شناسهٔ خبر: 33675379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خوزستان:

آمار خسارت به زیرساخت‌ها در جریان سیل متناقض است

اهواز- رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خوزستان گفت: در بحث اعلام خسارت زیرساخت‌های ناشی از سیل اختلاف فراوانی میان میزان خسارت‌ها و آنچه از سوی دستگاه‌ها اعلام شده وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، امید حاجتی ظهر امروز دوشنبه در ششمین جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده خوزستان اظهار کرد: در بخش زیرساختی برای بخش تأسیسات آب کشاورزی، بخش آب و فاضلاب اهواز و روستایی، راه و عمران شهری و روستایی یک هزار و ۴۷۴ میلیارد تومان تعیین شده است و تفکیک بخش استانی و ملی آن در حال انجام است تا بتوان نسبت به پرداخت این خسارت‌ها اقدام کرد.

وی با بیان این خسارت‌های کشت و صنعت‌های نیشکر از قلم افتاده بود، افزود: در این زمینه با توجه به همکاری‌های انجام گرفته، قرار است تا از طریق تسهیلات ارزان‌قیمت خسارت‌های وارد شده به این بخش جبران شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خوزستان تصریح کرد: در بحث بنیاد مسکن به جز هماهنگی‌های انجام گرفته برای تأمین آهن و سیمان، سر جمع پرداخت بلاعوض و تسهیلات ارزان‌قیمت حدود ۷۰ میلیون تومان به ازای هر واحد است و این میزان در نظر گرفته شده می‌تواند اتفاقات خوبی را برای تکمیل واحدهای روستایی رقم بزند.

حاجتی ادامه داد: خسارت‌هایی که در حال تأمین و جبران آنها هستیم در دو بخش خسارت مردمی و خسارت زیرساخت‌ها قابل پرداخت است.

وی بیان کرد: در بحث اعلام خسارت زیرساخت‌ها دقت نظر مطلوب توسط برخی از دستگاه‌های اجرایی انجام نگرفته است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خوزستان یادآور شد: در این زمینه بعضاً مشاهده می‌شود که اختلاف فراوانی میان میزان خسارت‌ها و آنچه از سوی دستگاه‌ها اعلام شده وجود دارد و انتظار داریم تا همکاری‌ها با دقت بیشتری انجام گیرد.

حاجتی افزود: هماهنگی‌ها با بانک‌ها انجام‌گرفته تا تسهیلات بانک‌ها در کنار کمک‌های بلاعوض به بازسازی مناطق سیل‌زده کمک کند و شاهد تسریع روند بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان باشیم.

وی گفت :۹۲۶ میلیارد تومان در بحث پرداخت خسارت‌های کشاورزی تخصیص ۵۰ درصدی داده شده اما تأمین نقدینگی آن به استان داده نشده است و در این زمینه هر زمان که نقدینگی تأمین شود، نسبت به پرداخت خسارت‌های حوزه کشاورزی اقدام خواهد شد.

نظر شما