شناسهٔ خبر: 33675623 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در کنفرانس حاکمیت برای صلح و شکوفایی در بیروت؛

اعتراض فعالان فلسطيني و جنبش های مردمی به نشست منامه

معاون دبیر کل جبهه مردمی آزادی فلسطین: موضع متحد و منسجم فلسطینیان مهم ترین عامل ناکام گذاشتن و به شکست کشاندن توطئه معامله قرن و نتایج نشست منامه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسیما ؛ سخنگوی جنبش اسلامی فلسطین، حماس نشست اقتصادی منامه را محکوم به شکست دانست.

عبداللطیف القانوع سخنگوی حماس در کنفرانسی تحت عنوان "حاکمیت برای صلح و شکوفایی" که در اعتراض به نشست منامه در بیروت برگزار شد, گفت: نشست بحرین در امتداد کنفرانس ها و نشست های اقتصادی قبلی است که از پس از امضای توافقنامه اوسلو برای تغییر صورت مسئله فلسطین و تبدیل آن به مسئله ای پولی واقتصادی برگزار شده اند. همه طرح های صلح و کنفرانس ها و نشست های اقتصادی یاد شده به شکست انجامیدند و نتوانستند راه حلی عادلانه برای ملت فلسطین ارائه کنند یا منجر به آسایش و شکوفایی برای آنها شوند. آنچه صلح اقتصادی نامیده می شود نیز در سایه ادامه اشغالگری و محاصره غزه و یهودی سازی قدس و تصرف اراضی کرانه باختری محکوم به شکست خواهد بود.

جبهه مردمی آزادی فلسطین: تنها راه مقابله با توطئه قرن اتحاد است

معاون دبیرکل جبهه مردمی آزادی فلسطین در این نشست گفت: تنها راه مقابله با توطئه معامله قرن اتحاد و انسجام گروه های فلسطینی است.

<div id="video-display-embed-code_3655347"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2459513/3655347?width=400&height=300"></script></div>

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم, ابواحمد فؤاد افزود: اجازه دهید، در ابتدای سخنان خود به مردم بحرین درود و سلام دهم, مردمی که کنار مردم فلسطین ایستادند و از همه گروه های مقاومت در برابر اشغالگری صهیونیست ها, حمایت کردند. آمریکا به مردم این کشور تحمیل کرده است که این نشست توطئه آمیز را در خاک کشور خود برگزار کنند؛ اما آنها از این نشست و نتایج آن مبرا هستند. فردا در بحرین نشستی برگزار می شود که در اصطلاح نشست صلح و شکوفایی خوانده می شود. نخستین هدف این نشست تاکید بر این موضوع است که آنچه پیش از برگزاری نشست اتفاق افتاد, به واقعیتی غیر قابل بحث تبدیل شده است و اقدامات آمریکا از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتختی برای رژیم صهیونیستی گرفته تا لغو حق بازگشت و گسترش شهرک های صهیونیستی, همه اینها به واقعیت تبدیل شده است و هر کس که در این نشست حضور یابد, به این معناست که با اقدامات یاد شده موافق است. این نکته ای اساسی است که بیانگر هدف این نشست است. هدف بعدی نشست منامه, زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی است و اینکه می خواهد بگوید: این تصمیمات آمریکاست که قانونی و بین المللی است. اکنون هم هر آنچه می بینیم, تصمیم گیری آمریکاست. در نتیجه امکان ناکام گذاشتن این تصمیمات واقعی است و می توان به قوانین مشروع بین المللی بازگشت.
وی افزود: موضع متحد و منسجم فلسطینیان مهم ترین عامل ناکام گذاشتن و به شکست کشاندن توطئه معامله قرن و نتایج نشست منامه است. ما باید به همه ناامیدان بگوییم: از دیر باز تنها مسئله اساسی در باطن و وجدان امت های عربی, آرمان فلسطین بوده است و همچنان هم خواهد ماند. هم اکنون یکی از نتایج چنین حقیقتی, موضع یکسان و منسجم فلسطینیان و جنبش های مردمی در بیشتر کشورهای عربی است. جنبش های مردمی در بیشتر کشورهای عربی با تحرکات مستمر مردم تکمیل می شوند به ویژه اینکه شاهد موضع شجاعانه دولت و مردم عزیز لبنان در پشتیبانی از مردم فلسطین هستیم که مخالف حضور و مشارکت در نشست منامه هستند.
ابو احمد فؤاد همچنین از دولت و ملت عراق به سبب موضع گیری مخالف در خصوص نشست منامه نیز تقدیر و تشکر کرد. وی گفت: مردم, دولت و گروه های فلسطینی از همه دولت های کشورهای عربی می خواهند که در این نشست شرکت نکنند. آنها همچنین از اتحادیه عرب و همه دعوت شدگان می خواهند که این دعوت را اجابت نکنند زیرا مشارکت در این نشست به معنای زیر پا گذاشتن حقوق مردم فلسطین است و جنایتی غیر قابل بخشش به شمار می آید.

