شناسهٔ خبر: 33675366 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

درمانگاه ها و مراکز جراحی شامل نسخه نویسی الکترونیک نیستند

معاونت بیمه سلامت استان خوزستان در این مرحله از نسخه نویسی الکترونیک درمانگاه ها و مراکز جراحی را شامل این طرح

صاحب‌خبر -

معاونت بیمه سلامت استان خوزستان در این مرحله از نسخه نویسی الکترونیک درمانگاه ها و مراکز جراحی را شامل این طرح ندانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر ماهشهر، در حاشیه مراسم افتتاح نسخه نویسی الکترونیک در این شهرستان، سید جمال امامزاده اظهار داشت: براساس ماموریت برنامه پنجم و ششم توسعه و همچنین لایحه بودجه امسال، سازمان های بیمه گر و مراکز درمانی موظف هستند که اطلاعات درون سازمانی خود را بصورت الکترونیک تبادل کنند.

وی گفت: در این ارتباط سازمان بیمه گر موظف است که بستر تبادل الکترونیک را فراهم سازد و سازمان بیمه سلامت و تامین اجتماعی به عنوان متولی اصلی حوزه بیمه کشور، فراهم سازی زیرساخت این طرح را در دستور کار خود قرار داد و هر کدام از این دو سازمان به موازات یک دیگر با هدفی مشترک مسیر این طرح را هموار کردند.

معاونت بیمه سلامت استان خوزستان بخشی از اهداف این طرح را تبادل الکترونیکی اطلاعات مابین مراکز سرپایی و سازمان بیمه سلامت است، عنوان کرد و درمانگاه ها و مراکز جراحی را شامل این طرح ندانست.

وی با اشاره به کلیات و نحوه فرایند این طرح تصریح کرد: فرد بیمار با ارائه شماره ملی خود به پزشک و تعریف آن توسط پزشک مربوط در سیستم نوبت دهی، پذیرش، آزمایشات، اخذ دارو، تصویربرداری و تمامی خدماتی که آن مطب دارد به بیمار ارائه و پس از ثبت به حوزه مربوطه ارسال خواهد شد.

امامزاده گفت: این نرم افزار اجازه تجویز هر دارویی را به پزشک نخواهد داد و هر دارویی با توجه به تخصص پزشک قابل تجویز خواهد بود و این امر کمک خواهد کرد که دارویی بصورت اشتباهی و بطور سهوی به بیمار ارائه داده نشود.

وی افزود: سوابق بیماری های فرد بیمار در این برنامه ثبت خواهد شد و هر پزشکی در هر جای کشور باشد برای آشنایی با سوابق بیمارِ مراجعه کننده، به راحتی به آن دسترسی خواهد داشت تا با دقت نظر بیشتر و تشخیص بهتر تجویز دارو کند و نکته قابل توجه، حفظ حریم شخصی فرد بیمار است که در این بخش رعایت شده و تنها شخص پزشک به آن دسترسی خواهد داشت و حوزه هایی همچون داروخانه، آزمایشگاه و... امکان دسترسی به اطلاعات فرد بیمار را نخواهند داشت.

در پایان مراسم، به منظور آشنایی و اشرافیت کامل پزشکان به این نرم افزار، کارگاه آموزشی تشکیل شد و به سوالات پاسخ داده شد و به نقطه نظرات آن ها جهت بهبود کارایی نرم افزار و بروز رسانی این برنامه توجه ویژه شد.

انتهای پیام

نظر شما