شناسهٔ خبر: 33675844 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

اعتصاب سراسری در اردوگاه‌های لبنان در اعتراض به کنفرانس بحرین

آوارگان فلسطینی در لبنان با برگزاری اعتصاب سراسری و عزای عمومی در تمامی اردوگاه‌های این کشور، مخالفت خود را با کنفرانس اقتصادی منامه و طرح معامله قرن آمریکا اعلام کردند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب به نقل از النشره، مخالفت فلسطینیان با کنفرانس اقتصادی بحرین به این دلیل است که در واقع شکوفایی اقتصادی به نوعی "مانور استراتژیکی" است که دولت آمریکا در سطح منطقه به آن متوسل شده تا موضع طرف فلسطینی مخالف با معامله قرن را دور بزند و فلسطین را در محدوده تنگ محاصره کرده و شروطش را به فلسطینیان تحمیل کند تا به مساله فلسطین پایان داده، قدس را یهودی‌سازی کرده و حق بازگشت آوارگان فلسطینی بر اساس قطعنامه ۱۹۴ را حذف کند.

در کنار اعتصاب، قرار است "کمیته گفت‌وگوی لبنانی فلسطینی" نشستی در بیروت برگزار کند تا به صورت رسمی بررسی مسائل مشترک آغاز شود. طبق اعلام منابع موثق فلسطینی، مسائل مورد بررسی در این جلسه پیرامون صدور بیانیه این کمیته شامل موضع دو طرف درخصوص کنفرانس اقتصادی و طرح معامله قرن، پیامدهای این طرح بر مساله فلسطین و حق بازگشت آوارگان خواهد بود.

حسن منیمنه، رئیس کمیته گفتگوی لبنان و فلسطین در نشست خبری گفته بود، لبنانی‌ها و فلسطینی‌ها جایگزینی برای راه‌حل سیاسی مساله فلسطین با پروژه‌های توسعه را نمی‌پ‍ذیرند و می‌توانند در کنار مواضع دیگر کشورهای عربی اجرای طرح اسکان دائمی را که یکی از بندهای طرح معامله قرن است، ناکام بگذارند.

در میان اعتصاب آوارگان فلسطینی در اردوگاه‌های لبنان در اعتراض به کنفرانس منامه و آغاز گفت‌وگوی لبنانی – فلسطینی، منابع فلسطینی از توافق این دولت برای احیای چارچوب‌های مشترک در لبنان خبر دادند و قرار است "هیئت کار مشترک لبنان فلسطین" که به ریاست نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان سوم سپتامبر ۲۰۱۸ تشکیل شد، نخستین نشست‌هایی را در سفارت فلسطین در بیروت طی ماه میلادی ژوئیه برگزار کند.

اشرف دبور، سفیر فلسطین در لبنان در دیدار با سازمان آزادی‌بخش فلسطین، این سازمان را در جریان اقدامات عملی برای رفع شکاف موجود در فلسطین و اختلافات از طریق بررسی وضعیت داخلی فلسطین قرار داد تا فلسطینیان به صورت متحد با توطئه‌های موجود درباره مساله فلسطین و حقوق مشروع خود و در رأس آنها حق بازگشت مقابله کنند.

انتهای پیام/

نظر شما