فعال اردنی: هدف آمریکا تبدیل اردن به اردوگاه دائم فلسطینیان است
یک فعال اردنی در سخنرانی خود در کنفرانسی تحت عنوان "حاکمیت برای صلح و شکوفایی" که در اعتراض به نشست منامه در بیروت برگزار شد, گفت: اردن تنفسگاه فلسطین است و هر گونه مشکل و معضلی در این کشور بر آینده اردن هم تاثیر گذار است.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم, ضرغام الخیطان الهلسه با طرح این پرسش که چگونه می توانیم در نزاع با دشمن کنونی یعنی رژیم صهیونیستی, آینده خود را مشخص کنیم؟ گفت: ما اکنون مقابل ترامپ و معامله ای ملکی قرار گرفته ایم. اصل این معامله فروش املاک و زمین است. همه می دانند, اردن تنفسگاه فلسطین است و اگر طوفانی در شهر الخلیل فلسطین بوزد, شهر کرک در اردن هم دچار مشکل می شود زیرا ما از نظر اجتماعی, اقتصادی و انسانی به هم ارتباط داریم. این یک واقعیت است که کشورهای امپریالیستی از همان ابتدا تلاش کرده اند اردن را کانون جذب پناهندگان فلسطینی قرار دهند.
وی گفت: مردم فلسطین همواره مورد حمایت مردم کشورهای عربی و انقلاب های قومی در عراق, سوریه و مصر از زمان جمال عبد الناصر بوده و شعار آزادی فلسطین را سر داده اند. امت عربی و ملت های عربی و به ویژه مردم سوریه, فلسطین و مصر از نخستین تجاوز رژیم صهیونیستی, از مقاومت علیه طرح رژیم اشغالگر حمایت کرده اند. با توجه به همه این موارد, به نظر من توطئه اسکان دادن فلسطینیان در اردن بر آینده این کشور تاثیر منفی خواهد گذاشت. هدف از این اقدام تبدیل هویت ملی اردن به منطقه ای آزاد است که گروه های گسترده ای از پناهندگان را در بر بگیرد.
<div id="video-display-embed-code_3655350"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2459513/3655350?width=400&height=300"></script></div>
 
