شناسهٔ خبر: 33672768 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در گیلان: امامت جماعت مساجد موروثی نشود

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت تأکید کرد که امامت جماعت مساجد نباید موروثی شود بلکه لازم است امامان جماعت فعال، شناسایی و معرفی شوند.

صاحب‌خبر -

گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان به ایرنا حاکیست، آیت الله رسول فلاحتی روز دوشنبه در سومین جلسه ستاد رسیدگی به امور مساجد گیلان با تاکید بر حفظ شئون روحانیت در مساجد اظهار کرد: دشمنان به دنبال تخریب روحانیت هستند و حفظ هویت رفتاری امامان جماعت مساجد بسیار مهم و اثرگذار است.
وی در کنار هم بودن متولیان را سبب خنثی شدن بسیاری از تهدیدهای بیرونی عنوان کرد و افزود: تلاش ها بر این باشد هیچ مسجدی در گیلان به ویژه شهرها بسته نباشد و باز بودن مساجد را به روستاها بکشانید.
امام جمعه رشت با تاکید بر فعال سازی ائمه جماعت مساجد در امور فرهنگی و اجتماعی، بیان کرد: می طلبد ستادهای موازی در امور مساجد گیلان تجمیع شوند البته وجود نهادهای مختلف بد نیست اما از موازی کار در امور مساجد جلوگیری کنید.
آیت الله فلاحتی خواستار احیای پخش اذان سه وقت از مساجد گیلان شد و تصریح کرد: هیچ عذری مبنی بر پخش نشدن اذان از مساجد استان پذیرفتنی نیست اما اذان صبح با صدای آهسته، اذان ظهر نیمه آهسته و اذان مغرب بلند پخش شود.
وی با بیان اینکه ائمه جماعت مساجد را موروثی نکنید، خاطرنشان کرد: امام جماعت مساجد موروثی نیست ضمن اینکه امامان جماعت فعال را شناسایی کرده و سالانه به عنوان ائمه جماعت موفق معرفی شوند.
نماینده ولی فقیه در گیلان ارتقای مطالعه امامان جماعت مساجد را مهم خواند و گفت: اطلاع ائمه جماعت نسبت به احکام اسلام حائز اهمیت است.
آیت الله فلاحتی بر توجه ویژه ائمه جماعت مساجد نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و یادآور شد: طرح ناظر در برخورد با کشف حجاب در خودروها در گیلان تاثیرگذار بوده ضمن اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در طرح های دریا ورود کرده است.
دبیر ستاد امور مساجد گیلان نیز در جلسه مذکور به رویکرد جدید این ستاد اشاره کرد و گفت: اتفاق های خوبی در شهرستان های استان افتاده و همدلی و وفاق در هیات امنای مساجد موج می زند.
حجت الاسلام ستار علیزاده رویکرد هیات امنای مساجد گیلان را همکاری و رفاقت عنوان کرد و افزود: تاکنون تعداد ۱۰۰ جلسه در سطح استان تشکیل شده است.
وی از تعیین تکلیف ۲۵۰ مسجد در ستاد امور مساجد گیلان خبر داد و بیان کرد: تعداد ۶۰ پرونده آماده صدور حکم است.
فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه دستورالعمل هیات امنای مساجد استان بسیار خوب است، اظهار کرد: امام جمعه شهرستان ها متولی امور فرهنگی آن منطقه محسوب می شوند.
سردار محمد عبدالله پور بر پخش اذان در تمام مساجد گیلان تاکید کرد و یادآور شد: حدود ۴۹ درصد از مساجد گیلان اذان را پخش می کنند.
حجت الاسلام سعید مهدوی مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در جلسه مذکور به آغاز فصل تابستان و گردشگرپذیری این استان اشاره کرد و گفت: مساجد گیلان برای ورود گردشگران باید آماده سازی شوند و این امر نیازمند برنامه ریزی است.
حجت الاسلام محمدحسن سمیعی مسئول رسیدگی به امور مساجد شهرستان رشت نیز در جلسه مذکور با اشاره به اینکه سی ام مردادماه روز جهانی مساجد است، اظهار کرد: می طلبد برنامه ریزی های لازم برای برگزاری همایش بزرگ ائمه جماعات مساجد گیلان انجام شود.

۷۲۹۶/‏۲۰۰۷/‏

نظر شما