شناسهٔ خبر: 33675692 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

راه‌اندازی سامانه ویژه برای زباله‌گردهای تحت پوشش پیمانکاری/ پروژه‌های نیمه‌تمام به بهره‌برداری می‌رسند

شهردار تهران از بهره‌برداری تدریجی پروژه‌های نیمه‌تمام شهری خبر داد و گفت:‌ پروژه‌های جدیدی در دستور کار قرار داشته و افتتاح می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، پیروز حناچی در مراسم همایش تجلیل از ایثارگران خدمت در شهرداری تهران (یادواره شهید امید عباسی) در ارتباط با ثبت‌نام شورایاری‌ها اظهار داشت: پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها را پیش‌رو داریم که پیش از این تجربه چهار دوره اجرا در ۳۵۰ محله شهر تهران را داشته‌ایم که در نهایت در هر محله ۷ نفر انتخاب می‌شوند.

وی افزود: شورایاری‌ها پایین‌ترین سطح تصمیم‌سازی در شهر تهران به شمار می‌روند و امیدوارم افرادی که دلشان برای شهر می‌سوزد و تخصص دارند خودشان را به عنوان کاندیدا معرفی کنند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد:‌ آیین‌نامه اجرایی شورایاری‌ها در شورای شهر تصویب شده و تلاش می‌کنیم که در چارچوب این آیین‌نامه‌ها حرکت کنیم. در برخی از کشورها افراد تلاش می‌کنند تا خریدهای خود را از محله خودشان انجام دهند که عوارض به همان محله برسد که البته ما تا رسیدن به این نقطه هنوز خیلی فاصله داریم ولی به طور کلی باید حس تعلق به محله یا مکان را در شهروندان تقویت کنیم.

* اغماضی در مورد عدم ایمنی خطوط مترو نداریم

حناچی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شنیده شده خط۶ به دلیل عدم برخی ایمنی‌ها ممکن است تعطیل شود، گفت: این موضوع را تأیید نمی‌کنم. البته اگر بحث نبود ایمنی در کار باشد اغماضی در این زمینه نمی‌کنیم.

وی گفت: تلاش می‌کنیم که ماهانه یک ایستگاه در مترو افتتاح کنیم ولی وضعیت اقتصادی به صورتی است که شاید صددرصد این موضوع محقق نشود.

* افتتاح میدان‌گاه هفت تیر فردا انجام می‌گیرد

شهردار تهران در پاسخ به سؤال دیگری در مورد پروژه‌های نیمه‌تمام پایتخت گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به تدریج این پروژه‌ها در حال بهره‌برداری‌ است و بر همین اساس فردا میدانگاه هفت تیر افتتاح خواهد شد. البته این پروژه، عادی نبود و تولیدکننده بتن وسط میدان حضور داشت که به احترام شهروندان آن را جمع‌آوری کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در ماه‌های آینده پروژه‌های جدید نیز افتتاح می‌شود و این موضوع در دستور کار قرار دارد.

* افتتاح دسترسی جدید ولنجک؛ به زودی

حناچی بیان داشت: به زودی در راستای افتتاح پروژه‌های جدید دسترسی تازه‌ای برای ولنجک در نظر گرفته‌ایم که به زودی افتتاح می‌شود.

وی گفت:‌البته ما پروژه‌های زیادی داریم که به دلیل قرار داشتن در زیر زمین مردم زیاد آن را نمی‌بینند و پیشرفت‌های فیزیکی زیادی در این راستا انجام گرفته است. از جمله پروژه تیر عرضی در منطقه استاد معین و از آنجایی که شریان‌های اصلی آب و برق از این پروژه عبور می‌کند انجام آن کار حساسی است.

* در چارچوب برنامه‌ها پیش می‌رویم

شهردار تهران در پاسخ به سؤالی در مورد جزئیات جلسه امروز خود با برخی از اعضای شورای و رئیس شورا گفت: ما هر روز با اعضای شورا و کمیسیون‌ها جلسه داریم. موضوع جدیدی نیست و تلاش می‌کنیم که در چارچوب برنامه‌ها و با استفاد از حداکثر نظر اعضای شورای شهر کارها را پیش ببریم.

وی در مورد اینکه پاسخ به برخی سؤالات اعضای شورای شهر با تأخیر انجام می‌شود، گفت: این مسئله طبیعی است و تا زمان بررسی ممکن است اندکی زمان ببرد.

حناچی در مورد بخش‌های کوچک در بافت فرسوده که تکلیف سند آن مشخص نشده است، گفت: این موضوعات نیاز به بررسی‌های حقوقی دارد که سازمان نوسازی تلاش کرده با برنامه‌هایی مشکلات آن را برطرف کند.

* علاقه‌ای به حاشیه ندارم

شهردار تهران در پاسخ به سؤال دیگری در مورد اینکه گفته می‌شود شما تحت فشار برخی تهدید به کنار گذاشتن از شهرداری شده‌اید، گفت: علاقه‌ای به حاشیه ندارم و از فرصت‌ها استفاد می‌کنم تا به مردم خدمت کنم. 

* راه‌اندازی سامانه ویژه برای زباله‌گردها

وی از راه‌اندازی سامانه‌ای برای زباله‌گردهای تحت پوشش پیمانکاران شهرداری خبر داد و گفت: ممکن است گاهی پیمانکاران در چارچوب قوانین عمل نکنند. بنابراین سامانه‌ای راه‌اندازی شد که در آن مشخصات زباله‌گردها از جمله چهره، اثرانگشت و جزئیات شناسنامه‌ایی آنها در آن ثبت شود تا از این طریق کنترل بهتری انجام گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما