شناسهٔ خبر: 33675775 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

محکومیت شهروند آمریکایی در ویتنام

دادگاهی در ویتنام«مایکل فونگ مین نگوین»، شهروند آمریکایی را به ۱۲ سال زندان به جرم «سعی در براندازی دولت» محکوم کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

دادگاهی در ویتنام«مایکل فونگ مین نگوین»، شهروند آمریکایی را به ۱۲ سال زندان به جرم «سعی در براندازی دولت» محکوم کرد.

اخبار بین الملل_ نگوین ون مینگ، وکیل این شهروند آمریکایی در گفتگو با رویترز اظهار کرد «این مجازات بسیار طولانی است. مایکل در دادگاه به جرم خود اعتراف کرد و از هیئت منصفه تخفیف در مجازات را خواستار شد تا بتواند خیلی زود پیش خانواده‌اش برود».

بنا به نوشته روزنامه ویتنامی «تیو تر»، نگوین متهم به تلاش برای حمله به ادارات دولتی در شهر «هو شین مین» و «هانوی» با کوکتل مولوتف و تیرکمان بوده است. از دیگر اتهامات او دعوت مردم به پیوستن به اعتراضات سراسری در کشور در ژوئن ۲۰۱۸ در مخالفت با برنامه دولت برای اعطای امتیازات ویژه ۹۹ ساله در مناطق اقتصادی خاصی از ویتنام به سرمایه‌گذاران است، که به گفته برخی به نفع سرمایه‌گذارن خارجی از جمله چینی تمام می‌شد.

سخنگوی وزارت سفارت آمریکا در ویتنام در واکنش به این رای دادگاه گفت «از حکم امروز ناامید شدیم. همچنان به اظهار نگرانی در خصوص پرونده آقای نگوین ادامه خواهیم داد و رفاه او را در سطح مناسب خواستاریم».

گفته می‌شود نگوین پس از سپری کردن دوران محکومیت از ویتنام اخراج خواهد شد. او که در ویتنام به دنیا آمده و در آمریکا بزرگ شده بود در ژوئیه ۲۰۱۸، یک ماه پس بازداشت «ویل نگوین» دیگر شهروند آمریکایی بازداشت شد. ویل نگوین به دلیل شرکت در اعتراضات شهر هوشی مین ویل بازداشت شده بود. او به اتهام «ایجاد اختلال عمومی» مجرم شناخته شده و سپس از ویتنام اخراج شد. رسانه‌های محلی در آن زمان گزارش دادند هیئت منصفه تایید کرده است که «ویل نگوین به فعالیت‌های غیرقانونی خود اعتراف کرده و با توجه به صداقت او دادگاه مجازات زندان را برایش در نظر نگرفته است».

 

نظر شما