مسئول حزب الله:‌ شرکت کنندگان در نشست بحرین خائن و جنایتکارند
شیخ حسن عز الدین مسئول روابط عربی در حزب الله لبنان تاکید کرد:‌ شرکت کنندگان در نشست بحرین خائن ، جنایتکار و تروریست هستند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین؛ شیخ حسن عز الدین در همایش بیروت اظهار داشت:‌ چند نکته در سخنرانی من وجود دارد که اولین نکته مربوط به بحرین است. از جمعیت الوفاق بحرین که این همایش را برگزار کرده است, تشکر و قدردانی می کنم؛ زیرا این همایش واقعیتهای موضع کشور بحرین است؛ آنچه در منامه در جریان است, عبارت است از جمع شدن رژیم هایی منزوی دور هم. رژیم هایی که مردم خود را به رسمیت نمی شناسند, دور هم جمع شده اند. این رژیم ها اهداف و امیدهای مردم و شهروندان خود را برآورده نمی سازند. آنها دور هم جمع شده اند تا ضد موضع مردم بحرین و مسئله فلسطین توطئه چینی کنند. همه ما می دانیم که مردم بحرین و تمام جریانهای اسلامی، سیاسی، ملی و مذهبی آن بر حمایت از فلسطین تاکید دارند. ما بر این باوریم که رژیم بحرین همچون گروگانی در اختیار تصمیمات سیاسی خود و دیکته های قدرتهای منطقه ای و بین المللی قرار دارد.
مسئول روابط عربی در حزب الله لبنان افزود:‌ نکته دوم در زمینه فلسطین است. فلسطین همچون قلب و قدس همچون رگهای اصلی قلب امت اسلامی است از این رو فلسطین در امنیت است و هر کس به معامله قرن یا معامله های دیگر امیدوار است, شکست خواهد خورد. فلسطین یکپارچه است و زمین، ملت و جریانهای فلسطینی همچنان یکپارچه باقی خواهند ماند. همچنین فلسطین آزاد و مستقل باقی خواهد ماند. از این رو معامله قرن که بسته ای از طرح های دشمنان صهیونیستی و آمریکایی است, مانند طرح های قبلی آنان شکست خواهد خورد. آنها می خواهند معامله قرن را همانند طرح های شهرک سازی به اجرا درآورند و با اجرای آن فلسطینیها را برابر عمل انجام شده قرار دهند چرا که ما در حالی که در مذاکره بودیم, ناگهان دیدیم که کرانه باختری تبدیل به شهرکهای اسرائیلی شده است؛ هشتاد در صد از کرانه باختری تبدیل به شرکهای اسرائیلی شده است.
از این رو هر آنچه آمریکا انجام داده است, از جمله اینکه قدس را به عنوان پایتخت ابدی اسرائیل به رسمیت شناخته یا تدابیر دیگری که اتخاذ کرده است, همچون نشستی که در این برهه از زمان در منامه برگزار می شود, نمی تواند واقعیت ها را تغییر دهد.
مهم این است که باید از موضع فلسطین یکسان و یکپارچه حمایت کنیم و به آن امیدوار باشیم؛ زیرا با این موضع فلسطین, پیروزی حاصل می شود. ما مشاهده کردیم که چگونه محور مقاومت و پایداری ملت ها در منطقه عربی، آ‏فریقا، آسیا و اروپا به پیروزی منتهی شد. همچنین خواهیم دید که این فعالیتها و این همایشها برگزار خواهد شد و همه اینها به صلابت و مقاومت موضع فلسطین باز می گردد. ما بر از بین بردن دو دستگی و ایجاد وحدت میان احزاب مختلف فلسطینی نیز تاکید می کنیم تا راهبردی یکپارچه و فراگیر از جمله مقاومت مسلحانه در برابر دشمن ایجاد شود.
شیخ حسن عز الدین افزود:‌ نکته سوم درباره عادی سازی روابط با صهیونیستهاست. این عادی سازی روابط مسئله جدیدی نیست اما آنچه امروزه در این زمینه جدید به شمار می رود, جرأت و گستاخی رژیم ها در عادی سازی روابط است. آمریکایی ها جنگ هایی به راه انداختند تا این منطقه را بی هویت کنند و تمدن و تاریخ آن را از بین ببرند تا رژیم صهیونیستی بخشی از این منطقه بی هویت باشد. این همان چیزی است که به خاورمیانه جدید از آن یاد می کنند.
بنابراین در زمینه دشمنی با این رژیم غاصب هوشیار باشیم تا کاری کنیم که این رژیم به امنیت و ثبات و آرامش نرسد؛ زیرا وقتی احساس کند در امنیت و ثبات است, بر همه تسلط پیدا خواهد کرد چرا که دولت آمریکا از آن حمایت می کند. همه ملت ها باید همانند ملت های بزرگ مصر و اردن با عادی سازی روابط مخالفت کنند تا دشمن نتواند به بهانه داشتن روابط با دیگر ملت ها, روابط خود را با مردم مصر و اردن عادی سازی کند.
مسئول روابط عربی در حزب الله لبنان همچنین تصریح کرد: نکته چهارم درباره مقاومت و محور مقاومت است. برای مبارزه با معامله قرن باید از محور مقاومت حمایت کنیم. کشورهایی با قدرتهای نظامی و امنیتی و اهداف سیاسی و سیاستهای خارجی کنار فلسطین و مردم این کشور هستند و از فلسطین و مردم آن دفاع می کنند. این کشورها پرچم آزادی فلسطین را از بحر تا نهر(رود تا دریا) بر دوش حمل می کنند و رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسند. این کشورها ایران ، سوریه، عراق ، یمن و بسیاری از کشورها هستند؛ سوریه همچنان در معرض جنگ با تروریسم است و همه جهان علیه سوریه جمع شد تا این رژیم را سرنگون کند اما نتوانست زیرا سوریه در محور مقاومت است. مقاومت امروز توانا و مقتدر است و از قدرت و امکانات به اندازه ای برخوردار است که باعث می شود دشمن صهیونیسم در نگرانی ادامه دار ومستمر باقی بماند و همواره رعب و وحشت از مقاومت داشته باشد . مقاومت هیچگاه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شمارد و معتقد است و ایمان دارد که فلسطین باید به مردم این کشور بازگردد و از بحر تا نهر آزاد شود. ما در محور مقاومت به ملت فلسطین تاکید می کنیم که از فلسطین دست نخواهیم کشید و از حتی یک وجب از خاک فلسطین کوتاه نخواهیم آمد. در پایان تاکید می کنم که شما در این همایش آزاده هستید و کسانی که در منامه نشست برگزار می کنند, خائن، جنایت کار و تروریست هستند. ما حقیقت و واقعیت هستیم و آنها سرابند بنابراین کسی که بخواهد به سراب امیدوار باشد, نتیجه ای عایدش نخواهد شد. قدس پایتخت ابدی فلسطین است و رژیم صهیونیستی نابود خواهد شد و پیروزی از آنِ خداست.
 
<div id="video-display-embed-code_3655712"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2459513/3655712?width=400&height=300"></script></div>
 

نظر شما