شناسهٔ خبر: 33675815 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سهمی برای مناطق حاشیه‌ای قم در اراضی پردیسان پیش‌بینی‌نشده است

در یکصد و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم از عدم پیش بینی مناطق محروم و حاشیه ای شهر در بازآفرینی و اختصاص اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان انتقاد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، یکصد و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار و سردار آقاخانی فرمانده انتظامی قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

شهردار قم در این جلسه، با اشاره به اخذ مجوز آماده‌سازی اراضی 48 هکتاری شهرک پردیسان برای بازآفرینی بافت فرسوده شهری اظهار داشت: صورت‌جلسه درصدهای این مصوبه هنوز بین تمام اعضا به امضا نرسیده است.

سید مرتضی سقائیان نژاد با بیان اخذ مجوز آماده‌سازی اراضی 48 هکتاری شهرک پردیسان عنوان کرد: در آماده‌سازی این اراضی باید تا 43 درصد حق تفکیک به شهرداری قم اختصاص پیدا کند، ملغی شدن زمین‌های دولتی از ماده 101 یکی از اقدامات مؤثر در سال‌های اخیر بوده است.

وی بیان کرد: شهرداری قم در آماده‌سازی این اراضی همت کامل داشته و بدون اینکه بخواهد تحت تاثیرفشارهای خارجی قرار بگیرد، این اراضی را برای بازآفرینی و ساماندهی پیرامون حرم مطهر انجام خواهد داد.

سهمی برای مناطق حاشیه‌ای قم در اراضی 48 هکتاری پردیسان پیش‌بینی‌نشده است

عضو شورای شهر قم نیز در ادامه این جلسه، اخذ مجوز آماده‌سازی اراضی 48 هکتاری شهرک پردیسان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: متأسفانه در دو دهه اخیر ظرفیت 48 هکتاری پردیسان مغفول مانده و اتفاق‌نظری برای پیشبرد اهداف شهری حاصل نشده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر تأکید کرد: عده‌ای تلاش می‌کنند این ظرفیت همچنان در شهر قم بلاتکلیف مانده و شهرداری نسبت به آماده‌سازی آن ورود جدی پیدا نکند.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم نیز با اشاره به اخذ مجوز آماده‌سازی اراضی 48 هکتاری شهرک پردیسان تأکید کرد: در آماده‌سازی این اراضی عدالت اجتماعی رعایت نشده و سهمی برای منطقه محروم و نیازمند شاه ابراهیم در نظر گرفته نشده است.

حسن طلایی تصریح کرد: نیاز به بازآفرینی شهری در اطراف خیابان امامزاده شاه ابراهیم به‌شدت احساس می‌شود، ساکنان این منطقه از معضلات اجتماعی و شهرسازی رنج می‌برند.

بافت فرسوده اطراف حرم مطهر ساماندهی می‌شود

رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم با اشاره به اخذ مجوز آماده‌سازی اراضی 48 هکتاری شهرک پردیسان بیان کرد: این اراضی در دوره 6 تا 9 ماهه برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده هسته مرکزی شهر در ردیف ریالی 12 میلیارد تومان انجام خواهد شد.

مجید اخوان اخذ مجوز آماده‌سازی اراضی 48 هکتاری شهرک پردیسان را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: شهرداری قم با کارگزاری سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری قم این اقدامات را انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد: بهسازی تملک جایگاه چهل اختران، دروازه ری، ضلع شرقی حرم مطهر، فاز 5 عمار یاسر، قبرستان نو و قبرستان شیخان حرم مطهر از مهم‌ترین طرح‌های بازآفرینی بافت‌های فرسوده و آماده‌سازی اراضی 48 هکتاری پردیسان است.

انتهای پیام/ ت

نظر شما