمعات اعتراضی امروز نبوده و مجوزی صادر نکرده است، بنابراین به نظر می‌رسد این حرکتی خودجوش از سوی دانشجویان بوده که شاید برآمده از همان حساسیت‌ها و اعتراضات باشد و تحت بررسی است.

رئیس دانشگاه اصفهان با تاکید بر اینکه وزارت علوم مجوز فعالیت این مرکز را لغو کرده است، ادامه داد: بررسی و رسیدگی به نحوه ادامه فعالیت این مرکز بر عهده مراکز نظارتی وزارت علوم است.

فرآیند بازپس گیری ملک اجاره شده به شاخص پژوه انجام می‌شود

مدیر حقوقی دانشگاه اصفهان نیز در خصوص پژوهشگاه منحل شده شاخص پژوه به خبرنگار ایسنا، تصریح کرد: شورای گسترش وزارت علوم مجوز فعالیت این مرکز را باطل کرده و در حال حاضر این مؤسسه اجازه فعالیت ندارد، اما ساختمان تحت تصرف شاخص پژوه هنوز ساقط نشده است.

سید محسن قائم فرد با تاکید بر اینکه این مؤسسه تابلو ندارند و فعالیت علمی در آن انجام نمی‌شود، گفت: از نظر قانون این مرکز منحل شده و مجاز به فعالیت نیستند و حق هیچگونه فعالیت علمی ندارند. از نظر دانشگاه فعالیت آنها لغو شده و اعتبار قانونی ندارند، بلکه تنها ملک در تصرف آنها است که پروسه بازپس گیری آن در حال جریان است.

به گزارش ایسنا، پژوهشگاه شاخص پژوه، نهادی غیردولتی بود که از سال ۹۱ با قراردادی بین رئیس وقت دانشگاه اصفهان و رئیس این مؤسسه آغاز به کار کرد. فعالیت این پژوهشگاه ادامه داشت تا اینکه مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی طی نامه‌ای در اسفند ۹۵ پایان کار این مرکز و انحلال آن را بر اساس مکاتبات سازمان بازرسی کل کشور و همچنین بررسی‌ها، اعلام کرد.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما