شناسهٔ خبر: 33672737 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بیش از ۱۰۰ کودک کار در کرمان ساماندهی شدند

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۰۴ کودک کار در کرمان ساماندهی شدند که فقط چهار نفر آنها کرمانی و بقیه اتباع بیگانه بودند گفت: تا زمانی که مردم با نگاه ترحم به کودکان کار نگاه کنند هیچ یک از سیاست‌های ما موثر واقع نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، عباس صادق‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان به‌مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه در رابطه با مسائل اجتماعی باید به‌صورت شفاف واقعیت‌ها را بیان کرد اظهار داشت: به اندازه شرایطی که امروز جامعه درگیر آن است موفق نبودیم و روزبه‌روز شاهد آسیب‌های اجتماعی بیشتری هستیم.

وی با بیان اینکه مافیای مواد مخدر از هر طریقی در جامعه برای سودجویی استفاده می‌کند عنوان کرد: متاسفانه با کمبود اعتبارات روبه‌رو هستیم و هر سال این اعتبارات کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه اقدامات در حوزه اجتماعی نباید منتظر برنامه‌های کشوری باشد گفت: در این حوزه به برنامه‌های نیاز محور با اتکای بر دانش منطقه‌ای نیاز داریم.

وی با بیان اینکه کودکان کار از گروه‌هایی هستند که بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد قرار دارند افزود: وضعیت کودکان کار در کرمان وضعیت خوبی است و در این روزها اقدامات خوبی برای ساماندهی کودکان کار در کرمان شده است.

صادق‌زاده با اشاره به اینکه 104 کودک کار در کرمان ساماندهی شدند بیان کرد: از این تعداد فقط چهار نفر کرمانی بودند و مابقی کودکان کار از اتباع افغانی هستند.

وی افزود: تا زمانی که مردم و جامعه با نگاه ترحم به کودکان کار نگاه کرده و از آنها حمایت کنند هیچ یک از سیاست‌های ما برای ساماندهی آنها موثر واقع نمی‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر به‌دلیل نگرش غلط بین زنان مبنی بر حفظ زیبایی و یا شادابی پوست مصرف داروهای روان‌گردان در بین زنان افزایش پیدا کرده است گفت: متاسفانه شاهد رشد مصرف قلیان در بین زنان هستیم که به اعتیاد تبدیل شده است.

انتهای پیام/ ت

نظر شما