شناسهٔ خبر: 33675727 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان| آمار طلاق در اردستان ۲۸ درصد کاهش یافت

رئیس دادگستری اردستان گفت: در یک سال گذشته آمار طلاق در شهرستان اردستان ۲۸ درصد کاهش داشته است و همچنین در مهریه و خلع ید نیز کاهش آمار پرونده را داشتیم.

صاحب‌خبر -

محمدرضا کبیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردستان، با بیان اینکه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی هفته قوه قضاییه شهرستان اردستان مقرر شد بیش از 20 برنامه برگزار شود، اظهار داشت: مهم‌ترین این برنامه‌ها شامل گلباران گلزار شهدا، بازدید از زندان و بررسی مشکلات زندانیان، دیدار مسئولان قضایی با مردم، آغاز ثبت نام الکترونیکی رایگان و ارائه کد کاربری قضائی به متقاضیان و مراسم گرامیداشت و یادبود شهدای هفتم تیر در مسجد جامع اردستان است.

وی افزود: اهداف دستگاه قضا بر دو محور نظارت و قضاوت است که حوزه نظارت در نظام جمهوری اسلامی به منظور صیانت و سلامت سیستم‌ها است و حوزه قضاوت نیز مبتنی بر رعایت عدالت در جامعه بر اساس قضاوت بر مبنای عدالت است.

رئیس دادگستری اردستان با بیان اینکه از یک سال گذشته بیش از 9 هزار پرونده وارد دادگستری شهرستان اردستان شده است، گفت: توهین و فحاشی همچنان در صدر موضوعات پرونده‌های دادگستری اردستان است و افزایش 38 درصدی را داشته؛ همچنین تصادفات، سرقت، ضرب و جرح عمدی و مواد مخدر در رده‌های بعدی قرار دارد.

وی با اشاره به آمار طلاق در شهرستان اردستان گفت: در یک سال گذشته آمار طلاق در شهرستان اردستان 28 درصد کاهش داشته است و همچنین در مهریه و خلع ید کاهش آمار پرونده را داشتیم.

کبیری با بیان اینکه در شهرستان اردستان زندان وجود ندارد و زندانی‌های این شهرستان در شهرهای مختلف پراکنده هستند، افزود: در حال حاضر حدود 80 زندانی از شهرستان اردستان در زندان‌های نائین، نطنز، اصفهان و مبارکه حضور دارند.

انتهای پیام/ ت

نظر شما